Gå til innhold

Hvorfor er det ikke flere som er nervøse for å få herpesutbrudd i hjernen? Hvordan forebygger dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger en del råd knyttet til å unngå inflammasjoner i tarmer og tannkjøtt som kan øke risikoen og trener litt hver dag, men ellers er jeg elendig til å følge anbefalingene. Jeg sover for lite og stresser for mye. Hvordan er dere?

Anonymkode: c2d38...17e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld, men hva faen?

Er dette noe man går rundt og bekymrer seg for? Og skal forebygge?

Har ikke ord…

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har herpes - fokuser på å ikke få herpes.
Om du har herpes, ta medisinen så det ikke utvikler seg til hjernen din. Dette er nok ikke noe de fleste trenge å bekymre seg over.

Anonymkode: 334b2...7fa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt herpesmeningitt. Du kan ikke gjøre noe for å forebygge det, foruten å unngå å smittes av herpes - slutte å pule rundt?

Anonymkode: fde32...237

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt herpesmeningitt. Du kan ikke gjøre noe for å forebygge det, foruten å unngå å smittes av herpes - slutte å pule rundt?

Jeg tror du har et litt for smalt bilde av hva herpes er, du... 

Anonymkode: 8c5f8...f8f

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For en sjuk ting å være redd for. Herregud. 

Anonymkode: ba362...ced

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS henviser vel til herpesencefalitt, altså hjernebetennelse med herpesvirus, som er svært farlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS henviser vel til herpesencefalitt, altså hjernebetennelse med herpesvirus, som er svært farlig. 

Og svært uvanlig.

Anonymkode: b19bc...3a2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stadig like overrasket over å se sånne herpestråder, det er jo blitt den nye spedalske syken jo! Slutte å pule rundt for å unngå herpes? Haha, hjelpes. 

Anonymkode: 8f7bd...3ac

• Liker 1
Skrevet

nei, går ikke å bekymrer meg for herpes i hjernen. 🤪

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skulle ha bekymret meg for herpesutbrudd i hjernen, hva annet måtte jeg ikke ha bekymret for da? Som er mye større sjanse for?

Må være fælt å ha det sånn...

Anonymkode: 09e80...ced

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om det, og er derfor ikke nervøs, og må som jeg vet det eksisterer, er jeg fortsatt ikke nervøs. Jeg forebygger ikke.

Anonymkode: 8075e...206

Skrevet

Det er ganske mange ting jeg er nervøs for her i livet, men herpesutbrudd i hjernen er ikke på den listen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ungått å få herpes, jeg 😄

Anonymkode: 5b5b6...401

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg følger en del råd knyttet til å unngå inflammasjoner i tarmer og tannkjøtt som kan øke risikoen og trener litt hver dag, men ellers er jeg elendig til å følge anbefalingene. Jeg sover for lite og stresser for mye. Hvordan er dere?

Anonymkode: c2d38...17e

Sjansen er større for å få kreft og å dø i en bilulykke. Hvorfor bekymrer du deg ikke for det? 

vil det være lettere for deg å få herpes i hjernen når du har bekymret deg grønn på dette, enn det det vil være for meg som ikke har tenkt på dette i det hele tatt? Nei. Faktisk så er bekymringer noe som gjør at vi lever kortere. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan være kjempefarlig. Og det er noe menn som er utro og ligger rundt mens kona er gravid burde tenke over. De risikerer faktisk livet til barnet sitt! Hvis han gir herpes videre til mor og hun føder med utbrudd uten å vite at hun har det, da risikerer man at barnet får infeksjon og dør eller får hjerneskade. 

Anonymkode: 57782...a3a

Gjest theTitanic
Skrevet

Irrasjonelt nok så føler vi at en sykdom/ulykke er lettere å håndtere om vi "forbereder" oss på det lang tid i forveien. Men slik er det ikke. 

Skrevet

Det er så mye man kan få, både av superfarlige og ikke fullt så farlige ting. Jeg går ikke rundt og er bekymret for det på daglig basis! Selvfølgelig unngår jeg risikosituasjoner, men det er virkelig ikke noe jeg går å tenker på!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, det kan være kjempefarlig. Og det er noe menn som er utro og ligger rundt mens kona er gravid burde tenke over. De risikerer faktisk livet til barnet sitt! Hvis han gir herpes videre til mor og hun føder med utbrudd uten å vite at hun har det, da risikerer man at barnet får infeksjon og dør eller får hjerneskade. 

Anonymkode: 57782...a3a

Ok

Anonymkode: b19bc...3a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...