AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #1 Skrevet 15. mai 2022 Jeg har termin tidlig i september og har familie i Norden. Det vil kanskje være mulig å dra med båt, men er altså et annet land. Fly er utelukket du vi trenger bilen. Er det innafor å dra ca 6 uker før termin? Anonymkode: 9d584...4c1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #4 Skrevet 15. mai 2022 Hadde tatt med fødebaggen og bilstol for sikkerhetsskyld. Kjenner to som uventet fødte på ferie, ble mye styr for å komme seg hjem og måtte skaffe klær mv til babyen. Anonymkode: 74598...66f 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #5 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har termin tidlig i september og har familie i Norden. Det vil kanskje være mulig å dra med båt, men er altså et annet land. Fly er utelukket du vi trenger bilen. Er det innafor å dra ca 6 uker før termin? Anonymkode: 9d584...4c1 Selvsagt, men vær obs på at det er noe driiiiiiiiiiit å sitte rett opp og ned over lengre tid, så sent i svangerskapet. Vi bor i Nordland og kjørte til familie i Finnmark en juli mnd jeg hadde termin i november, ca 13 timers tur, men vi stoppet 2 timer før destinasjonen og sov en natt på hotell, så si 11 timer ish. Vi stoppet ca annen hver time eller oftere for å strekke på beina og spise osv, det var smertefullt å sette meg inn i bilen igjen hver eneste gang, beina var så stive og støle og hovne.... Tortur! Anonymkode: 7c0d5...f4f 1
Luckiness Skrevet 15. mai 2022 #6 Skrevet 15. mai 2022 Tenker du fint kan reise med mindre du har født for tidlig før eller jordmor/lege fraråder deg pga komplikasjoner feks. Hvis det er familie dere skal til så kan de i verste fall hjelpe dersom fødsel skjer og dere har behov for å få tak i klær, bilstol osv. Husk helsekort for gravide. Husk også at forsikringer sjeldent dekker avbestilling dersom det avbestilles grunnet graviditet/fødsel. Sjekk også om det dekker undersøkelser og behandling for gravide så sent i svangerskapet så du ikke risikerer å gå på en smell.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #7 Skrevet 15. mai 2022 Takk for svar! Da blir det kanskjr til at jeg rådfører meg med lege/jordmor og undersøker hva forsikring dekker. At den kanskje ikke dekker undersøkelser hadde jeg ikke tenkt på! Ei heller at helsekortet bør med, så dette var nyttig 🙌 Ang å bli lei av å sitte så lenge blir det lagt opp til mange pauser og hvis vi kan ta båt deler av turen vil det sikkert bli en kjærkommen avveksling🙈 Anonymkode: 9d584...4c1
prettylittlemisfit Skrevet 16. mai 2022 #8 Skrevet 16. mai 2022 Vi skal på Norgesferie, kanskje en tur innom Sverige, med bil når jeg er i uke 36. Både kommunal Jordmor og Jordmor på sykehuset sier det går helt greit, så lenge jeg er i form til det. Men fikk beskjed om å ta med helsekort.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #9 Skrevet 16. mai 2022 Jeg skal til Italia cirka 2 måneder før fødsel. Flyturen er cirka 3 timer så tror dette skal gå fint. Men hadde aldri greid en biltur på x-antall timer. For det førstr blir jeg helt gåen i bekken av å sitte for lenge, så måtte ha stoppet hyppig. For å ikke glemme alle toalettpausene også da. Anonymkode: 166ac...c15
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #10 Skrevet 16. mai 2022 prettylittlemisfit skrev (11 minutter siden): Vi skal på Norgesferie, kanskje en tur innom Sverige, med bil når jeg er i uke 36. Både kommunal Jordmor og Jordmor på sykehuset sier det går helt greit, så lenge jeg er i form til det. Men fikk beskjed om å ta med helsekort. Hadde ALDRI vært i Sverige i uke 36. Om du skal være nord i Sverige er det sannsynligvis sommerstengt, og nærmeste fødested blir da Umeå. Uansett er Gällivare nærmeste fødested, så er du lenger nord tar det lang tid å reise. Kiruna har høyest dødfødsel-rate i hele Sverige, nettopp pga. Avstandene. Er du mer sentralt (Stockholm, Göteborg) må du ringe fra sykehus til sykehus for å høre hvem som har plass. De kan nemlig avvise deg om det er fullt. Anonymkode: dfd77...13d
prettylittlemisfit Skrevet 16. mai 2022 #11 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde ALDRI vært i Sverige i uke 36. Om du skal være nord i Sverige er det sannsynligvis sommerstengt, og nærmeste fødested blir da Umeå. Uansett er Gällivare nærmeste fødested, så er du lenger nord tar det lang tid å reise. Kiruna har høyest dødfødsel-rate i hele Sverige, nettopp pga. Avstandene. Er du mer sentralt (Stockholm, Göteborg) må du ringe fra sykehus til sykehus for å høre hvem som har plass. De kan nemlig avvise deg om det er fullt. Anonymkode: dfd77...13d Det er snakk om en liten tur innom grensen, uten overnatting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå