Gå til innhold

Finnes en øre lege?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Jeg er meget plaget av voks i ørene og må bruke q tips for å scoope ut hver dag. Eller en liten papir og tar vekk lag med voks,rundt øret, samt inni, dette må gjøres hver dag. Om jeg ikke gjør det, kommer det ut neste dag når jeg er ute, f eks på jobb el et annet sted, og bare detter ned ut av øre og legger seg i den gropen der det er meget synlig for alle. Er så ekkelt. 

Men i det siste året har jeg blitt mye mer plaget. Noen ggr når jeg ligger er jeg redd for å snu meg på den ene siden. Da høres det ut som om noen eksploderer en bombe i øret mitt. Og ofte så høres "plopp plopp plopp....." hele tiden fra den samme øret uten å gjøre noe, bare ligge stille f eks.

Jeg tenker jeg må oppsøke øre lege. Finnws det noe slikt? Hvis jeg går gjennom legen vil det ta månedsvis. Fra å få time hos legen som tar et par uker, henvisning et par mnd til. Finnes det noen privat jeg kan besøke? Hva heter denne legen? Så enkelt som øre lege?

Anonymkode: a896f...bab

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1581689-finnes-en-%C3%B8re-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fastlegen kan fjerne ørevoks…

Anonymkode: fa41d...bcc

å fjerne ørevoks kan selvfølgelig hvem som helst gjøre. Behøver ikke fastlegen til dette. 

men å finne årsaken til hvorfor man egentlig har så mye ørevoks, burde kanskje undersøkes nærmere av noen som kan ha peiling på sånne ting.               

Anonymkode: 64106...4a6

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke lege, men Q-Tips skal aldri aldri aldri puttes inn i ørene. Ikke rart at du har problemet med ørevoks, om du bruker det hver dag.

Anonymkode: 0f073...978

Jeg vet jeg vet jeg vet.

Men som sagt, om jeg ikke gjør det, detter det ut små mengder voks og legger seg i gropen ved øret, veldig ekkelt å se på for de som står ved siden av meg. Ikke klarer jeg å huske å sjekke hele tiden heller,så best å ordne det der og da,nar jeg har dusjet.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg er ikke lege, men Q-Tips skal aldri aldri aldri puttes inn i ørene. Ikke rart at du har problemet med ørevoks, om du bruker det hver dag.

Anonymkode: 0f073...978

Det er ikke nødvendigvis det som er årsaken… Grunnen til at du ikke skal ha q-tips i øret er for at du ikke skal skade øret/hørselen eller «pakke» ørevoksen sammen. Noen produserer mer ørevoks enn andre, og det er ikke selvforskyldt.

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg vet jeg vet jeg vet.

Men som sagt, om jeg ikke gjør det, detter det ut små mengder voks og legger seg i gropen ved øret, veldig ekkelt å se på for de som står ved siden av meg. Ikke klarer jeg å huske å sjekke hele tiden heller,så best å ordne det der og da,nar jeg har dusjet.

Bestill vanlig time hos fastlegen.

AnonymBruker

Du kan be fastlege henvise til ØNH, og i mellomtiden kan det kanskje hjelpe på å få skylt ut ørevoks - det gjør sykepleier på legesenter. Alternativ er å bestille time hos privat spesialist, Aleris/Volvat så slipper du ventetid.

Anonymkode: c5080...e71

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

å fjerne ørevoks kan selvfølgelig hvem som helst gjøre. Behøver ikke fastlegen til dette. 

men å finne årsaken til hvorfor man egentlig har så mye ørevoks, burde kanskje undersøkes nærmere av noen som kan ha peiling på sånne ting.               

Anonymkode: 64106...4a6

Økt produksjon av ørevoks får du fordi du bruker q-tips i ørene daglig. 
Bruk olje i øregangene tre kvelder på rad, dra til fastlegekontoret og få skyllet ut ørevoksen, bruk snippen på håndkle neste gang du skal inn i øret ditt. 

Anonymkode: ed88e...013

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Økt produksjon av ørevoks får du fordi du bruker q-tips i ørene daglig. 

Anonymkode: ed88e...013

Dette gjelder sikkert for noen.
Jeg merker ikke noe økt produksjon i mine ører ihvertfall.

Anonymkode: 8ba14...5d5

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...