Gå til innhold

Danmark med store barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei 😊

Vi tenker oss til Danmark i sommer. Har barn på 11 og 14 år. Vi tenker i utgangspunktet Jylland. Noen tips til fine steder, gode opplevelser m.m.?

Anonymkode: c4af7...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jylland er svært da, det er langt fra Aalborg til tyskegrensa. 

Anonymkode: e800d...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer litt an på hva dere ønsker. Det finnes flere feriesentre som Skallerup resort og Grønhøj Strand med basseng, fotballbane, butikk, restaurant, minigolf, sykkelutleie og Strand rett i nærheten. Ellers er Skagen, Løkken, Ålborg (m zoo), Ebeltoft og Århus hyggelige byer for overnatting eller dagsturer.  Evnt kan dere leie feriehus og reise på utflukter derfra. 

Anonymkode: d8e70...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. Jeg var litt vag, men det skyldes at vi ikke helt vet hva vi vil. 

Skallerup ser fint ut! Men dyrt, og mye fullbooket. Ebeltoft ser koselig ut. Og Århus er hyggelig, der har vi vært og tar gjerne turen innom igjen. Vi har bil så kan være mobile nedover Jylland. 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om dere finner ut at dere skal litt sørover i Danmark, kan jeg anbefale BonBonland

https://www.bonbonland.dk

Har mange gode minner derfra når jeg var i alderen barna er i. (*parken har nok endret seg en del de siste 15 årene 😅 men ser for meg det kun kan ha blitt bedre).

Anonymkode: 4ab36...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Djurs Sommerland, selvfølgelig. 

Anonymkode: ea14f...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Djurs Sommerland, selvfølgelig. 

Anonymkode: ea14f...47b

Ja, det ser kult ut ! Takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Djurs sommerland er gøy ja. Og hvis dere reiser lenger nedover mot fyn kan en tur innom egeskov slot og Odense med h.c Andersens hus anbefales. Eller dra til ærø m båt fra fåborg. Og kjør småveier innimellom og stopp på lokale gallerier langs veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Merlin skrev (41 minutter siden):

Hjerl Hede og Egeskov slott er kjekke steder å besøke.   https://hjerlhede.dk/

Ikke HI, men takk for tips! Vi skal kjøre fra Hirtshals til Helsingør, før retur hjem via Sverige i sommer, og har bla et par dager i Silkeborg før Billund og Legoland. 

Vært mye på Jylland, men aldri hørt om dette museet, ser koselig ut! 👍😊

Anonymkode: 21b40...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.5.2022 den 10.55):

Om dere finner ut at dere skal litt sørover i Danmark, kan jeg anbefale BonBonland

Har mange gode minner derfra når jeg var i alderen barna er i. (*parken har nok endret seg en del de siste 15 årene 😅 men ser for meg det kun kan ha blitt bedre).

SØROVER? Hun snakker om Jylland til sommeren, Bonbonland ligger på Sjælland, det er strengt tatt en helt annen øy og østover. Selv om anbefalingen ikke er dårlig. Men det er utifra hvordan jeg husker det da det var nyåpnet og jeg tross alt var barn selv.

Personlig pleier jeg å reise til Nordjylland. Har en fast plass i Sæby vi alltid benytter oss av (Sæby Søbad heter det). Men det er et litt dyrt område i forhold til mye annet. Derfor reiser vi alltid etter at skolen har startet slik at det blir rimeligere.
 Løkken og Blokhus har masse rimelige ferieleiligheter og sommerhus, men det føles som å vandre inn i en turistfelle. Og så tar det 20 minutter å komme til motorveien ved Nørresundby så du kommer noen vei.
Kjekt å ha i bakhodet at om man skal forflytte seg en del for å oppleve ting iløpet av ferien så lønner det seg å være innenfor en rimelig avstand til en motorvei.

Det er MASSE å gjøre på Jylland. Alt fra Løvepark, Legoland, akvarium, museum, lekeland, større lekeland, blomsterpark, dyrepark, tivoli, ørnereservat. Så hva liker dere?

På en liten roadtrip endte vi opp sør for Thisted og skulle egentlig ta reisen tilbake igjen. Jeg hadde lest kartet feil og trodde vi var på vei mot en bro som sendte oss tilbake til østjylland. Den gang ei, ved Næssund utenfor Hurup ble vi møtt av verdens søteste lille ferje som ble holdt gående av ildsjeler. Med innebygd ølkraner på "bildekket" og "tax free" 😂 
Anbefales, just for the hell of it 😄 

Anonymkode: eaef5...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.5.2022 den 14.51):

Djurs sommerland er gøy ja. Og hvis dere reiser lenger nedover mot fyn kan en tur innom egeskov slot og Odense med h.c Andersens hus anbefales. Eller dra til ærø m båt fra fåborg. Og kjør småveier innimellom og stopp på lokale gallerier langs veien. 

Takk for svar! Høres koselig ut 😊

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.5.2022 den 10.55):

Tviler på vi skal helt i den retningen, men takk for tips! Kanskje en annen sommer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

SØROVER? Hun snakker om Jylland til sommeren, Bonbonland ligger på Sjælland, det er strengt tatt en helt annen øy og østover. Selv om anbefalingen ikke er dårlig. Men det er utifra hvordan jeg husker det da det var nyåpnet og jeg tross alt var barn selv.

Personlig pleier jeg å reise til Nordjylland. Har en fast plass i Sæby vi alltid benytter oss av (Sæby Søbad heter det). Men det er et litt dyrt område i forhold til mye annet. Derfor reiser vi alltid etter at skolen har startet slik at det blir rimeligere.
 Løkken og Blokhus har masse rimelige ferieleiligheter og sommerhus, men det føles som å vandre inn i en turistfelle. Og så tar det 20 minutter å komme til motorveien ved Nørresundby så du kommer noen vei.
Kjekt å ha i bakhodet at om man skal forflytte seg en del for å oppleve ting iløpet av ferien så lønner det seg å være innenfor en rimelig avstand til en motorvei.

Det er MASSE å gjøre på Jylland. Alt fra Løvepark, Legoland, akvarium, museum, lekeland, større lekeland, blomsterpark, dyrepark, tivoli, ørnereservat. Så hva liker dere?

På en liten roadtrip endte vi opp sør for Thisted og skulle egentlig ta reisen tilbake igjen. Jeg hadde lest kartet feil og trodde vi var på vei mot en bro som sendte oss tilbake til østjylland. Den gang ei, ved Næssund utenfor Hurup ble vi møtt av verdens søteste lille ferje som ble holdt gående av ildsjeler. Med innebygd ølkraner på "bildekket" og "tax free" 😂 
Anbefales, just for the hell of it 😄 

Anonymkode: eaef5...64f

Takk for svar og gode tips! Skal sjekke ut Sæby søbad. Og ørnereservat høres kult ut. Vi liker en salig blanding av tivoli, natur, dyr og strand 😊

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...