AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #1 Skrevet 14. mai 2022 Faren min har kreft og det er klart at nå er det hans siste uker, eller til og med dager.. Barnet mitt ble invitert til bursdagen til bestevennen om to uker, og det passer absolutt ikke å feste nå, så barnet skal si nei og forklare. Men jeg har fått en dårlig følelse over bestevennen til barnet mitt. Barnet mitt er den eneste vennen dette andre barnet har, ingen andre er invitert til bursdagen (ungdomsskole). Hva kan være den beste løsningen? Anonymkode: 9c645...0b3
GammelKaktus Skrevet 14. mai 2022 #2 Skrevet 14. mai 2022 Vil ikke barnet ditt i bursdagen eller er det du som mener det ikke passer? Kan jo være godt for han å tenke på noe annet en stund? Men hvis det er barnet som ikke vil så må dere jo bare si det som det er. Men jeg ville nå oppmuntret barnet mitt til å gå. 8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #3 Skrevet 14. mai 2022 He? Hvorfor skal han ikke i bursdag?? Anonymkode: 180f5...a60 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #4 Skrevet 14. mai 2022 Jeg er ikke enig i «passer ikke» og «skal» si nei. Med mindre det kolliderer med dødsfall og begravelse. Det er jo bare å si det som det er, at det kan bli avlyst. Men om to uker, verken han eller du vet hvor lei seg han eventuelt er. Det blir jo ikke fest fest, som i diskodans og hæla i taket med én gjest, det passer da bra å prioritere venner i en vanskelig stund? Anonymkode: a4256...b38 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #5 Skrevet 14. mai 2022 Det blir vel ikke fest med to fjortisser vel. Hun kan jo dra dit på bursdagen hun vil, selv om bestefaren er veldig syk? Anonymkode: 9fe56...e18 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #6 Skrevet 14. mai 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: He? Hvorfor skal han ikke i bursdag?? Anonymkode: 180f5...a60 Fordi jeg er nesten sikker på at faren min dør før dette. Han er svært dårlig nå.. Vi har alltid vært veldig nære, hadde tett kontakt hver eneste dag. Det er en vanskelig tid for oss. Anonymkode: 9c645...0b3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #7 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Faren min har kreft og det er klart at nå er det hans siste uker, eller til og med dager.. Barnet mitt ble invitert til bursdagen til bestevennen om to uker, og det passer absolutt ikke å feste nå, så barnet skal si nei og forklare. Men jeg har fått en dårlig følelse over bestevennen til barnet mitt. Barnet mitt er den eneste vennen dette andre barnet har, ingen andre er invitert til bursdagen (ungdomsskole). Hva kan være den beste løsningen? Anonymkode: 9c645...0b3 ❤ Anonymkode: 9fe56...e18 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #8 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi jeg er nesten sikker på at faren min dør før dette. Han er svært dårlig nå.. Vi har alltid vært veldig nære, hadde tett kontakt hver eneste dag. Det er en vanskelig tid for oss. Anonymkode: 9c645...0b3 Leit å høre om faren din, men hvis barnet vil i bursdag og det ikke kolliderer med begravelse, hvorfor si nei? Det vil nok være godt for barnet å omgås bestevennen sin i en trist tid som dette. Man MÅ ikke kun være hjemme med familien for å sørge, man kan sørge med venner også. Anonymkode: 6a5ad...e89 4 1
GammelKaktus Skrevet 14. mai 2022 #9 Skrevet 14. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi jeg er nesten sikker på at faren min dør før dette. Han er svært dårlig nå.. Vi har alltid vært veldig nære, hadde tett kontakt hver eneste dag. Det er en vanskelig tid for oss. Anonymkode: 9c645...0b3 Men bestefar ønsker vel at barnebarnet går i bursdag og lever så normalt som en kan, å bli oppslukt i sorg er jo ikke sunt det heller. Å nærmest sitte å vente på døden høres ikke greit ut. Livet er jo fullt av kontraster, begravelse den ene dagen og bursdag den andre, det er slik det er. Forklar bursdagsbarnet hvordan ståa er og at det er usikkert hvordan ting blir så tar dere det derfra. Endret 14. mai 2022 av FrøkenMånestråle 5 2
Hinsk Skrevet 15. mai 2022 #10 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi jeg er nesten sikker på at faren min dør før dette. Han er svært dårlig nå.. Vi har alltid vært veldig nære, hadde tett kontakt hver eneste dag. Det er en vanskelig tid for oss. Anonymkode: 9c645...0b3 Så trist å høre, og skjønner at dette er en vanskelig tid. Men å la alt stoppe opp virker kanskje ikke som den beste løsningen. La barnet leve som h*n ønsker, og ikke la den siste tiden gå til å sørge og vente på døden. Tror ikke bestefaren vil at alt skal stoppe opp pga dette, samtidig som det kan være godt for barnet å gå et avbrekk og distansere seg litt fra situasjonen. Som du selv skrev er det en vanskelig tid for dere, kan være at barnet trenger dette.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #11 Skrevet 15. mai 2022 Barn sørger og tenker rundt døden annerledes enn voksne. Jeg tror jeg hadde vært glad om mitt barn hadde livsgnist nok til å gå i bursdag, tross bestefars nær bortgang. Og ikke sitte hjemme og være lei seg. Alle eier sin egen sorg🙂 Hadde derfor latt barnet gå. Er jo bare å gi beskjed om farfar dør såpass nært at det vil bli problematisk å gjennomføre. Anonymkode: 09209...67b 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #12 Skrevet 15. mai 2022 La barnet gå i bursdag. Sorgen blir hverken mindre eller større av det. Anonymkode: a86f2...4d4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #13 Skrevet 15. mai 2022 Ring moren eller faren og forklar situasjonen. At bestefaren er døende og at dere har det tøft nå. Samtidig så er det viktig at du ikke drar barnet ditt ned i sorgen sammen med deg og nekter barnet å gjøre noe annet en å sitte hjemme og sørge. En bursdag kan bli et fint avbrekk, og at det skjer sammen med bestevennen i en rolig feiring kan være veldig fint. Om det var mitt barn så hadde jeg oppmuntret til å gå i bursdagen, men sørget for at familien han skulle til var godt informert om tingenes tilstand. Anonymkode: 81fe8...507
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #14 Skrevet 15. mai 2022 Regner med at det betyr at dere heller ikke feirer 17. mai i år? Ut fra hvordan du skriver virker det som om du har problemer med dette andre barnet og at du bruker situasjonen med faren din som unnskyldning. Jeg ville heller snakket med moren og fortalt at det kan hende barnet må avlyse på kort varsel og forklare hvorfor. Anonymkode: 938c0...dec 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #15 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fordi jeg er nesten sikker på at faren min dør før dette. Han er svært dårlig nå.. Vi har alltid vært veldig nære, hadde tett kontakt hver eneste dag. Det er en vanskelig tid for oss. Anonymkode: 9c645...0b3 Men hvorfor skal ikke barnet i bursdag? Tror du ikke faren din ville ønsker at barnebarnet skulle få dra i bursdag? Jeg skjønner at dette er tungt for deg, men du må la barnet ditt få en pause fra sorgen, og ikke minst fra din sorg. Anonymkode: befd2...7ec
Rosa Sitron Skrevet 15. mai 2022 #16 Skrevet 15. mai 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Fordi jeg er nesten sikker på at faren min dør før dette. Han er svært dårlig nå.. Vi har alltid vært veldig nære, hadde tett kontakt hver eneste dag. Det er en vanskelig tid for oss. Anonymkode: 9c645...0b3 Da er det jo ingen grunn til å droppe bursdag? Iallfall ikke på forhånd. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #17 Skrevet 15. mai 2022 Jeg var i bursdag til en venninne dagen etter begravelsen til min bestefar og for meg var det helt rett avgjørelse. Ja jeg var trist, men jeg klarte å få et lite avbrekk i sorgen. Det beste var egentlig å komme ut av hjemmet og den tunge stemningen der, dessuten vet jeg at bestefar hadde støttet opp om avgjørelsen min. Anonymkode: c2f8b...643 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #18 Skrevet 15. mai 2022 La barnet dra i bursdag. Det er fin læring iht ar livet går videre. Dessuten i vanskelige situasjoner så er det veldig viktig at de gjør det de er vant til. Også råd jeg fikk når faren til barna mine lå for døden. Heldigvis på mirakuløst vis, overlevde han. Og mine sier nå i ettertid at de var glad for at det meste var normalt i livet deres. Det hjalp mye på i hverdagen og etterpå. Barn trenger ikke å kjenne på de vonde følsene hele tiden i flere uker. Anonymkode: af9cd...775 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #19 Skrevet 15. mai 2022 Den beste løsningen? At man går ut ifra at bursdagen hverken kræsjer med dødsfall eller begravelse på akkurat den dagen. Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: b9880...66d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå