Gjest JegogVi2 Skrevet 15. mai 2022 #1 Skrevet 15. mai 2022 Jeg er ikke noen super husmor selv, men jeg sitter her med en følelse at jeg trenger litt råd om hva jeg skal eller bør gjøre. Saken er den at jeg har noen nære venner, som har 2 små barn. 2 jenter på 9 mnd og 2,5 år. Jeg har kjent han siden 1985 mens hunkom til Norge for 5 år siden. De har en ganske så liten leilighet og det er her det kommer inn. Han er hjemme i permisjon og hun jobber i sitt firma, og har lange arbeidsdager. mens den eldste av barna er i barnehage. Hun minste er en real sovebaby, elsker å sove, . Hun sover gjerne til 0900 på morgenen, og så sover hun så fort hun får sjansen. Nei det er ikke noe galt med henne altså hun er bare en rolig baby som elsker å se på lekene sine, kose md teppe og ja i det hele en rolig baby som sagt. Så det burde være tid nok for han. Det er nå det begynner her ser dere. De fikk en ny sofa for 3 mnd siden og de bestemte seg for at de skulle rydde opp i gamle ting og planen var at de skulle kaste ting, men i stedet for det så er det ikke sjans for å sitte i sofaen for der er det klær, bøker, sengetøy, leker, osv oppi, et salig kaos. I går ringte han meg og lurte på om jeg kunne passe på ungene fordi bilen til kona startet ikke og hun kom seg ikk hjem fra jobb. Ungene var da i seng, Jeg dro dit. Men endte med å rydde kjøkken og støvsuge gulv, kaste bleier som lå på badet, jeg skulle lage meg en tekopp men ingen ledige kjeler, da alt var bedritent. Jeg kjente på at jeg ikke hadde noe valg. Og jeg prøver å tilby meg å hjelpe de men han aviser det bare. Vi ble invitert til dn på Tirsdag men jeg takket nei og inviterte de til oss i stedet for. Han mener at hun skal ta seg av huset siden han har ungene, mens hun jobber jo evig lange dager. Ofte reiser hun rett etter levering i barnehagen og hjemme som i går 2330. Hv hadde dere gjort?
sommermor Skrevet 15. mai 2022 #2 Skrevet 15. mai 2022 Her er det far som må få et spark bak og komme igang med å rydde. At hun skal ta seg av huset etter lange dager på jobb er feil. Såpass må en kunne forvente av en mann i 2022 at han kan rydde og vaske når babyen sover.Iallefall gå ut med søppel og sette inn i oppvaskmaskinen. Det kan da ikke være trivelig å bo i rot og møkk med små barn. 6 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #3 Skrevet 15. mai 2022 Tatt en prat med mannen om at nå må han til helvete se å rydde opp. Anonymkode: 91f11...ae9 4 1
Bacteria Skrevet 15. mai 2022 #4 Skrevet 15. mai 2022 Ta en prat med mannen. Når mener han at mor skal rydde og vaske; på natta? Men det hørtes slitsomt ut med dette jobbopplegget til kona; jobbe fra tidlig morgen til 2330? Høres slitsomt og stusslig ut. 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #5 Skrevet 15. mai 2022 Men herregud, ts! Hele andre avsnitt er bare opplysninger som er helt overflødige og som bare bidrar til å identifisere familien hvis noen kjente leser det. Også mange unødvendige opplysninger i neste avsnitt (trenger ikke vite at du var barnevakt pga problemer med bilen!) som gjør at familien selv kan kjenne seg igjen Du kan slette dette, og skrive: «Jeg kjenner et par med to barn, en i bhg-alder og en på noen mnd. Har vært hjemme hos dem, og —-(så beskriver du saklig hvordan du mener det er rotete.) Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: e8923...d47 6 1 1
Batteri Skrevet 15. mai 2022 #7 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men herregud, ts! Hele andre avsnitt er bare opplysninger som er helt overflødige og som bare bidrar til å identifisere familien hvis noen kjente leser det. Også mange unødvendige opplysninger i neste avsnitt (trenger ikke vite at du var barnevakt pga problemer med bilen!) som gjør at familien selv kan kjenne seg igjen Du kan slette dette, og skrive: «Jeg kjenner et par med to barn, en i bhg-alder og en på noen mnd. Har vært hjemme hos dem, og —-(så beskriver du saklig hvordan du mener det er rotete.) Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: e8923...d47 Dette 👏🏻 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #8 Skrevet 15. mai 2022 JegogVi2 skrev (1 time siden): Jeg er ikke noen super husmor selv, men jeg sitter her med en følelse at jeg trenger litt råd om hva jeg skal eller bør gjøre. Saken er den at jeg har noen nære venner, som har 2 små barn. 2 jenter på 9 mnd og 2,5 år. Jeg har kjent han siden 1985 mens hunkom til Norge for 5 år siden. De har en ganske så liten leilighet og det er her det kommer inn. Han er hjemme i permisjon og hun jobber i sitt firma, og har lange arbeidsdager. mens den eldste av barna er i barnehage. Hun minste er en real sovebaby, elsker å sove, . Hun sover gjerne til 0900 på morgenen, og så sover hun så fort hun får sjansen. Nei det er ikke noe galt med henne altså hun er bare en rolig baby som elsker å se på lekene sine, kose md teppe og ja i det hele en rolig baby som sagt. Så det burde være tid nok for han. Det er nå det begynner her ser dere. De fikk en ny sofa for 3 mnd siden og de bestemte seg for at de skulle rydde opp i gamle ting og planen var at de skulle kaste ting, men i stedet for det så er det ikke sjans for å sitte i sofaen for der er det klær, bøker, sengetøy, leker, osv oppi, et salig kaos. I går ringte han meg og lurte på om jeg kunne passe på ungene fordi bilen til kona startet ikke og hun kom seg ikk hjem fra jobb. Ungene var da i seng, Jeg dro dit. Men endte med å rydde kjøkken og støvsuge gulv, kaste bleier som lå på badet, jeg skulle lage meg en tekopp men ingen ledige kjeler, da alt var bedritent. Jeg kjente på at jeg ikke hadde noe valg. Og jeg prøver å tilby meg å hjelpe de men han aviser det bare. Vi ble invitert til dn på Tirsdag men jeg takket nei og inviterte de til oss i stedet for. Han mener at hun skal ta seg av huset siden han har ungene, mens hun jobber jo evig lange dager. Ofte reiser hun rett etter levering i barnehagen og hjemme som i går 2330. Hv hadde dere gjort? Dette må være tull. Ingen jobber så lange arbeidsdager, spesielt ikke når man har to små barn. Hvis ikke kontakter du barneverntjenesten. Barn skal ikke vokse opp under sånne forhold, så her trenger foreldrene å omstille seg. Anonymkode: 27c89...013 1
Gjest JegogVi2 Skrevet 15. mai 2022 #9 Skrevet 15. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Men herregud, ts! Hele andre avsnitt er bare opplysninger som er helt overflødige og som bare bidrar til å identifisere familien hvis noen kjente leser det. Også mange unødvendige opplysninger i neste avsnitt (trenger ikke vite at du var barnevakt pga problemer med bilen!) som gjør at familien selv kan kjenne seg igjen Du kan slette dette, og skrive: «Jeg kjenner et par med to barn, en i bhg-alder og en på noen mnd. Har vært hjemme hos dem, og —-(så beskriver du saklig hvordan du mener det er rotete.) Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: e8923...d47 Vel det er et par ting som ikke stemmer helt i forhold til familien, det har med identiteten på barna altså et, alder, på et av de. Og også hvor lenge jeg har kjent han og hvor lenge hun har bodd i Norge Endret 15. mai 2022 av JegogVi2
Kaneel Skrevet 15. mai 2022 #10 Skrevet 15. mai 2022 JegogVi2 skrev (Akkurat nå): Vel det er et par ting som ikke stemmer helt i forhold til familien, det har med identiteten på barna altså et, alder, på et av de. Lol 🤣😂🙈 2
Gjest JegogVi2 Skrevet 15. mai 2022 #11 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dette må være tull. Ingen jobber så lange arbeidsdager, spesielt ikke når man har to små barn. Hvis ikke kontakter du barneverntjenesten. Barn skal ikke vokse opp under sånne forhold, så her trenger foreldrene å omstille seg. Anonymkode: 27c89...013 Tro meg det er ikke tull. Hadde jeg kunne lagt ved bilder her inne så hadde jeg gjort det, og jo når man har for tiden så mange oppdrag men ikke kan ha ansatte pga ulike grunner.
Gjest JegogVi2 Skrevet 15. mai 2022 #12 Skrevet 15. mai 2022 Kaneel skrev (45 minutter siden): Ingenting! Det er da faen meg ikke din sak! Så du syntes det er greit at det ligger bleier på badet som ikke er kastet siden morgenen, at det er mat på gulvet og at ikke det er sjans for noen å sitte pga rot
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #13 Skrevet 15. mai 2022 JegogVi2 skrev (15 minutter siden): Tro meg det er ikke tull. Hadde jeg kunne lagt ved bilder her inne så hadde jeg gjort det, og jo når man har for tiden så mange oppdrag men ikke kan ha ansatte pga ulike grunner. Ok, så går jeg ut ifra at det du skriver er sant, med enkelte modifikasjoner for å beskytte identiteten til familien. Jeg nevner igjen, kontakt barneverntjenesten i kommunen. Du kan ringe inn en anonym melding. Forklar hva du er bekymret over. Det høres ut som et hjemmebesøk av bvtj er på sin rette plass her. Det er uheldig for barn å bo i uhygieniske forhold, i verste fall skadelig (muggsopp, råtne matrester på gulvet som den minste kan putte i munnen, skadedyr, etc). Foreldrene må snakkes med. Mor burde heller ikke jobbe så lange dager når hun har såpass små barn, i realiteten får hun vel aldri sett dem om hun jobber fra tidlig morgen til sent på kveld. Jeg stiller også spørsmål ved omsorgsevnen til begge foreldre som har innrettet seg slik, både med arbeidstid og boforhold. Anonymkode: 27c89...013
Kaneel Skrevet 15. mai 2022 #14 Skrevet 15. mai 2022 JegogVi2 skrev (42 minutter siden): Så du syntes det er greit at det ligger bleier på badet som ikke er kastet siden morgenen, at det er mat på gulvet og at ikke det er sjans for noen å sitte pga rot Det er værtfall ikke din sak! 1
Rosatoast Skrevet 15. mai 2022 #15 Skrevet 15. mai 2022 Da skulle du sagt "nei, hun er på jobb hele dagen og du passer en sovende baby. Det er direkte helseskadelig å være i denne leiligheten det er ekkelt, beklager å si det" Kanskje det hadde gått opp et lys for han. og neste gang de inviterer eller spør om å passe; da sier du pent nei, jeg har dessverre ikke lyst til å dra hjem til dere da jeg syntes det er ekkelt og skittent. Du kan jo si det på en annen måte enn det jeg skrev, men han trenger å høre sannheten. Kvalmt og flaut, og som sagt - direkte helseskadelig. 1 1
Rosatoast Skrevet 15. mai 2022 #16 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, så går jeg ut ifra at det du skriver er sant, med enkelte modifikasjoner for å beskytte identiteten til familien. Jeg nevner igjen, kontakt barneverntjenesten i kommunen. Du kan ringe inn en anonym melding. Forklar hva du er bekymret over. Det høres ut som et hjemmebesøk av bvtj er på sin rette plass her. Det er uheldig for barn å bo i uhygieniske forhold, i verste fall skadelig (muggsopp, råtne matrester på gulvet som den minste kan putte i munnen, skadedyr, etc). Foreldrene må snakkes med. Mor burde heller ikke jobbe så lange dager når hun har såpass små barn, i realiteten får hun vel aldri sett dem om hun jobber fra tidlig morgen til sent på kveld. Jeg stiller også spørsmål ved omsorgsevnen til begge foreldre som har innrettet seg slik, både med arbeidstid og boforhold. Anonymkode: 27c89...013 Er faktisk enig i dette. Helt tydelig at de trenger et hjemmebesøk for å få noen klare tilbakemeldinger på hva som er levelig og ikke. 2
Mumia Skrevet 15. mai 2022 #17 Skrevet 15. mai 2022 JegogVi2 skrev (3 timer siden): Jeg er ikke noen super husmor selv, men jeg sitter her med en følelse at jeg trenger litt råd om hva jeg skal eller bør gjøre. Saken er den at jeg har noen nære venner, som har 2 små barn. 2 jenter på 9 mnd og 2,5 år. Jeg har kjent han siden 1985 mens hunkom til Norge for 5 år siden. De har en ganske så liten leilighet og det er her det kommer inn. Han er hjemme i permisjon og hun jobber i sitt firma, og har lange arbeidsdager. mens den eldste av barna er i barnehage. Hun minste er en real sovebaby, elsker å sove, . Hun sover gjerne til 0900 på morgenen, og så sover hun så fort hun får sjansen. Nei det er ikke noe galt med henne altså hun er bare en rolig baby som elsker å se på lekene sine, kose md teppe og ja i det hele en rolig baby som sagt. Så det burde være tid nok for han. Det er nå det begynner her ser dere. De fikk en ny sofa for 3 mnd siden og de bestemte seg for at de skulle rydde opp i gamle ting og planen var at de skulle kaste ting, men i stedet for det så er det ikke sjans for å sitte i sofaen for der er det klær, bøker, sengetøy, leker, osv oppi, et salig kaos. I går ringte han meg og lurte på om jeg kunne passe på ungene fordi bilen til kona startet ikke og hun kom seg ikk hjem fra jobb. Ungene var da i seng, Jeg dro dit. Men endte med å rydde kjøkken og støvsuge gulv, kaste bleier som lå på badet, jeg skulle lage meg en tekopp men ingen ledige kjeler, da alt var bedritent. Jeg kjente på at jeg ikke hadde noe valg. Og jeg prøver å tilby meg å hjelpe de men han aviser det bare. Vi ble invitert til dn på Tirsdag men jeg takket nei og inviterte de til oss i stedet for. Han mener at hun skal ta seg av huset siden han har ungene, mens hun jobber jo evig lange dager. Ofte reiser hun rett etter levering i barnehagen og hjemme som i går 2330. Hv hadde dere gjort? Hadde tatt en alvorssamtale med han at han må r y d d e
lillevill Skrevet 15. mai 2022 #18 Skrevet 15. mai 2022 JegogVi2 skrev (5 timer siden): Jeg er ikke noen super husmor selv, men jeg sitter her med en følelse at jeg trenger litt råd om hva jeg skal eller bør gjøre. Saken er den at jeg har noen nære venner, som har 2 små barn. 2 jenter på 9 mnd og 2,5 år. Jeg har kjent han siden 1985 mens hunkom til Norge for 5 år siden. De har en ganske så liten leilighet og det er her det kommer inn. Han er hjemme i permisjon og hun jobber i sitt firma, og har lange arbeidsdager. mens den eldste av barna er i barnehage. Hun minste er en real sovebaby, elsker å sove, . Hun sover gjerne til 0900 på morgenen, og så sover hun så fort hun får sjansen. Nei det er ikke noe galt med henne altså hun er bare en rolig baby som elsker å se på lekene sine, kose md teppe og ja i det hele en rolig baby som sagt. Så det burde være tid nok for han. Det er nå det begynner her ser dere. De fikk en ny sofa for 3 mnd siden og de bestemte seg for at de skulle rydde opp i gamle ting og planen var at de skulle kaste ting, men i stedet for det så er det ikke sjans for å sitte i sofaen for der er det klær, bøker, sengetøy, leker, osv oppi, et salig kaos. I går ringte han meg og lurte på om jeg kunne passe på ungene fordi bilen til kona startet ikke og hun kom seg ikk hjem fra jobb. Ungene var da i seng, Jeg dro dit. Men endte med å rydde kjøkken og støvsuge gulv, kaste bleier som lå på badet, jeg skulle lage meg en tekopp men ingen ledige kjeler, da alt var bedritent. Jeg kjente på at jeg ikke hadde noe valg. Og jeg prøver å tilby meg å hjelpe de men han aviser det bare. Vi ble invitert til dn på Tirsdag men jeg takket nei og inviterte de til oss i stedet for. Han mener at hun skal ta seg av huset siden han har ungene, mens hun jobber jo evig lange dager. Ofte reiser hun rett etter levering i barnehagen og hjemme som i går 2330. Hv hadde dere gjort? Hva i alle dager slags familiefar er dette? Orker han ikke rydde må han tydeligvis klone kona, for hun har jo ikke tid. Hva med moren til denne forvokste babyen da? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå