Gå til innhold

Dumt å gi gave til et barn i barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil starte med å si at jeg ikke favoriserer barn, er glad i alle de barna som jeg jobber med og er med dem alle sammen.  Er på små barns avdelingen. Men det er ei jente som skiller seg ut som jeg er blitt utrolig glad i, foreldrene er klare over hvor glad jeg er i datterens deres. Når det var jul, jeg kjøpte en julegave og la på plassen og fikk en gave tilbake. Men nå har jo jenta bursdag, og dette blir sikkert siste året jeg får vært med jenta siden hu skal til ei annen avdeling. Er det dumt av meg å kjøpe en liten bursdagsgave ? Jeg har veldig lyst. Lederen min sa ingenting når jeg kjøpte julegave? Men tenker så lenge man velger selv og legger bare i sekken til jenta så ikke andre foreldre får med seg? 

Anonymkode: 4f98f...bfe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går helt fint så lenge du gjør det diskré og foreldrene ikke er plaprehøner som skal fortelle om gaven til alle.

Anonymkode: 2c768...c83

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Går helt fint så lenge du gjør det diskré og foreldrene ikke er plaprehøner som skal fortelle om gaven til alle.

Anonymkode: 2c768...c83

Ja, foreldrene pleier ikke å si det høyt nei 🥹🥹

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en uting.

Anonymkode: 92bde...6bc

• Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes det er en uting.

Anonymkode: 92bde...6bc

Hvorfor det ??? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du favoriserer ikke, men gir kun et barn gave til jul og ønsker nå å gjøre det samme til bursdagen..

Nei...

Anonymkode: c4779...a50

• Liker 31
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke innafor. Dette blir favorisering uansett hvordan du vrir og vender på det. 

• Liker 23
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor det ??? 

Fordi det er en uting av ansatte å favorisere et barn i barnehagen. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

En ansatt i en barnehage skal da ikke på noen måte tilegne seg en personlig relasjon til et av barna ved å gi det gaver. 

Høres ekstremt uprofesjonelt ut.

Anonymkode: 9a075...cbb

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt skal du ikke favorisere et barn på den måten. Ganske vilt at du har latt det gå så langt som du har gjort det allerede. Du er profesjonell på jobb, og det har du åpenbart vanskeligheter med å være. Ta det opp med ledelsen, så får de veilede deg på hva som er greit å gjøre som ansatt i en barnehage…

Anonymkode: b2500...22d

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil starte med å si at jeg ikke favoriserer barn, er glad i alle de barna som jeg jobber med og er med dem alle sammen.  Er på små barns avdelingen. Men det er ei jente som skiller seg ut som jeg er blitt utrolig glad i, foreldrene er klare over hvor glad jeg er i datterens deres. Når det var jul, jeg kjøpte en julegave og la på plassen og fikk en gave tilbake. Men nå har jo jenta bursdag, og dette blir sikkert siste året jeg får vært med jenta siden hu skal til ei annen avdeling. Er det dumt av meg å kjøpe en liten bursdagsgave ? Jeg har veldig lyst. Lederen min sa ingenting når jeg kjøpte julegave? Men tenker så lenge man velger selv og legger bare i sekken til jenta så ikke andre foreldre får med seg? 

synes det er helt greit, så lenge ikke alle barna ser det

Anonymkode: c8494...0bf

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvor i kontrakten står det at man ikke har lov å gi gaver ? Eller hvor i kontrakten står det at man ikke har lov til å passe på de barna i fritiden? Fikk tilbudet av foreldrene om jeg kunne passe på deres barn om dem trengte engang i året for blir vanskelig for dem å finne noen andre og barna har bedre kontakt med meg, seff sa jeg ja men at vi ikke trengte gjøre så mye ut av det eller at ingen andre trengte å vite noe. Har ikke signert noen sted. Jeg leker med alle barna og er glad i alle barna men så er det noe ekstra med denne ungen som smelter meg litt ekstra. Jeg kunne fint ha kjøpt en liten bursdagsgave til hvert barn som har bursdag som sagt er glad i alle barna ser derfor ikke problemet. Får jo gave av foreldrene sånn ellers . 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke innafor. 

Hyggelig at barna får gode og trygge relasjoner til de ansatte, helt klart, men i slike tilfeller der en ansatt forguder et barn og kjøper gaver osv, da har det bikket over til ugreit og uprofesjonelt. 

Anonymkode: ca0cc...818

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette er ikke ok. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Av alle absurde ting jeg har lest på Kg, står dette ekstremt høyt oppe. Dette er ikke ok. Ikke i nærheten av ok. Og forstår du ikke det, burde du slutte å jobbe med barn!

Anonymkode: c04c3...eb6

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men hvor i kontrakten står det at man ikke har lov å gi gaver ? Eller hvor i kontrakten står det at man ikke har lov til å passe på de barna i fritiden? Fikk tilbudet av foreldrene om jeg kunne passe på deres barn om dem trengte engang i året for blir vanskelig for dem å finne noen andre og barna har bedre kontakt med meg, seff sa jeg ja men at vi ikke trengte gjøre så mye ut av det eller at ingen andre trengte å vite noe. Har ikke signert noen sted. Jeg leker med alle barna og er glad i alle barna men så er det noe ekstra med denne ungen som smelter meg litt ekstra. Jeg kunne fint ha kjøpt en liten bursdagsgave til hvert barn som har bursdag som sagt er glad i alle barna ser derfor ikke problemet. Får jo gave av foreldrene sånn ellers . 

Du er særdeles uprofesjonell.. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt er ikke det greit, noe så uprofesjonelt 

Anonymkode: 2f3bf...b5c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

En ansatt i en barnehage skal da ikke på noen måte tilegne seg en personlig relasjon til et av barna ved å gi det gaver. 

Høres ekstremt uprofesjonelt ut.

Anonymkode: 9a075...cbb

Nja. Det er en sannhet med modifikasjoner. Jeg skjønner tankegangen din men, det finnes unntak. Du har f.eks de som har sine egne barn eller barnebarn på avdelingen sin. Jeg hadde et barn på min avdeling som jeg ble avlastnings forelder til. Moren døde av kreft og faren hadde null nettverk. Så jo man kan i noen tilfeller bygge forskjellige relasjoner til noen av ungene.

Anonymkode: a03e6...a49

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er vel sånn mam burde klare å tenke seg til helt uten at det må stå noen plass

Anonymkode: 2f3bf...b5c

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jenta mi fikk en spesiell relasjon til en av de ansatte da hun gikk på småbarnsavdeling. Hun fikk en kjempefin gave av henne da hun byttet til storbarn. Vi hadde også kjøpt en fin gave til henne (ga gave til alle ansatte, men noe annet og mer personlig til henne). For oss var ikke dette noe vi opplevde som uprofesjonelt eller galt. Det foregikk helt diskré i garderoben. 

Endret av Sirinna
  • Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...