Gå til innhold

Tok barnet mitt hardt i armen igår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Igår mistet jeg besinnelsen og tok 7 åringen etter armen, ned trappen og inn på rommet sitt etter gjentatte beskjeder om å legge seg samtidig som jeg kjeftet høylytt..  

Jeg har så dårlig samvittighet idag.. Jeg har vært mye alene med barna den siste tiden og denne helgen.. 

jeg har pratet med barnet og unnskyldt meg og sagt at det ikke var hens feil. Hen ser ikke ut til å bry seg idag..

Har dette skjedd hos noen andre? Tok barnet skade av det?

Jeg lurer på om jeg er i ferd med å bli utbrent. Jeg har til daglig en 100% lederjobb i IT-bransjen og tilsaman 3 små barn. Vurderer en tur til legen imorgen.. 

Anonymkode: d5916...196

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet tok garantert ingen skade og vet du... noen ganger har de litt godt av å se at foreldre virkelig får nok. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint, barnet tar ikke skade av at mor har fått nok en gang. 

Anonymkode: 86123...c85

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det kan skje alle og at du har håndtert det veldig bra ved å si ordentlig unnskyld. Og synes du skal gå til legen å få deg en sykemelding når du tenker at du begynner bli utbrent. Bedre å ta tak i det nå før det går for langt.

Anonymkode: c2a3e...f3e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenker at det kan skje alle og at du har håndtert det veldig bra ved å si ordentlig unnskyld. Og synes du skal gå til legen å få deg en sykemelding når du tenker at du begynner bli utbrent. Bedre å ta tak i det nå før det går for langt.

Anonymkode: c2a3e...f3e

Ja, dette var lurt!

AnonymBruker
Skrevet

Ta tak nå! Det var ikke bra gjort av deg, men jeg kjenner meg igjen. Jeg har gjort lignende ting pga utbrenthet og langvarig søvnløshet. Det er ikke bra i det hele tatt. Få deg det du kan av avlasting og hvile. Stress ned.

Anonymkode: f4a41...3f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barn har ikke vondt av å se at de pusher grensene for langt og at også foreldre har en smertegrense.

Når det er sagt, hvis dette er et symptom på det som foregår ellers i livet og på jobb, så kan det være på sin plass med en tur til legen, om ikke annet for å sortere hodet litt. Og om du ikke må ha full sykemelding, så kanskje 50% med klare avtaler med arbeidsgiver om hva som er dine oppgaver, sånn at du ikke skal gjøre 100% jobb på 50% tid (det har jeg prøvd, anbefales ikke).

Men barnet tåler det, innerst inne visste sikkert barnet at det hadde pushet grensene for langt.

Anonymkode: e6af6...6d2

• Liker 2
Skrevet (endret)

..

Endret av Lolita1234
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange støttende tilbakemeldinger ❤️ 
Det hjelper mye på! 

Idag leker vi hakkebakkeskogen og alt er som normalt, stemningen er høyt og lavt - bortsett fra at min dårlige samvittighet spiser meg opp innvendig opplever jeg barnet som normalt i oppførsel både rundt og mot meg, heldigvis!

Mannen kom nettopp hjem. Fikk pratet med ham om hva som skjedde igår og vi er blitt enige om at jeg skal ta en tur til legen imorgen. Han skal omorganisere litt på jobb slik at han ikke må reise bort på jobb hver eneste uke. Alt som gikk bort under pandemien tas nå på løpende bånd 😅 

Hilsen ts 

• Liker 3
Skrevet

Dette er selvsagt ikke bra, men enkelthendelser skal ikke ha så mye å si, så lenge man "reparerer" etterpå. Hvis du snakket med barnet, forklarte, ba om unnskyldning, så tenker jeg du ikke trenger å bekymre deg så mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Igår mistet jeg besinnelsen og tok 7 åringen etter armen, ned trappen og inn på rommet sitt etter gjentatte beskjeder om å legge seg samtidig som jeg kjeftet høylytt..  

Jeg har så dårlig samvittighet idag.. Jeg har vært mye alene med barna den siste tiden og denne helgen.. 

jeg har pratet med barnet og unnskyldt meg og sagt at det ikke var hens feil. Hen ser ikke ut til å bry seg idag..

Har dette skjedd hos noen andre? Tok barnet skade av det?

Jeg lurer på om jeg er i ferd med å bli utbrent. Jeg har til daglig en 100% lederjobb i IT-bransjen og tilsaman 3 små barn. Vurderer en tur til legen imorgen.. 

det er nødvendig noen ganger, så lenge det ikke skjer hver dag eller ofte, alle kan miste besinnelsen sin

Anonymkode: 8a67f...159

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...