Gå til innhold

Stresset over å bli eldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier. Jeg er 34 år, og kjenner jeg blir veldig stresset og engstelig når jeg tenker på hvor fort tiden går. Har ingen barn, samboer, eier et hus. Har lyst på barn, men er redd det skal være for sent. 

Gruer meg sånn til dagen mine foreldre blir borte, har igjen 1 besteforelder, og skulle bare ønske jeg kunne ha mer tid med alle sammen. Klarer ikke kose meg når vi er sammen, tenker mye på dette. 

Jeg er jo forholdsvis ung enda, men dette bekymrer meg som sagt veldig  

Andre som har følt det slik? Hvordan klare leve i øyeblikket, og glemme ting som kan bli vanskelig?

Takknemlig for alle råd:)

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bekymrer det mye for ting som enda ikke har skjedd. Overtenking er ikke sunt, selv om vi alle gjør det til tider. Men hvis dette dominerer hverdagen din så ødelegger du for deg selv. Jeg har vært der selv og gjør det til tider enda men fikk hjelp til dette da det ødela totalt for meg. Du mister mye fint inni mellom og ser ikke andre ting. 

Alle bekymrer seg. Forstår du ønsker barn men hvis du stresser sånn med det så skjer jo ingenting. Av og til må ting bare gå som de gjør. Jeg prøver nå og ta en dag om gangen, ikke alltid lett i disse tider. Men jeg ser det fungerer bedre enn og bekymre seg for ting som ikke ha skjedd. 

Anonymkode: c1943...767

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du samboer eller ikke?   Du eier et hus, det er jo en bra start på et familieliv. Folk med godt humør klarer seg bedre er mitt inntrykk ja.

Anonymkode: 9e16f...cd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...