Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes spesielt det er vanskelig å finne noe til mennene... Vi kan enten kjøpe noe til dem sammen eller hver for seg (altså ikke mine foreldre og hans foreldre sammen, men parene sammen... :) )Har dere noen gode tips? Kan ikke gi sånn proviantpakke med masse ting oppi, for de er litt for unge til det synes jeg :) Ellers er slips, sokker, tøfler og t-skjorter uaktuelt.. litt oppbrukt kanskje :ler:

Hva kan jeg kjøpe da? :forvirra:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mødre/svigermødre: smykker, bøker, abonnement på blader, klær, parfyme, ting til kjøkkenet, pynteting (hvis de ikke har nok fra før..) osv

Fedre/svigerfedre: bøker, abonnement på Autofil (eller båtblad), godlukt, opplevelse: tur med Christian Radich el.l, elektroniske dubbeditter

Til begge: bøker, god vin, spill (hvis de spiller), musikk, gavekort på spa, gavekort på middag på en fin resturant, knivsett, vinglass eller andre kjøkkenting, kunst,

Det finnes et hav av muligheter - og jeg tror det har vært en del tråder om dette her i forumet. Bla bakover så finner du sikkert mange andre tips også..

Skrevet

Hvis de liker å spille, syns jeg brettspill er en god ide. Dette kan du gi til begge sammen, du slipper å pønske ut noe annet, og ikke minst, alle kan spille sammen på julaften etter gavene. Lite er vel mer sosialt enn det. :)

Skrevet

Enig i at spill er en fin ide!

Ellers går det an med billetter til kino/teater/konsert el. Mange foreldre har nok av "ting".

Vi spleiset (bror + svigerfar) på dvd-spiller til svigermor til sist bursdag. Den ble godt tatt i mot, så kanskje er det en ide?

Skrevet

sengetøy

abonnement på avis/ukeblad/kryssordblad/hobbyblad

kurv med god vin, hjemmelagede kaker, god kaffe/te, krus, konfekt

et par myke fleecepledd

håndklær med navn (evt Mamma/Pappa e.l.) brodert på fra Monogramservice

et minicruise til København

Skrevet

Sånn til mannfolka.

Gitt litt verktøy og det ser aldri ut til å gå av moten. Pappa digger det og flyr rundt på julaften og lader og styrer :ler:

Og til svigers i bursdagsgave i år ble det kjøpt verktøykasse med diverse nyttige verktøy i. Og det var beste julegaven han hadde fått siden han var guttunge.

Og kjøper jeg noe verktøy til sambo er han i hundre også.

Skrevet

Problemet med å kjøpe gaver til foreldere ( i allefall mine)

er at dersom de har lyst på noe..så bare kjøper de det til seg selv med en gang.

Pappa pleier alltid å gjøre det,, og det er ganske irreterende.. umulig å finne på noe å kjøpe.

Mamma er dog litt enklere... der kan man jo bare kjøpe noe velvære ting.

svigers er heldigvis litt lettere.. de kommer alltid med ønsker.

(de er dog litt mer sparsomme enn mine foreldere..(tjener ikke like bra som de)

I år får de en flott sausekjele fra Nowo. (med avtakkbart håndtak..)

Mange foreldere/svigerforeldere trenger kanksje fornyelse av kjelene sine. (de fleste jeg kjenner har hatt dem i maaange år)

Skrevet

Det var mange gode forslag, men det var ikke mange av tingene som var listet opp her som kan kjøpes til mine foreldre/svigerforeldre heller.. Verktøy har de jo samlet opp et helt liv,samme med sengetøy, håndklær, kjeler, pynteting og pledd. Kaffe og konfekt og sånn blir litt upersonlig. klær er venskelig å kjøpe pga at vi har veldig ulik smak. Cruice og sånn blir litt dyrt, og de bor på landet, slik at teater o.l kan vi ikke kjøpe.

Nei, jeg får sette meg i tenkeboksen og pønske ut noe lurt.... ;)

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg har kjøpt Sewart Clarks to bøker der han har samlet ufattelig morsomme "feilsagte" ting på engelsk; ala Kjell Magne Bondeviks "thank you for the mess"

Men dette forutsetter selvsagt at mottakeren er forholdsvis stø i engelsk, ellers tas jo ikke poengene. Men JEG ler så jeg griner av disse :grine2:

Skrevet

Usch, jeg slenger meg på her jeg også, foreldre er helt håplöse å kjöpe til....

Det er mest pappa som er vanskelig faktisk, mamma blir alltid glad for "velväre-greier" eller ting till huset, men pappa....

Helst vil jeg kjöpe noe felles til dem, noe de kan gjöre sammen eller ha felles nytte av og som kan väre litt hyggelig for dem, men alle "de gode" er oppbrukt.

Gavekort på restaurant har de fått, tror ikke engang de gikk dit :roll: ...

De har fått hver sin (morsomme) bok om kommunikasjon i ekteskapet ( de krangler mye), men ingenting antyder at de har lest disse heller... :frustrert:

Et spill har potensiale til å bli en utlösende faktor for deres skilsmisse (alt for mye å bli uenige om, pluss at pappa alltid jukser).

Pappa liker ikke å gå på kino så der faller det bort...

De har ganske nylig kjöpt et utendörs boblebad så jeg tenkte litt på å kjöpe en slags "boble-bad-kurv" fyllt med litt forskjellig til dem, men hva skal jeg egentlig fylle den med? Vin har de alltid hjemme, badesalt etc. kan man ikke ha i boblebadet pga. hygienen i vannet, hva annet kan man ha nytte av i et boblebad?

De har ingen felles interesser... jo kanskje å reise forresten. De har en campingbil som de begge elsker å kjöre rundt i, både i Norge og Europa, kan man finne på noe der kanskje?

Lysende ideer mottas med takk!

• 11 måneder senere...
Skrevet

Hei,

Jeg synes gaveabonnement er en flott gaveidé. En gave der du kan finne noe som passer til alle, og som varer lenge! Sjekk ut www.bladkiosken.no, mange gode tilbud!

Skrevet
Jeg har kjøpt Sewart Clarks to bøker der han har samlet ufattelig morsomme "feilsagte" ting på engelsk; ala Kjell Magne Bondeviks "thank you for the mess"

Men dette forutsetter selvsagt at mottakeren er forholdsvis stø i engelsk, ellers tas jo ikke poengene. Men JEG ler så jeg griner av disse :grine2:

kan du være så snill og stave det korrekt slik at vi andre finner fram til disse bøkene??!! takk.............

Skrevet

fant det nå. stewart clark

Skrevet

Janei, det skal ikke være lett.

Er det noen av dere som vet om det finnes en oversikt over konserter som kommer rundtomkring i Norge\Sverige? år 2007 ja :)

• 1 år senere...
Gjest Gjest_therese_*
Skrevet

Jeg savnet bilder av familien samlet, så jeg har kjøpt et gavekort hos Fame fotografene som er ment til foreldre, samt meg og bror. Tror det vil får fart på sakene ;)

Ellers er en god pappa-gave et sett med barberhøvel og sånn barbersåpe- alt på et fint stativ. Kjøpte det til pappa i fjor og har blitt godt likt. Fant det på Sten og Strøm- kjøpesenter i Oslo - 1.etg.

Gjest Jenna88
Skrevet
Jeg savnet bilder av familien samlet, så jeg har kjøpt et gavekort hos Fame fotografene som er ment til foreldre, samt meg og bror. Tror det vil får fart på sakene ;)

Ellers er en god pappa-gave et sett med barberhøvel og sånn barbersåpe- alt på et fint stativ. Kjøpte det til pappa i fjor og har blitt godt likt. Fant det på Sten og Strøm- kjøpesenter i Oslo - 1.etg.

Gode tips til menn kan være for eksempel godluft eller diverse velværepakker som finnes på parfymerier, rettet mot menn. Jeg har kjøpt en sånn til pappa i år, ganske dyrt, (har i tillegg kjøpt noe annet), men bedre det enn at det ikke blir brukt...

Skrevet (endret)

I år har vi kjøpt fiskespade i sølv. De har det meste av ting de trenger og vel så det. Men lutefisken i jula har aldri fått den spaden den fortjener :ler:

Endret av Leya
  • 13 år senere...
Skrevet

Mine foreldre ble veldig glade for iPad!

Anonymkode: c8807...cac

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mine foreldre ble veldig glade for iPad!

Anonymkode: c8807...cac

13(!!) år gammel tråd! 

Anonymkode: 66a65...90b

Skrevet

Sexleketøy......selv om en del foretrekker å tro at foreldrene ikke driver med slik lenger,så skal jeg love dere at sexlivet mellom 55 og 70 faktisk kan være ganske friskt, og slike leketøy setter alle pris på.

Anonymkode: 2716b...add

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...