Gå til innhold

Enkel servering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger forslag til en enkel servering.

5 damer.

Ikke varm-mat, men helst noe kaker, eller noe lett kald-mat/lunch...

Gjerne også noe som barn på ca 10 mnd kan spise.

Åh, grubler meg gal.

Er så lei av boller og vafler på disse barselstreffene våre. (hadde fruktsalat og krem sist, og kan ikke ta det samme nå)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mm. pastasalat er jo kjempegodt.

At jeg ikke har tenkt på det da...

Men flere tips mottas gjerne altså...

Skrevet

Pastasalat er jo supert da :) Enkelt å lage og enkelt å tilberede i god tid i forveien.

Så kan du jo feks. lage en dajmiskake til dessert?

Men hva timåneders abyer spiser, ja, se det du.......

Skrevet
Så kan du jo feks. lage en dajmiskake til dessert?

Nei, det orker jeg ikke.

Skal ikke ha der her så lenge ;)

Fra 11-13 så tror jeg det blir nok med en pastasalat...

Og hva barn på 10 mnd spiser, det er jeg ikke sikker på. Min spiser alt han får tak i, men jeg har ikke på følelsen av at de andre som skal komme gjør det.

Men er det egentlig mitt problem da? ;)

Skrevet

Smørbrødkake?

Rundstykker med pålegg?

Kald omelett?

Ost og kjeks?

Kald skinkestek med potetsalat?

Jeg foreslår eplekake (med is eller krem) til "dessert", det er jo høst og eple-kakesesong.

Skrevet
Nei, det orker jeg ikke.

Skal ikke ha der her så lenge  ;)

Fra 11-13 så tror jeg det blir nok med en pastasalat...

Og hva barn på 10 mnd spiser, det er jeg ikke sikker på. Min spiser alt han får tak i, men jeg har ikke på følelsen av at de andre som skal komme gjør det.

Men er det egentlig mitt problem da?  ;)

Nei, det er jo ikke ditt problem ;)

Om du vil ha det lettvint så er de kakene som ligger i frysedisken gode. De heter et eller annet Almondy..... Den med dajm er god

Skrevet
Smørbrødkake?

Rundstykker med pålegg?

Kald omelett?

Ost og kjeks?

Kald skinkestek med potetsalat?

Jeg foreslår eplekake (med is eller krem) til "dessert", det er jo høst og eple-kakesesong.

Mmm. Mye her som hørtes godt ut også ja.

Må i tenkeboksen før jeg drar på butikken i dag, tror jeg

Om du vil ha det lettvint så er de kakene som ligger i frysedisken gode. De heter et eller annet Almondy..... Den med dajm er god

Hadde jo passet meg som er VELDIG lat for tiden ;)

(kjenner du meg litt for godt, eller?)

Skrevet

De fleste på 10 måneder er vel fornøyd med å få en bolle og smule med? Så om du har noe brødmat til pastasalaten kan ungene også få det.

Skrevet (endret)

Tror jeg hadde servert rundstykker og satt fram litt variert og godt pålegg. Så kan alle smøre på det de liker og noe som deres lille spiser (de fleste spiser i det minste leverpostei på den alderen). Ikke lett å stå på kjøkkenet og lage noe avansert med et så lite barn!

MrsLs forslag om kake fra frysedisken synes jeg også var en god ide!

Tenkte på en god suppe, men det er ikke så lett når man har de små på fanget (regner med du ikke har x antall barnestoler i heimen)

Endret av Varja
Skrevet

Du skrev at du ikke ville servere varm mat, men hva med hjemmelaget suppe? Det er jo skikkelig høstmat, enkelt, kjempegodt og ikke for mektig. Hvis absolutt ikke vil ha varm mat kan du jo servere Gazpacho.

Skrevet
Du skrev at du ikke ville servere varm mat, men hva med hjemmelaget suppe? Det er jo skikkelig høstmat, enkelt, kjempegodt og ikke for mektig. Hvis absolutt ikke vil ha varm mat kan du jo servere Gazpacho.

Med godt brød til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...