Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er voksen og vet at det ikke er enkelt å bare endre seg over natta. Men jeg ønsker virkelig å skjerpe meg når det kommer til hvordan jeg oppfører meg i sosiale lag med alkohol innabords. jeg har alltid vært sprudlende, fysisk og flørtende. Jeg er glad i å tulle og tøyse og å tøye strikken litt, men jeg mener det veldig lite seriøst. 

Har nå funnet mannen jeg ønsker å dele livet mitt med og han reagerer på hvordan jeg ter meg i disse situasjonene. Fysisk kontakt, mye latter osv med andre menn. Jeg tenker som regel at jeg skal drikke lite, holde meg rolig osv osv, men utover kvelden så vil jeg jo bare danse og tulle og tøyse med alle.. Som sagt jeg mener ingenting med det og ønsker ikke å være utro eller lignende. Noen som kjenner seg igjen og som evt har endret seg?

Anonymkode: 923e3...362

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En del av det er jo personligheten din, så man kan på en måte ikke be vedkommende endre personligheten heller. Han reagerer nok sikkert sånn fordi han selv vet hvordan menn tenker. Selv om vi jenter ikke tar noe av det seriøst, og bare mener å være hyggelig, så tenker menn helt annerledes og kan oppfatte slik kroppsspråk som flørting/at man viser interesse. Og da kan mennene danne seg egne tanker. 

Jeg kan nok forstå han delvis. Hvis jeg hadde hatt en mann som hadde vært veldig sprudlendes og gitt mye kroppskontakt med jenter, så hadde jeg selv ikke likt det, selv om jeg vet at han bare er slik som en person. 

Men du sier selv at du vil skjerpe deg litt. Og hvordan du skal klare det tror jeg må komme først og fremst av din egen vilje. Hvor hardt du vil det selv. Altså: hvis du virkelig bryr deg om hans følelser og for å gjøre han trygg, så kommer du til å klare å skjerpe deg litt i alle fall. Jeg holdte på med en som var noe i den duren, og det jeg alltid tenkte på når jeg var ute, selv om jeg drakk mye alkohol, var at jeg alltid hadde han i bakhodet. Det fikk meg til å skjerpe meg. Jeg ville rett og slett gjøre det beste for vår relasjon, og å gjøre han trygg. 

Du kan også prøve å tenke hva du selv hadde syntes om hvis han hadde vært slik mot andre. Om du hadde likt det eller ikke. Jeg tror ikke det skal noe mer til enn det - å ha dette i bakhodet når du er ute og tenke på deres relasjon, som er viktigere langsiktig. 

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i alt du skriver. Jeg mener virkelig ikke noe med det jeg heller. Er bare sånn jeg er. MEN kjæresten min er viktigere. Så jeg er innstilt på å dempe meg! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere som er som du.  Felles for dem alle er at de roer ned en tid etter at de har truffet "mannen i sitt liv", men det varer ikke.  På et tidspunkt kommer ønsket om spenning, oppmerksomhet, fest og moro, tilbake.  Ingen seriøs mann orker drama.  Da går han.

Derfor bør du heller spørre de selv om hvorfor dette er så viktig for deg. Hva er det som tiltaler deg ved flørten, og som gjør at du er villig til å risikere både forhold og vennskap?  

Det dreier seg ikke om å skjerpe seg og endre seg for å holde på en mann.  Alle kan det, for en stund.  

Anonymkode: 410ac...d97

AnonymBruker
Skrevet

En venninne er også sånn. Flørter med alt og alle. Hun er nå skilt fordi en av flørtene gikk litt for langt og mannen gadd ikke mer. Flørten gikk for langt fordi etter mange år i ekteskap fikk hun ikke nok oppmerksomhet fra mannen og måtte få den et annet sted. 

Anonymkode: 49582...4ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...