Gå til innhold

Ble voksenlivet som du trodde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var det noe du så for deg som yngre, som ble helt annerledes?

Anonymkode: 7138b...c5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Trodde jeg ville fått samboer og barn nå. Istedet sitter jeg her barnløs og kronisk singel, med 3 katter. Er 29.

Anonymkode: 19dc2...3df

• Liker 2
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Trodde jeg ville fått samboer og barn nå. Istedet sitter jeg her barnløs og kronisk singel, med 3 katter. Er 29.

Anonymkode: 19dc2...3df

Jeg trodde selv at folk kom til å behandle hverandre bedre, f eks at mobbing kun var en greie blant barn

Har lyst på katt selv ❤️
ts

• Liker 7
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde man kunne gjøre hva man ville fordi man hadde masse penger!

Viser seg at man ikke har så mye penger som man trodde og mye av de pengene man har skal gå til faste utgifter. I tillegg går nesten all tiden med til jobb, så man kan faktisk ikke bare «leve livet» :fnise:

Anonymkode: 0faca...427

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Endte som som ufør, barnløs, singel og venneløs. Ikke som forventet. Hadde i det minste trodd jeg skulle være frisk. 

Anonymkode: 5e054...1d4

• Liker 5
  • Hjerte 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde man kunne gjøre hva man ville fordi man hadde masse penger!

Viser seg at man ikke har så mye penger som man trodde og mye av de pengene man har skal gå til faste utgifter. I tillegg går nesten all tiden med til jobb, så man kan faktisk ikke bare «leve livet» :fnise:

Anonymkode: 0faca...427

Så sant 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Endte som som ufør, barnløs, singel og venneløs. Ikke som forventet. Hadde i det minste trodd jeg skulle være frisk. 

Samme her! 😳

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eigentleg ikke.

Jeg har hus, barn, bil, lederstilling, hage, stavmikser. Fleste rundt meg er galne og ikke spesielt velfungerende.

Trudde JEG kom til å vere på lukket avdeling.

Anonymkode: 9b3b0...524

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Trodde jeg skulle ha massevis av barn og være en semi-berømt forsker. Viste seg at jeg bare fikk ett barn, og at akademia er så fullstendig ødelagt at der kunne jeg ikke være. 

Men noen ganger blir det bra selv om det er helt annerledes enn det man trodde det skulle bli. 

Anonymkode: 1d297...57f

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Livet ble mye bedre som voksen enn hva jeg håpet på som barn. Det var vanskelig å se for seg et fritt og verdig liv så lenge jeg bodde hjemme med en svært autoritær og streng far. Det var regler for alt, og alt måtte gjøres korrekt ift både Bibelen og ift far. 

Så flyttet jeg hjemmefra, turde etterhvert å leve litt, og klarte å rive meg løs fra min fars harde grep. Er nå gift med en fantastisk mann, har to nydelige barn, og verdens søteste hund🥰 (I tillegg har jeg bedre økonomi enn min far, og akkurat det tror jeg ikke han tåler i det hele tatt🤭)

Anonymkode: 7f92b...181

• Liker 2
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ble ikke som forventet. Jeg ble en ung alenemor og fikk et barn med spesielle behov som har trengt meg nesten 24/7 i 18 år, og ble selv ufør pga psykiske vansker for et par år siden. Ikke helt hva jeg så for meg 😅 Det har tidvis vært ufattelig tøft, men veien blir til mens man går og det har vært mye fint på veien også. 

Anonymkode: 5896f...93f

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Var ikke forberedt for hvor vanskelig det var å oppleve traumer, drit og faenskap, dødsfall, enten naturlig, ulykke eller selvmord. Det er så vondt, og det forventes at du møter på jobb, skole eller whatever omtrent dagen etter som ingenting har skjedd.

Generelt er vanskelige dager/tema noe du bare må takle som voksen. Du bare. 

Anonymkode: e431b...f0d

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Føler virkelig med deg❤️ Har det nesten på samme måte, 70% ufør, singel, barnløs, mye kroniske smerter, og mye angst og depresjon pga livssituasjonen. Vennekretsen er innskrenket, har fortsatt noen få, men ser de sjelden. De er opptatt med familieliv, jobb og hyttehelger. Hobbyer måtte også vike, da helsen ikke holdt. Helsen forøvrig er nedadgående, da jeg ikke har klart å trene på mange år. Rusler småturer, men det har nok ikke den store treningseffekten. Opplevelser generelt uteblir også, og det går flere år mellom hver lille reise/ferietur. Jeg hadde store drømmer og klare visjoner for livet når jeg var ung, både ang kjæreste, barn, vennskap, karriere, huskjøp, reiser, opplevelser, men nå sitter jeg altså her midtveis i livet, og sånn har det vært i snart 20 år. Føler livet er over.

Anonymkode: 61feb...9a3

• Liker 1
  • Hjerte 4
Gjest lurven
Skrevet

Ble bedre enn jeg trodde. Hadde sett for meg at jeg skulle bli arbeidsløs og singel.

AnonymBruker
Skrevet

Ble egentlig  som jeg trodde. Hadde da ikke de store forhåpninger  om det. Og klart meg egentlig  bedre  en man skulle tro. 

Anonymkode: f4f16...2e0

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Trodde og håpet jeg skulle ha en familie og leve A4-livet. Istedet singel, ensom, ett barn da, men det bor delvis hos meg og er ofte ute. Lite venner. 

Anonymkode: 33065...623

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Trodde og håpet jeg skulle ha en familie og leve A4-livet. Istedet singel, ensom, ett barn da, men det bor delvis hos meg og er ofte ute. Lite venner. 

Anonymkode: 33065...623

Å ha barn på deling er så trist, jeg kommer aldri helt over det. 

Anonymkode: c01f1...597

Skrevet

Nei det ble ikke det,

Men har ikke noen grunn til å klage, selv om det ikke ble som jeg hadde tenkt så har det blitt bra nok.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hadde noen tøffe år der jeg tenkte: Er det sånn livet skal bli?

Men så tok jeg grep, og nå har jeg det mye bedre. Er veldig godt i gang med å bygge en fin tilværelse.

Anonymkode: d9f0c...bf9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trodde jeg skulle være i et lykkelig forhold. Men har nå barn med en samboer som overkjører meg totalt. Blir ikke respektert i det hele tatt og føler meg ufri. Hadde aldri forestilt meg det...

Anonymkode: 6b322...7e9

• Liker 2
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...