Gå til innhold

barnet er bedt i bursdag samme dag som vi er invitert i konfirmasjon, er bestevennen sin bursdag, så vi lurer på om han går dit så henter vi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

han heller når det er over, eller blir dette helt feil? bursdagen varer fra 13-1530 og vi er bedt fra kl 14 i konfirmasjonen, er det feil at pappan bare kjører og henter han ? maten er ikke før kl 16, så han går ikke midt i noe, er sånn sermioni først kl 14.

hva gjør jeg?

Anonymkode: e374f...855

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan han jo gå i bursdagsselskap først, også hentes han etter seremonien er over men tidlig nok til at dere rekker maten. Ta med fin klær eller kjør hjemom så han kan bytte om.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hentet han når bursdagen er over :) Du kan jo lufte det med foreldrene til konfirmanten og høre hva de synes, om du er veldig usikker.

Anonymkode: f9252...73f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk :)

Ja han får gå i bursdagen,men bare tenkte at det kanskje var uhøfelig av far og dra fra konfirmsjonen

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja han får gå i bursdagen,men bare tenkte at det kanskje var uhøfelig av far og dra fra konfirmsjonen

Ikke når det er for å hente noen synes jeg. Om det passer så han kan dra mellom seremonien og maten bør det være helt greit.

Om han måtte dratt midt i seremonien tenker jeg det hadde vært bedre om han bare lot være å møte opp i den. Men her er det nok forskjellig hvordan folk tenker, i min slekt er det helt vanlig at ikke alle møter opp i seremonien. De nærmeste gjør jo det så klart (foreldre, søsken, besteforeldre og faddere), men ellers er det liksom ikke så farlig.

Anonymkode: 64900...d82

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Neida, ikke for å hente noen :) 

Si ifra at dere allerede har takket ja til bestevennens bursdag og han derfor hentes kjapt av far. 

Anonymkode: 0543d...40c

AnonymBruker
Skrevet

ett lite barn synes mest sannsynlig at en annen barnebursdag er LAANGT mer spennende, enn en konfirmasjon. 

Anonymkode: b128b...f72

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det burde gå helt greit. Veldig fint for gutten og den som har bursdag. Konfirmanten er stor nok til å forstå at dere ordner dere slik.

Anonymkode: 32a6f...a35

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er sønnen din? Hvem sin konfirmasjon er det?

Kan ikke sønnen din få skyss med noen fra bursdagen?

Anonymkode: 1ce3c...b00

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville soleklart prioritert konfirmasjon. Helt uten tvil, jeg forstår ikke dilemmaet en gang. Synd det kollidert og han ikke kunne, men bestekompisene får gjøre noe gøy sammen før eller dagen etter. 

Anonymkode: c0a9a...37e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre er en veldig nær slektning tenker jeg det er greit. Tenker alle synest er like greit framfor en 9 åring som kjeder seg. 

Anonymkode: 474a2...c4f

Gjest mariama
Skrevet

Og jeg hadde prioritert bursdag, med mindre det er søsken som konfirmeres.

Tenker resten av dere representerer familien, og at konfirmanten sin dag er like fin selv om en gjest svipper ut for å hente en annen. Regner ikke med dere skal lage mye styr rundt dwt, liksom. 

Hadde ikke gjort meg en døyt om det feks var min fetter og min onkel som hentet ham litt senere. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde latt barnet gå i bursdag om dere kunne hente/få noen til å levere til selskapet så dere ikke kommer for sent til selskapet.

Anonymkode: 126f8...466

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde rett og slett blitt fornærma hvis min nevø(eller annen innvendt gjest) ikke kom i konfirmasjonen til min sønn, og min søster «stakk» og henta ham midt i selskapet. For en barnebursdag ble prioritert. Hos bestekompisen som han sikkert ser hver dag. Hvor mange konfirmasjoner går dere i egentlig? Og hvor lite skal en niåring kjede seg? 
Tenk innlegget jeg kunne ha skrevet her: «min søster/venninne/kusine bryr seg ikke om mitt barn og meg, ser bare sin egen sønn. Ikke en gang konfirmasjonen prioriterte hun, nei, for sønnen ønsker noe annet gøyere ».

Og svarene: kutt henne ut.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mellom seremoni og middag er det jo nettopp dette som foregår - henting av mat, bilder, henting av besteforeldre, bringing av gamle folk som ikke tåler en hel dag, henting av kaker etc. Ingen legger merke til om du også henter noe eller noen. Om dere så går ut midt i? Folk gjør det. Barn må luftes, hunder må gåes tur med, folk må ta medisinen sin eller ta ut hylende  unger eller annet. Om familien din synes normalt liv er uhøflig har de noen adferdsendringer de bør begynne på.

Anonymkode: 517e4...6cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde rett og slett blitt fornærma hvis min nevø(eller annen innvendt gjest) ikke kom i konfirmasjonen til min sønn, og min søster «stakk» og henta ham midt i selskapet. For en barnebursdag ble prioritert. Hos bestekompisen som han sikkert ser hver dag. Hvor mange konfirmasjoner går dere i egentlig? Og hvor lite skal en niåring kjede seg? 
Tenk innlegget jeg kunne ha skrevet her: «min søster/venninne/kusine bryr seg ikke om mitt barn og meg, ser bare sin egen sønn. Ikke en gang konfirmasjonen prioriterte hun, nei, for sønnen ønsker noe annet gøyere ».

Og svarene: kutt henne ut.

Og det hadde nok (å kutte ut en så egosentrisk, irrasjonell og dramaskapende person som du beskriver deg selv som altså) vært til det beste for alle.

Skal du velge å være så lettstøtelig ender du påregnelig opp veldig ensom og bitter. Og det er et valg du kan ta. Det er en fri verden. Men det er bare du som taper på det valget. Folk rundt deg taper ikke (de slipper jo å ha kontakt med deg).

Ta et dypt innpust. Og et dypt utpust. Og velg å heller være raus. :) 

Anonymkode: 517e4...6cc

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at det er avhengig av relasjonen mellom konfirmant og barnet ditt. Er de nære i alder og nære ellers prioriteres konfirmasjon. Mange steder er det restriksjoner på hvor mange gjester som får delta på seremonien. For oss hadde det betydd at andre fikk plass om et barn ikke deltok. De siste to konfirmasjonene jeg har vært i har i tillegg vært preget av koronarestriksjoner. I eget barns konfirmasjon fikk i første omgang bare en foresatt være med. Det ble heldigvis endret så både mannen og jeg fikk være med. 
Men, relasjon og alder på ditt barn er avgjørende. 

AnonymBruker
Skrevet

La ungen få gå i bursdag,  hent etter sermonien. Dere er der jo, og som andre skriver er det nok kjekkere for guttungen å først gå i bursdag og konfirmasjon etterpå.  

Er det snakk om lange avstander fra der sermonier er til der selskapet skal holdes og hvor bursdagen er?

Konfirmanten er nok opptatt med sitt og om noen forsvinner et par minutter tror jeg ikke har noe å si. Er alltid litt venting å en del dødtid etter sermonien

Siden maten ikke er før klokken 16:00 har de kanskje tatt høyde for at alle ikke er med på sermonien og kommer direkte  til der selskapet skal være. 

Sist jeg var i konfitmasjon var ikke nevøen til konfirmanten med i sermonien kom til selskapet etterpå, de var der heller ikke med engang lokalet åpnet. 

Anonymkode: 262da...9fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

God idé! Høres lurt ut slik dere har tenkt 

Anonymkode: 52f1a...d7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke noen andre hente? En nabo? Bestille en taxi, rett og slett?

Anonymkode: 044cf...971

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...