Gå til innhold

Han er en kunstnertype. skjønner han ikke.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har datet litt med en fyr i det siste, liker han, men jeg klarer ikke å skjønne han.. Han er litt typen som spør "hva er meningen med livet, jobb, penger, hus, alt mulig" liksom.. Han ser alt med et slags alternativt skråblikk. Han maler sånne surrealismebilder og kan snakke i timesvis om fargenes dybde og hvordan han bruker dem. Jeg ser bare et lerret med masse maling. Han sier han maler etter sinnsstemning og bruker minnene sine i livet og maler dem på lerretet. Jeg klarer ikke å forstå ham, det er jo bare noen farger. Det går jo ikke an å tenke på den måten, vi trenger jobb og penger, men det virker som han lever i en egen boble. Men han har humor og sjarm, da. Er vi rett og slett alt for ulike? jeg forstår bare ikke at det går an å være sånn. Han er sånn "tenk hvis dinosaurene hadde levd i dag, hvilke følger ville det fått.. er det ikke utrolig at tilfeldigheter utryddet dem, ville vi vært her hvis ikke?" sånn filosofsnakk. Jeg tenker heller, men de er jo døde, who cares? forstår dere? Han kan snakke en hel kveld om slike ting, jeg bare... nei. Men han er attraktiv. men vi lever liksom på fotskjellige planeter. 

Anonymkode: a8d9b...866

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

har datet litt med en fyr i det siste, liker han, men jeg klarer ikke å skjønne han.. Han er litt typen som spør "hva er meningen med livet, jobb, penger, hus, alt mulig" liksom.. Han ser alt med et slags alternativt skråblikk. Han maler sånne surrealismebilder og kan snakke i timesvis om fargenes dybde og hvordan han bruker dem. Jeg ser bare et lerret med masse maling. Han sier han maler etter sinnsstemning og bruker minnene sine i livet og maler dem på lerretet. Jeg klarer ikke å forstå ham, det er jo bare noen farger. Det går jo ikke an å tenke på den måten, vi trenger jobb og penger, men det virker som han lever i en egen boble. Men han har humor og sjarm, da. Er vi rett og slett alt for ulike? jeg forstår bare ikke at det går an å være sånn. Han er sånn "tenk hvis dinosaurene hadde levd i dag, hvilke følger ville det fått.. er det ikke utrolig at tilfeldigheter utryddet dem, ville vi vært her hvis ikke?" sånn filosofsnakk. Jeg tenker heller, men de er jo døde, who cares? forstår dere? Han kan snakke en hel kveld om slike ting, jeg bare... nei. Men han er attraktiv. men vi lever liksom på fotskjellige planeter. 

Skjønner. Så kapitalist-høna (deg) vil ha "alt på stell" hos en kjekkas, i tillegg til å ha en kjekkas i senga. Yeah, what a surprise. 

Det var ganske vanlig å se sånne typer som han på 1990-tallet, såkalte "fargerike" personer. Ikke uvanlig i det hele tatt. Du vet, dette var før nesten alle begynte å runke til sosiale medier og Curriculum Vitae fokus. Meg, meg, meg, meg og penger, penger, penger 😆 Han er tydeligvis både kreativ og filosofisk anlagt. Muligens akademisk anlagt også. Dette er veldig enkelt, om du synes at han ikke er god nok, så finner han nok en kunstner babe ganske lett vil jeg tro. I det minste ei, som ikke driter hardt i alt han gjør i hverdagen.

Anonymkode: a0db0...fad

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg tror jeg har datet denne fyren, jeg også 😆

Anonymkode: 35f80...dd0

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva liker du å prate om da?

Har dere noen gode samtaler?

Hva å prøve ta opp noe du vil snakke om selv? Til alt ellers så er det bare å jatte med, du trenger ikke bli en undrene person du også.

Jeg er som han. Jeg stiller mye teite spørsmål og tar opp ting som mest sannsynlig ikke kommer til å skje. For meg så handler det spesifikt ikke alltid om selve temaet jeg tar opp, men spennende å vite hvordan andre ville forholdet seg til den fiktive situasjonen jeg tar opp. Det kan fortelle mye om et menneske. 

F eks om dinosaurer hadde levd i dag. Hvordan tror andre verden ville da vært? Ville vi levd som vanlig, men visst at de var der ute? Finnes jo store farlige dyr nå også. Hadde jeg fått det svaret, så tenker jeg personen ikke er en som blir fort stresset. Svarer personen at det hadde vært helt krise og verden hadde gått under, så tenker jeg at personen er sår for endringer. Jeg analyserer alt opp og ned. 

Når det kommer til maling og male følelser, så handler bare det om hva han selv ser. Du trenger ikke forstå. Siden vi alle er forskjellige og har hver vår erfaring, så vil alle assosiere bilder og farger individuelt uansett. Rød betyr kaos for noen, fred for andre. Svart kan bety død eller ro for noen. 

Jeg tenker dette du tar opp ikke er noe å stresse med, det trenger ikke bety noe at dere er litt forskjellige. Men om du begynner irritere deg, så er det et rødt flagg. Viktigste er om du føler dere kan ha noen form for meningsfylte samtaler sammen.

Anonymkode: 2444d...7ce

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får prøve og "endre" han 🙄

Anonymkode: a2491...361

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva liker du å prate om da?

Har dere noen gode samtaler?

Hva å prøve ta opp noe du vil snakke om selv? Til alt ellers så er det bare å jatte med, du trenger ikke bli en undrene person du også.

Jeg er som han. Jeg stiller mye teite spørsmål og tar opp ting som mest sannsynlig ikke kommer til å skje. For meg så handler det spesifikt ikke alltid om selve temaet jeg tar opp, men spennende å vite hvordan andre ville forholdet seg til den fiktive situasjonen jeg tar opp. Det kan fortelle mye om et menneske. 

F eks om dinosaurer hadde levd i dag. Hvordan tror andre verden ville da vært? Ville vi levd som vanlig, men visst at de var der ute? Finnes jo store farlige dyr nå også. Hadde jeg fått det svaret, så tenker jeg personen ikke er en som blir fort stresset. Svarer personen at det hadde vært helt krise og verden hadde gått under, så tenker jeg at personen er sår for endringer. Jeg analyserer alt opp og ned. 

Når det kommer til maling og male følelser, så handler bare det om hva han selv ser. Du trenger ikke forstå. Siden vi alle er forskjellige og har hver vår erfaring, så vil alle assosiere bilder og farger individuelt uansett. Rød betyr kaos for noen, fred for andre. Svart kan bety død eller ro for noen. 

Jeg tenker dette du tar opp ikke er noe å stresse med, det trenger ikke bety noe at dere er litt forskjellige. Men om du begynner irritere deg, så er det et rødt flagg. Viktigste er om du føler dere kan ha noen form for meningsfylte samtaler sammen.

Anonymkode: 2444d...7ce

Tenker helst at han ikke kan tenke sånn. det er nå vi lever liksom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du virker litt enkel og uinteressant. Skulle definitivt vært flere som han. Sier mye om hans evne til å reflektere over ting. Å reflektere, tenke og filosofere er en sterk egenskap, som svært få har. 

Anonymkode: e27ca...0a6

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tenker helst at han ikke kan tenke sånn. det er nå vi lever liksom. 

Nettopp. Derfor bør man benytte dette livet til å undre seg da det skaper et lykkelig sinn. 

Mange som bare lever og ikke tenker og filosoferer og uttrykker seg dør temmelig ulykkelige. 

Anonymkode: 008a6...95a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du virker litt enkel og uinteressant. Skulle definitivt vært flere som han. Sier mye om hans evne til å reflektere over ting. Å reflektere, tenke og filosofere er en sterk egenskap, som svært få har. 

ÅÅ , hør da. Han er litt sånn: asteroide traff jordkloden for 65 millioner år siden. (dette lærte jeg av ham) Han kan finne på å spørre : ville du og jeg kunne sittet her hvis ikke asteroiden traff? Hva om den bare bommet med noen grader på jordkloden? Det er ikke normalt å tenke på den måten! Vi lever nå! eller; bare glem det du... dere skjønner ikke

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes helt ærlig han høres ut som en interessant person. Er så mange grunne folk der ute, så jeg takker gjerne ja til en dyp sjel 🤩

Anonymkode: 4747b...82c

• Liker 19
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

ÅÅ , hør da. Han er litt sånn: asteroide traff jordkloden for 65 millioner år siden. (dette lærte jeg av ham) Han kan finne på å spørre : ville du og jeg kunne sittet her hvis ikke asteroiden traff? Hva om den bare bommet med noen grader på jordkloden? Det er ikke normalt å tenke på den måten! Vi lever nå! eller; bare glem det du... dere skjønner ikke

Det er et Rødt flagg hos meg når en person sier om en annen: det er ikke normalt ….. 

Du bør la han gå, for hans del. Jeg skulle gjerne ha filosofert en kveld eller tre med han ☺️

Anonymkode: b23f3...146

• Liker 16
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva om den bare bommet med noen grader på jordkloden?

Et ekstremt godt spørsmål. Vi trenger slike menn.

Anonymkode: 78e69...551

• Liker 15
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Men mannen ts skisserer virker verken reflektert eller filosofisk.

Unnskyld meg, men å «reflektere» sånn som dette er alt annet enn oppegående:

AnonymBruker skrev (1 time siden):

"hva er meningen med livet, jobb, penger, hus, alt mulig"

Jeg har et familie medlem, som holder på sånn, og skal «over-reflektere» alt, og han virker litt kort, enfoldig.

Man er ikke intelligent, kun fordi man er sær og vanskelig.

Anonymkode: 20051...375

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Skjønner jo at du er en litt overfladisk type som ikke er så interessert i hvordan ting henger sammen. Du kan være hyggelig og grei likevel, men dere passer nok ikke så godt sammen.

Anonymkode: a6b11...94d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er et Rødt flagg hos meg når en person sier om en annen: det er ikke normalt ….. 

Du bør la han gå, for hans del. Jeg skulle gjerne ha filosofert en kveld eller tre med han ☺️

Anonymkode: b23f3...146

Er det noe spesielt over å undre seg over hva som hadde skjedd dersom dinosaurene ikke ble utryddet? Syns jo ikke akkurat det er filosofering på høyt nivå.. 

Forøvrig syns jeg det høres ut som rødt flagg dersom han oppriktig ikke ser meningen med jobb og penger, det må man jo nesten ha for å klare seg. 

Anonymkode: 501e7...da4

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men mannen ts skisserer virker verken reflektert eller filosofisk.

Unnskyld meg, men å «reflektere» sånn som dette er alt annet enn oppegående:

Jeg har et familie medlem, som holder på sånn, og skal «over-reflektere» alt, og han virker litt kort, enfoldig.

Man er ikke intelligent, kun fordi man er sær og vanskelig.

Anonymkode: 20051...375

Enfoldig? Hva er enkelt med å trekke inn flere variabler?

Anonymkode: bbff7...f0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kollega som er sånn. Litt snodig, men underholdende type - i begrensede mengder. Heldigvis jobber han, slik at han bidrar i samfunnet. Tok nettopp en PhD, så han er jo intellektuell. 

Anonymkode: 92344...9bb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en kollega som er sånn. Litt snodig, men underholdende type - i begrensede mengder. Heldigvis jobber han, slik at han bidrar i samfunnet. Tok nettopp en PhD, så han er jo intellektuell. 

Anonymkode: 92344...9bb

Albert Einstein begynte jo med dette "hva faen er vitsen med jobb greiene" etter en stund. Han stilte til og med spørsmål om hvorfor han skulle bry seg om datteren sin, fordi han skjønte det var nedarvet instinkt å bry seg om baby... Dette er sånn overtenking

Anonymkode: 47618...9c1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er vi rett og slett alt for ulike?

Jepp! Dere høres ut som en ganske dårlig kombinasjon over lengre tid. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter virker veldig enkel 😅 elsker å ha slike samtaler som kunstnertypen, synd han har funnet ei som er såpass enkelt møblert

Anonymkode: 7e930...48e

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...