Gå til innhold

Har sagt ja til å hjelpe til i korps på 17. mai men har sosial angst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For flere uker siden sa jeg ja til å være med å spille cymbaler på 17. mai siden jeg har gått musikklinja og er rimelig flink i slagverk, men sosial angsten min har blir 10x verre. I tillegg til at øvingene har crasha vær kveld jeg har hatt trafikalt grunnkurs, så har ikke fått sett på notene en gang. Har siste øving i morgen (min første øving) og kjenner nå at jeg kommer til å få fullstendig panikkanfall. Mamma kommer ikke til å godta at jeg melder avbud når jeg allerede har sagt ja til å være med. Og kjenner jeg får ekstremt dårlig samvittighet ovenfor korpset om jeg sender melding om at jeg ikke klarer det, samtidig så sliter jeg med selvskading og trangen øker for hver dag som nærmer seg 17. mai. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: c6c2f...1d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her må du lyve på deg korona eller noe omgangssyke.

Anonymkode: ee621...4fa

• Liker 4
Skrevet

Det viktigste her er at du ikke presser deg selv slik at du begynner med selvskading, da lyver du heller på deg omgangssyke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For flere uker siden sa jeg ja til å være med å spille cymbaler på 17. mai siden jeg har gått musikklinja og er rimelig flink i slagverk, men sosial angsten min har blir 10x verre. I tillegg til at øvingene har crasha vær kveld jeg har hatt trafikalt grunnkurs, så har ikke fått sett på notene en gang. Har siste øving i morgen (min første øving) og kjenner nå at jeg kommer til å få fullstendig panikkanfall. Mamma kommer ikke til å godta at jeg melder avbud når jeg allerede har sagt ja til å være med. Og kjenner jeg får ekstremt dårlig samvittighet ovenfor korpset om jeg sender melding om at jeg ikke klarer det, samtidig så sliter jeg med selvskading og trangen øker for hver dag som nærmer seg 17. mai. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. 

Om du har sterk angst var nok dette for mye på en gang å melde seg frivillig til samtidig.

Vet din mor at du driver med selvskading?

Jeg tenker du må ta en vurdering på om du kan klare å gjennomføre korpset denne dagen og heller flate ut noen dager etter? 

Det er bare 17.mai, korpset klarer seg uten ett instrument. Det kan også være du klarer mer enn du tror :) 

Å få økte symptomer før slikt er jo normalen. Det betyr ikke alltid at det ikke er mulig å gjennomføre :) 

Anonymkode: 72acc...0be

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du har sterk angst var nok dette for mye på en gang å melde seg frivillig til samtidig.

Vet din mor at du driver med selvskading?

Jeg tenker du må ta en vurdering på om du kan klare å gjennomføre korpset denne dagen og heller flate ut noen dager etter? 

Det er bare 17.mai, korpset klarer seg uten ett instrument. Det kan også være du klarer mer enn du tror :) 

Å få økte symptomer før slikt er jo normalen. Det betyr ikke alltid at det ikke er mulig å gjennomføre :) 

Anonymkode: 72acc...0be

Ja får se det Ann. Ja mamma vet om selvskadingen, eller jeg har klart å unngå det nå i et halvår cirka men skjenner veldig på trangen igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

For det første, at du ikke har sett på notene er ikke noe problem.  Følg stortromma,  så går det bra.

Ta med deg noen du stoler på på øvelsen, og eventuelt også på 17.mai.  Personen kan gå bak korpset. Jeg har vært med som moralsk støtte til en person med angst  på flere titalls øvelser og spilleoppdrag, og det har aldri vært noe problem. 

Dette klarer du, og tenk deg hvilken mestringsfølelse du vil få etterpå!

Anonymkode: 371b8...766

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her må du bare fake at du er syk!

Jeg har selv spilt i korps siden jeg var 8 år og cymbaler er ikke det viktigste instrumentet uansett, så korpset bør klare seg helt fint uten. 

Anonymkode: fea2c...150

AnonymBruker
Skrevet

Nå sa mamma til meg «du skal på øving ja? Jeg er livredd for at du finner på en unnskyldning for å ikke møte opp».

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

For det første, at du ikke har sett på notene er ikke noe problem.  Følg stortromma,  så går det bra.

Ta med deg noen du stoler på på øvelsen, og eventuelt også på 17.mai.  Personen kan gå bak korpset. Jeg har vært med som moralsk støtte til en person med angst  på flere titalls øvelser og spilleoppdrag, og det har aldri vært noe problem. 

Dette klarer du, og tenk deg hvilken mestringsfølelse du vil få etterpå!

Anonymkode: 371b8...766

Jeg tenker også dette! Dette klarer du. Ikke lyv på deg syk, du kan spille instrumentet. og du er en i mengden som de trenger for helheten, men det er ingen solo så ingen kommer til å se spesifikt på deg. 

Anonymkode: 9efe4...eae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå sa mamma til meg «du skal på øving ja? Jeg er livredd for at du finner på en unnskyldning for å ikke møte opp».

Gå på øving. Evt send mld til arrangøren/korossjef (hva det nå enn heter) og si at du gruer deg litt og har angst, men at du kommer. Det kan være bra at de vet det, men du klarer å gå. Det er bra for deg å gå, og du kan instrumentet og noter så dette klarer du. Det trenger ikke være perfekt. 

Anonymkode: 9efe4...eae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle som sier du må lyve på deg sykdom 🤦‍♀️

Angsten blir verre fordi det nærmer seg og den vil få deg til å bli hjemme/ikke gjennomføre.

Skal du gjøre hva du vil, eller hva angsten vil? Er jo en grunn til at du sa ja.

Anonymkode: 81254...198

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Joda sant som dere sier. Er mest det at jeg ikke har rukket å gått igjennom notene en eneste gang og i kveld er siste øving, er også ganske rusten på noter men det går sikkert bra. Skal være med på trommemarsj så er nok det jeg gruer meg mest til. 

Skrevet

Du burde i det minste dra på øvingen og se hvordan det går, så får du sett på notene og kanskje blir du litt beroliget. Jeg er sikker på at du kommer til å klare 17. mai også, angsten for situasjonen er nesten alltid verre enn situasjonen i seg selv :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glem det jeg har sagt tidligere, de eneste notene jeg har mottatt er trommemarsjen. Jeg har ikke mottatt alle andre notene, så jeg får ikke gått igjennom sangene før øvinga i kveld 😕 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Joda sant som dere sier. Er mest det at jeg ikke har rukket å gått igjennom notene en eneste gang og i kveld er siste øving, er også ganske rusten på noter men det går sikkert bra. Skal være med på trommemarsj så er nok det jeg gruer meg mest til. 

Korpset klarer seg uten cymbaler, så du trenger ikke føle press på å møte hvis det virkelig ikke går.

Når det er sagt er det marsjering 17.mai vi snakker om. Forventningene er nesten grenseløst lave, og siden du har gått musikklinje kan du garantert mer enn de fleste i korpset, også uten øving. Og de fleste korpsfolk er både hyggelige og veldig glad for at du er der, alternativet er jo ingen lyd i det hele tatt.

Møt på øving, hvis du har lyst til å være stille og «mystisk» og ikke snakke mye er det helt greit. Jeg tror du kommer til å få en positiv opplevelse.

Anonymkode: 6eb55...780

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det syns jeg er skikkelig tøft av deg! Jeg lider selv av angst, så vet hvor dritt det er. Stå på!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette klarer du! Med ditt instrument går du vel ganske langt bak i korpset, og ingen ser så nøye på deg. Tenk på meg med trombone som går i første rekke. Min store skrekk er å snuble i bunadsstakken. Jeg har ikke spilt trombone så lenge heller, og tenker at alle ser og hører at jeg ikke kan sangene ordentlig.

Anonymkode: b5d08...adc

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Livredd? Ja, det er jo litt av et press om din mor blir livredd om du ikke spiller i korps på 17 mai. Jeg syntes du burde droppe det. 

AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering, øving gikk veldig bra, fikk høre at jeg spilte sangene riktig og trommemarsjen gikk også bra :) skal starte å gå kl 8 i morgen tidlig🤌

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
theTitanic skrev (49 minutter siden):

Livredd? Ja, det er jo litt av et press om din mor blir livredd om du ikke spiller i korps på 17 mai. Jeg syntes du burde droppe det. 

🙄

Bidra til at angsten blir verre ja....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...