Gå til innhold

Ville dere konfrontert denne tidligere venninnen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På videregående ble jeg kjent med ei jente. La oss kalle henne Kari. Vi ble venninner og hadde en fin tone. Vi var ute på restaurant, og gjorde andre ting sammen. Satt sammen på skolen. Plutselig "kunne" hun aldri mer. Hun kuttet meg ut, helt uten forklaring. Hadde ikke tid til å møtes og ble helt rar. Jeg skjønte aldri hva som var årsaken.

Etter en tid fikk jeg en ny venninne. La oss kalle henne Berit. Berit fortalte meg at Kari tidligere hadde mobbet henne. Jeg ble paff da jeg hørte det. Jeg hadde jo hengt med Kari tidligere , og ikke sett noen mobbetendenser. Men jeg trodde selvsagt Berit på det hun fortalte.

Berit fortsatte å snakke. Jeg lurte jo litt på om hun visste noe om hvorfor Kari hadde forsvunnet ut. Berit visste en del om dette. Kari hadde visst baksnakket meg til Berit. Kari hadde sagt at hun bare hang med meg fordi "hun måtte". Berit forteller mer, men jeg husker ikke alt hun sa. Jeg var jo glad for at Berit var ærlig. Da fikk jeg noe forklaring, men jeg må si at jeg lurer litt på hvorfor Kari ikke likte meg likevel.

Kjenner jeg er litt nysgjerrig på Karis forklaring på dette. Ville dere sendt Kari melding for å spørre?

Anonymkode: a9f80...5b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil du egentlig vite hvorfor hun ikke liker deg?

Hun mobber hun andre og baksnakker deg, drit i hele dama, ikke gi henne mer å snakke om.

Anonymkode: 5f5a4...1b0

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, jeg hadde nok ikke giddet å bruke tid på å avklare dette, regner jo med dere er voksne nå? Hva vil du ha utav det å grave i dette nå? 

Men, jeg hadde nok heller ikke tatt "Berit" sin forklaring som sannhet heller. Høres ut som to som liker litt drama dette.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg sier kjør på, jeg hadde nok kontaktet vedkommende og lurt på hva som er årsaken. Typ "hei, fikk høre det og det av **, lurer på hva som er årsaken til det?" 

Da setter du henne på plass og viser at det hun driver på med ikke er greit i det hele tatt. I tillegg til at du ikke er dum og uviten, at du faktisk vet hva hun har gjort og sagt. 

Ja, selv om man er ferdig med vedkommende og ikke lenger bryr seg, så vil man jo i mange tilfeller bare vite årsaken, og forstå hvorfor det i det hele tatt skjedde slik, slik at man eventuelt kan lære til neste gang. Bare fordi man når ut betyr det ikke alltid at man vil ha vedkommende tilbake som venn. Det handler om nysgjerrigheten og det å bare forstå. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, hadde ikke giddet. å bruke krefter på det. La fortid være fortid. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var jo glad for at Berit var ærlig.

Hvordan vet du det? 

Anonymkode: af6cc...d5d

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke orket å bruke tid eller krefter på dette. Hadde heller ikke trodd blindt på det Berit har sagt. 10 personer kan ha veldig ulik oppfatning av samme situasjon/opplevelse.

Anonymkode: 7a8b1...73e

Skrevet

Hvor lenge siden er dette egentlig? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

På videregående ble jeg kjent med ei jente. La oss kalle henne Kari. Vi ble venninner og hadde en fin tone. Vi var ute på restaurant, og gjorde andre ting sammen. Satt sammen på skolen. Plutselig "kunne" hun aldri mer. Hun kuttet meg ut, helt uten forklaring. Hadde ikke tid til å møtes og ble helt rar. Jeg skjønte aldri hva som var årsaken.

Etter en tid fikk jeg en ny venninne. La oss kalle henne Berit. Berit fortalte meg at Kari tidligere hadde mobbet henne. Jeg ble paff da jeg hørte det. Jeg hadde jo hengt med Kari tidligere , og ikke sett noen mobbetendenser. Men jeg trodde selvsagt Berit på det hun fortalte.

Berit fortsatte å snakke. Jeg lurte jo litt på om hun visste noe om hvorfor Kari hadde forsvunnet ut. Berit visste en del om dette. Kari hadde visst baksnakket meg til Berit. Kari hadde sagt at hun bare hang med meg fordi "hun måtte". Berit forteller mer, men jeg husker ikke alt hun sa. Jeg var jo glad for at Berit var ærlig. Da fikk jeg noe forklaring, men jeg må si at jeg lurer litt på hvorfor Kari ikke likte meg likevel.

Kjenner jeg er litt nysgjerrig på Karis forklaring på dette. Ville dere sendt Kari melding for å spørre?

Stusser mer på Berit sin historie, Kari mobber Berit og baksnakker deg til Berit? Hvis du skal oppklare dette må alle involverte være til stede. 
hvis det er sånn at Kari ikke liker deg, er du sikker på at du vil vite hvorfor? Hva sa berit at Kari sa da? At du var kjedelig, gjerrig, lukter vondt, mindre smart..  hva nå enn det er, er du sikker på at det er baksnakking, og ikke den virkelige ærlige grunnen til at Kari ikke vil henge med deg mer? 

Anonymkode: de8ff...d0b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Stusser mer på Berit sin historie, Kari mobber Berit og baksnakker deg til Berit?

Jeg synes også dette høres litt merkelig ut - det er ikke en historie jeg umiddelbart ville tatt for god fisk og den endelige sannhet. Du har ikke kontakt med Kari lenger - hva vil eller forventer du å få ut av å ta kontakt nå? Finnes det noe svar hun kan gi som vil gi deg noe positivt?

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har lyst til å skape drama er det jo bare å ta kontakt. Men jeg skjønner ikke hva du tror du skal få ut av det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Vil du egentlig vite hvorfor hun ikke liker deg?

Hun mobber hun andre og baksnakker deg, drit i hele dama, ikke gi henne mer å snakke om.

Anonymkode: 5f5a4...1b0

Nei. Kanskje jeg egentlig ikke vil det. Merker jeg er litt nysgjerrig, men det vil nok helt sikkert ikke komme noen gode følelser ut av en slik konfrontasjon.

TS

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (41 minutter siden):

Nei, jeg hadde nok ikke giddet å bruke tid på å avklare dette, regner jo med dere er voksne nå? Hva vil du ha utav det å grave i dette nå? 

Men, jeg hadde nok heller ikke tatt "Berit" sin forklaring som sannhet heller. Høres ut som to som liker litt drama dette.

Ja, vi er voksne. 5 år siden vi gikk ut av vgs.

Vet ikke hva jeg vil ha ut av det annet enn at jeg er nysgjerrig og lurer på hva som egentlig skjedde. Men det kommer nok ikke noe godt ut av  å grave i det nå. Tror ikke det har så mye hensikt.

TS

AnonymBruker
Skrevet
anonymbruker2312 skrev (39 minutter siden):

Jeg sier kjør på, jeg hadde nok kontaktet vedkommende og lurt på hva som er årsaken. Typ "hei, fikk høre det og det av **, lurer på hva som er årsaken til det?" 

Da setter du henne på plass og viser at det hun driver på med ikke er greit i det hele tatt. I tillegg til at du ikke er dum og uviten, at du faktisk vet hva hun har gjort og sagt. 

Ja, selv om man er ferdig med vedkommende og ikke lenger bryr seg, så vil man jo i mange tilfeller bare vite årsaken, og forstå hvorfor det i det hele tatt skjedde slik, slik at man eventuelt kan lære til neste gang. Bare fordi man når ut betyr det ikke alltid at man vil ha vedkommende tilbake som venn. Det handler om nysgjerrigheten og det å bare forstå. 

Ja, det er det jeg har vurdert, men er usikker

Jeg er veldig ferdig med Kari. Tror det hadde blitt veldig unaturlig å forsøke å ta tilbake vennskapet. Ikke snakket med henne på mange år, og det var ikke akkurat en hyggelig måte hun "slo opp" på.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AthenaRavenLuna skrev (38 minutter siden):

Nei, hadde ikke giddet. å bruke krefter på det. La fortid være fortid. 

Ser den. Mulig jeg bare lar det gå. Det har jo ikke noe å si for livet mitt nå, annet enn at jeg lurer.

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvordan vet du det? 

Anonymkode: af6cc...d5d

Berit er en god venninne. Så jeg stoler mer på henne

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg hadde ikke orket å bruke tid eller krefter på dette. Hadde heller ikke trodd blindt på det Berit har sagt. 10 personer kan ha veldig ulik oppfatning av samme situasjon/opplevelse.

Anonymkode: 7a8b1...73e

Tror ikke jeg heller orker. Er ikke aktuelt å gjenoppta vennskapet uansett, men hadde bare vært for å få svar på hva som egentlig skjedde. Men ikke sikkert jeg vil vite det heller . Kanskje best å la det ligge 

TS

AnonymBruker
Skrevet
missmcbeal skrev (31 minutter siden):

Hvor lenge siden er dette egentlig? 

5 år siden vi sluttet på vgs. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Stusser mer på Berit sin historie, Kari mobber Berit og baksnakker deg til Berit? Hvis du skal oppklare dette må alle involverte være til stede. 
hvis det er sånn at Kari ikke liker deg, er du sikker på at du vil vite hvorfor? Hva sa berit at Kari sa da? At du var kjedelig, gjerrig, lukter vondt, mindre smart..  hva nå enn det er, er du sikker på at det er baksnakking, og ikke den virkelige ærlige grunnen til at Kari ikke vil henge med deg mer? 

Anonymkode: de8ff...d0b

Skjønner

Nei, jeg er ikke sikker på at jeg vil vite. Jeg vil for nysgjerrighetens skyld, men ikke sikkert jeg egentlig vil vite når svaret kommer.

Jeg fikk egentlig ikke tak på hva det var Kari ikke likte med meg. Jeg tror det handlet noe om at jeg snakket mye om skole. Kan faktisk skjønne hvis folk ble lei av det, for jeg var ekstremt opptatt av karakterer. Men, Kari ville stadig ha skolehjelp av meg også. Spesielt i fremmedspråk var jeg "god å ha".

Det kan godt være at det var noe med meg Kari ikke likte, og det er jo en ærlig sak. Man kan ikke bli likt av alle, men må jo si at jeg lurer på årsaken.

TS

AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (18 minutter siden):

Jeg synes også dette høres litt merkelig ut - det er ikke en historie jeg umiddelbart ville tatt for god fisk og den endelige sannhet. Du har ikke kontakt med Kari lenger - hva vil eller forventer du å få ut av å ta kontakt nå? Finnes det noe svar hun kan gi som vil gi deg noe positivt?

Jeg forventer egentlig ingenting annet enn en forklaring. Vennskapet er uansett å anse som tapt, da hun virker falsk som har hengt med meg parallelt med at hun har baksnakket meg og fått andre til å synes synd på henne fordi hun følte seg "tvunget" til å henge med meg. 
Tror nok ikke hun ville gitt meg noe svar som ville gitt meg noe positivt, nei. Så jeg kommer nok antagelig til å la det hele ligge. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
tangent skrev (19 minutter siden):

Hvis du har lyst til å skape drama er det jo bare å ta kontakt. Men jeg skjønner ikke hva du tror du skal få ut av det. 

Det er akkurat det, vet ikke om jeg orker drama. Kari er uansett ingen venninne. Ikke en person jeg har snakket med på mange år. Så ser ikke helt poenget med å grave i det. Men ja, jeg er nysgjerrig. Hun etterlot meg med en god del spørsmål for å si det sånn..

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...