AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #1 Skrevet 14. mai 2022 Er veldig glad i dyr. Har hatt hund, men pga helsa så vil det ikke være forsvarlig lenger med hund. Derfor vurderer jeg katt. Men er så redd for å bli stemplet som hu gærne med katter. At det blir for klisje. Jeg vet man ikke skal bry seg om hva andre mener, men igjen så er det jo et inntrykk som ikke hjelper meg i møtet med verden. Anonymkode: c3d37...cd2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #2 Skrevet 14. mai 2022 Hvorfor skulle noen stemple deg som hu gærne med katt? Men har du råd til katt? Den skal ha mat, vaksiner, helsekontroller, forsikring osv. Anonymkode: eed89...e7c 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #3 Skrevet 14. mai 2022 Er vel mange som er ufør som har katt? Så lenge du har råd med dyr, så spiller det da ingen rolle. Katten bryr seg da ikke. Anonymkode: 229e8...650 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #4 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er veldig glad i dyr. Homo sapiens er også dyr. du og jeg er dyr. Vi tilhører overfamilien Hominoidea. Anonymkode: 36b1a...5a5 1
Blåjojo Skrevet 14. mai 2022 #5 Skrevet 14. mai 2022 Ikke bry deg så hardt om hva andre mener. Er mye selskap i katt og det er godt for psyken. Om du har råd til å ha katt, så er det bare å gjøre det. 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #6 Skrevet 15. mai 2022 Ikke tenk så mye på hva andre tenker, folk har som regel nok med seg selv. Dessuten er det ganske vanlig å ha katt eller hund nå til dags, er vel mer hvordan en oppfører seg som stempler en som «hun gærne». Jeg har katter og hunder, til og med en egen insta for de. Ingen har noen sinne kommentert noe negativt om det. Mye selskap i dyr, se litt på raser og hva som kan passe deg, eller kanskje du vil adoptere fra dyrebeskyttelsen. Har du lyst har du lov. Anonymkode: 81fa3...05a
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #7 Skrevet 15. mai 2022 Forskning har vist seg å ha katt har en helsebringende effekt på mennesker, både fysisk og psykisk. Har aldri tenkt tanken at noen uføre med katt er gærne kattedamer, om noe så er de gjerne flinkere til å passe på at dyret har det bra da de bruker mer av tiden sin på å faktisk være med dyret, og merker da fort om noe ikke er som det skal. Men husk det at «katter klarer seg selv» er en gammel, idiotisk myte. Du må ha råd til alt den trenger, som kvalitetsfôr, utstyr, årlig vaksine og helsesjekk(er), og hvertfall forsikring. Spesielt utekatter har en tendens til å skade seg, og da må man være klar for å kunne legge ut noen tusen (eller egenandel på forsikring) hos veterinær. Alle tenker «det skjer ikke meg», helt til man står på dyrlegevakta en søndag kveld og må velge mellom å redde dyret eller avlive p.ga økonomi.. Anonymkode: 106e3...acc
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #8 Skrevet 15. mai 2022 Man blir ikke regnet som crazy cat lady bare med 1 katt. Anonymkode: 8603e...f45 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #9 Skrevet 15. mai 2022 Og forresten, det kan gi deg en åpning i hverdagen også. Bli feks med i kattegrupper på facebook, jeg har observert kattemøter hvor de tar med kattene sine for sosialisering, så gir det deg rom for å dele erfaringer med andre som har katt når du møter likesinnede på dyrebutikken, veterinæren, utstilling, butikken etc. Jeg kan kanskje anbefale deg å sjekke ut rasekattmiljøet, jeg fikk veldig god oppfølging av min oppdretter og møtte veldig trivelige folk på utstilling og de har egne klubber. Kanskje du vil synes det er hyggelig å stille ut din egen og. Anonymkode: 81fa3...05a
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #10 Skrevet 15. mai 2022 Jeg hadde på ett tidspunkt 4 katter og ingen kalte meg gal kattedame, jeg pleide å si at jeg var en katt ifra å bli en gal kattedame 😁 nå har jeg gamlehjem, to gamle katter, to gamle hunder. Anonymkode: 1861d...cc3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #11 Skrevet 15. mai 2022 Jeg har ingen problemer med å bli kalt crazy cat woman. Heller katter enn menn i huset 😅 Go for it. Er selv ufør med katt i hus, kun ei da. Men hun er i senga mi hver natt 🥰 Anonymkode: d898a...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #12 Skrevet 15. mai 2022 Jeg er stolt kattekvinne og folk kaller meg gjerne crazy cat lady på en humoristisk måte - tar det utelukkende positivt. Jeg liker folk som har dyr bedre enn folk som ikke har dyr Anonymkode: 2e8c8...21d
n_97 Skrevet 15. mai 2022 #13 Skrevet 15. mai 2022 (endret) Så lenge du ikke fyller huset med 8-10 katter som du ikke har råd til å gi omsorg og stell er det neppe noen som bryr seg i det hele tatt. Endret 15. mai 2022 av n_97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå