Gå til innhold

Kraftig magesyre/halsbrann av Cider

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste gangene jeg har drukket alkohol, så har det gått i Cider. Etter et par bokser, så begynner det brenne i magen, og jeg får skikkelig magesyre/halsbrann.

Må drikke melk for at det etter hvert skal roe seg ned.

Noen andre som opplever dette? Hva er det Cider inneholder, som påvirker magen min slik? Noen foreslo kullsyre, men jeg reagerer ikke når jeg drikker f.eks brus?

Anonymkode: f4bc9...3a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Cider er gjæret. Det er helt normalt å reagere slik på cider og øl.

Anonymkode: 0e34c...a05

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert kombinasjonen kullsyre, fruktsyre og alkohol. Mange som får halsbrann av alkohol. 

Anonymkode: 671d9...a19

AnonymBruker
Skrevet

Du sier at du ikke tror det er kullsyre pga at du ikke reagerer på samme måte når du drikker brus, men pleier du å drikke like store mengder når du bare drikker brus? Det kan ha med mengdene kullsyre du får i deg. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg drikker mye større mengder av noe når jeg drikker alkohol enn når jeg er alkoholfri.

Anonymkode: 796ee...9ed

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Du sier at du ikke tror det er kullsyre pga at du ikke reagerer på samme måte når du drikker brus, men pleier du å drikke like store mengder når du bare drikker brus? Det kan ha med mengdene kullsyre du får i deg. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg drikker mye større mengder av noe når jeg drikker alkohol enn når jeg er alkoholfri.

Anonymkode: 796ee...9ed

Hender jeg drikker store mengder brus (helger), men får ikke magesyre av dette

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Cider er gjæret. Det er helt normalt å reagere slik på cider og øl.

Anonymkode: 0e34c...a05

Reagerer ikke på øl 🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...