Gå til innhold

Er det okei å tenke at man sosialiserer seg på kvinneguiden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med sosial angst. Det går opp og ned. I gode perioder møter jeg venner. I perioder hvor det er svært ille, så er jeg mye her på KG. 

Jeg har tenkt «jaja, jeg prater i hvertfall ned folk her da, det er da noe. Selv om de fleste er anonyme. Er jo levende folk bak hvert tastatur»

Er det greit å tenke sånn? Ikke at KG er min eneste form for sosial kontakt, men er det greit at jeg anser det som det i perioder hvor det er det eneste jeg klarer?

Anonymkode: df865...8c3

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det synes jeg. har det likt selv. har prøvd å finne meg online venner fordi jeg ikke kommer meg mye ut av sengen pga helse. men det er så og si umulig å finne venner på nett da alt gjelder dating og ikke vennskap. 

så jeg setter veldig pris på den sosiale følelsen med kg. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Helt enig med dere to, jeg har det likens selv. Føler at jeg sosialiserer meg LITT ihvertfall, på kg og reddit.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
KrXs skrev (1 minutt siden):

ja det synes jeg. har det likt selv. har prøvd å finne meg online venner fordi jeg ikke kommer meg mye ut av sengen pga helse. men det er så og si umulig å finne venner på nett da alt gjelder dating og ikke vennskap. 

så jeg setter veldig pris på den sosiale følelsen med kg. 

Godt å høre jeg ikke er alene! Synd at det under forumet på KG som handler om vennskap er så lite brukt… 

Har jo vært flere apper gjennom tiden som handler kun om vennskap. Men de blir aldri populære nok og forsvinner. 

Hørte på en podcast i går hvor de snakket om tinder og dating. Da sa en mann det at det var veldig vanlig at flere jenter hadde huket av at de var interessert i begge kjønn. Men at de var hetro, dating gjaldt menn, men at de var interessert i vennskap med kvinner. Og det går jo veldig fint å være sammen med ei som enten er bi eller lesbisk, den seksuelle delen har jo ikke noe å si i et vennskap 😊 Nå vet jeg ikke om det fungerer bra for de som søker vennskap på tinder, men kanskje det ligger noe i det siden så mange gjør det 🤔 Hva vet jeg. Tinder er fortsatt tinder 😅 mye rart der

ts

AnonymBruker
Skrevet
Mamasitas skrev (4 minutter siden):

Helt enig med dere to, jeg har det likens selv. Føler at jeg sosialiserer meg LITT ihvertfall, på kg og reddit.

Så godt å høre det er flere av oss som tenker slik 😄 Trodde jeg skulle få masse råd om å gå til psykolog jeg nå, men får jo bare medfølelse og likesinnede 😍

ts

• Liker 1
  • Hjerte 3
Gjest Hippokrates
Skrevet

Det er definitivt en slags sosialisering. 

Jeg tipper vi KG'ere prater, reflekterer, analyserer og tenker mer og dypere om alt, ingenting, verdensproblemer og personlige problemer enn andre sosiale vesener. 

Likevel bør man innimellom stikke hodet ut døren hjemme og møte faktiske folk. Omså litt. For KG kan være et redskap som skaper desosialisering, ekskludering og isolering fra samfunnet. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sliter med sosial angst. Det går opp og ned. I gode perioder møter jeg venner. I perioder hvor det er svært ille, så er jeg mye her på KG. 

Jeg har tenkt «jaja, jeg prater i hvertfall ned folk her da, det er da noe. Selv om de fleste er anonyme. Er jo levende folk bak hvert tastatur»

Er det greit å tenke sånn? Ikke at KG er min eneste form for sosial kontakt, men er det greit at jeg anser det som det i perioder hvor det er det eneste jeg klarer?

Jeg mener det er helt greit å tenke sånn. Det er noe i å innse sine begrensninger, og i perioder kan de være såpass at man ikke får til noe særlig mer. Jeg har det på samme måte, må "gjemme meg" fra alt og alle over perioder, og da blir det mye KG.

Utrolig nok, så bidrar det til å holde et snev av fornuft oppi all galskapen som kan oppstå i denne kulen på toppen av kroppen.

Anonymkode: 0e04e...778

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Godt å høre jeg ikke er alene! Synd at det under forumet på KG som handler om vennskap er så lite brukt… 

Har jo vært flere apper gjennom tiden som handler kun om vennskap. Men de blir aldri populære nok og forsvinner. 

Hørte på en podcast i går hvor de snakket om tinder og dating. Da sa en mann det at det var veldig vanlig at flere jenter hadde huket av at de var interessert i begge kjønn. Men at de var hetro, dating gjaldt menn, men at de var interessert i vennskap med kvinner. Og det går jo veldig fint å være sammen med ei som enten er bi eller lesbisk, den seksuelle delen har jo ikke noe å si i et vennskap 😊 Nå vet jeg ikke om det fungerer bra for de som søker vennskap på tinder, men kanskje det ligger noe i det siden så mange gjør det 🤔 Hva vet jeg. Tinder er fortsatt tinder 😅 mye rart der

ts

ja jeg har prøvd den biten på tinder, men det er sikkert litt lettere i oslo bergen osv, men det gikk dessverre ikke i min by. 

så og si mesteparten av min sisoalisering skjer via webcam, eller via familien. så vennskap for meg passer vel best online, hvis ikke det er ei som bor rett i nærheten.

AnonymBruker
Skrevet
KrXs skrev (56 minutter siden):

ja jeg har prøvd den biten på tinder, men det er sikkert litt lettere i oslo bergen osv, men det gikk dessverre ikke i min by. 

så og si mesteparten av min sisoalisering skjer via webcam, eller via familien. så vennskap for meg passer vel best online, hvis ikke det er ei som bor rett i nærheten.

Okei, Jeg forstår 😊 Ja, jeg bor rett ved Oslo, noen ganger glemmer jeg at Norge er mye mer 😳 huff flaut 🤦🏼‍♀️ 

Er synd det ikke er noe større plattform for å bli kjent med folk, for jeg tror det er en del som kunne trengt en venn 🤷🏼‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig greit å bruke kg som et sted å være sosial på.
Nå går ikke dette utover min daglige sosialisering med folk jeg kjenner, så det er ikke et problem.
Jeg er en person som elsker å sende meldinger og prate her og der, men årene har lært meg at ikke alle er spesielt glad i dette.
Jeg elsker å diskutere små og store problemer, som kanskje ikke alle er så interessert i. Jeg kan nok virke litt intens, uten at jeg mener noe vondt i det. Og støte folk fra meg. Så derfor er kg helt genial i den forstand, at jeg får utløp for et sosialt behov. Jeg har lært masse på kg og har fått mange gode råd som har hjulpet meg i livet.😊❤️

Anonymkode: 9b34f...dd1

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns kg er fin måte å få et innblikk i andre folks liv og tanker og personligheter, jeg treffer ikke så mye folk så setter pris på å gå inn her og lese om alt mulig 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er en form for sosialisering. Jeg bruker det daglig og det blir min erstatning fra å møte venner i en hektisk hverdag. Har også ett par brukere her jeg veksler litt pm med innimellom. Det føles enda litt nærere☺️

Anonymkode: 47515...e6d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2022 den 16.08):

KG er iallfall mitt vesentligste nettsosiale samfunn.  Sosial viktig for meg. Men jeg ser folk ellers også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du blir nok ganske merkelig hvis du kun snakker her på KG, det er jo ikke normale ting folk prater om her inne.

Anonymkode: 3315a...b03

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...