lil Skrevet 8. november 2005 #1 Skrevet 8. november 2005 (endret) Leste i et magasin nett at dette var skikken fra gammelt av. Har aldri hørt om dette før jeg. Men jeg liker veldig godt å "følge skikken" til en viss grad selvsagt. Syntes mange av disse tradisjonene er fine jeg Men buketten... hehe, ikke at jeg ikke stoler på ham, men han får SELVSAGT ikke lov til å se kjolen min først, og buketten bør jo virkelig passe til den, og til resten. Men på den annen side, desto mere jeg tenker på det, desto mere liker jeg tanken egentlig. Så kjekt at han også kan få bestemme hvordan jeg skal se ut. Og jeg skal ha en svært spesiell kjole, derfor vil jeg ha en svært så enkel bukett. Ikke så vanskelig for ham med andre ord Det hadde også vært gøy å blitt overasket! Jeg springer rundt og planlegger alt, ned til den minste detalj, kunne jo vært greit å "slippe" en ting. Han er bare med på det viktigeste, som mat, lokale, gjesteliste og liknende. Detaljene holder han seg langt unna. Har inntrykk av at han ikke er den eneste som gjør det Vel, noen tanker? Hadde dere latt mannen velge deres bukett? Endret 8. november 2005 av lil
kitekatt Skrevet 8. november 2005 #2 Skrevet 8. november 2005 Hmmm....jeg hadde ikke tiltrodd samboeren min å bestemme buketten. Han har ingen sans for estetikk så det er best å fixe det selv. Mamma er blomsterdekoratør, så hun skal lage den uansett SÅ opptatt av tradisjon er jeg ikek at jeg hadde tatt den sjangsen der *ler*
Stinemora Skrevet 8. november 2005 #3 Skrevet 8. november 2005 Vi bestemte den sammen.. Eg hadde mine ønsker, også fikk han komme med synstpunkt. Hadde ikkje overlatt alt til han nei....
lil Skrevet 8. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2005 Hihi, du tror det hadde vært en sjangse å ta altså? Nå må jeg få lov til å nevne at jeg vurderer ikke dette her seriøst kun fordi det er en tradisjon. Det er en rekke tradisjoner jeg IKKE vil vite av, men jeg plukker ut dem jeg selv syntes er fine. Men jeg må ærlig innrømme at hadde jeg ikke lest dette bladet hadde jeg aldri tenkt tanken engang Men ingenting i veien med estetikk-sans hos min tilkommende, så der er det ihvertfall grønt lys. Noe annet er om han vil, det er heller tvilsomt
kitekatt Skrevet 8. november 2005 #5 Skrevet 8. november 2005 Vi bestemte den sammen.. Eg hadde mine ønsker, også fikk han komme med synstpunkt. Hadde ikkje overlatt alt til han nei.... ← Det var smart
lil Skrevet 8. november 2005 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2005 Ja, det var det! Men ikke for oss tror jeg. Hvis jeg skal være mer hadde han mye mulig ikke sagt et ord om hvordan han ville hatt de, fordi han hadde ment at det var "mitt område", selv om jeg hadde bedt om hans synspunkt. Litt "sjenert", eller følt at han var på dypt vann eller no, tenker jeg. Så hvis jeg vil ha hans mening, blir jeg nok nødt til å gi ham anledningen til det alene. Da hadde han nok også følt seg tryggere. Dessuten, han skal jo ikke stå der i en butikk mutters alene og mekke en butikk selv, det finnes jo flinke blomsterdekoratører rundt i kring.
Gjest bolle Skrevet 8. november 2005 #7 Skrevet 8. november 2005 (endret) Jeg har også fått med meg denne skikken, og synes det hadde vært morsomt ( kanskje ikke så passende ord, men mener at det ordet passer her, he, he...) å se hva han hadde kommet frem til. Jeg vurderer å la han få frie hender! Og om det blir litt mismatch, så synes jeg at det kan være litt morsomt. Man går vel ikke rundt med denne buketten hele dagen, gjør man vel? Noen ganger blir alt rundt bryllupet så inmari særiøst og ordentlig synes jeg, så dette er jo et litt morsomt og spennende innslag!! He, he.... Endret 8. november 2005 av bolle
Chiquita Skrevet 8. november 2005 #8 Skrevet 8. november 2005 Bananmannen bestemte min bukett, og det var da virkelig ikke noe problem. Om du er redd for "kræsj" med kjolen, så sender du med et bilde i en konvolutt som blomsterdekoratøren får og kan se. Dekoratøren og mannen kommer da mest sansynlig frem til en vakker bukett. Fint for mannen å kunen bestemme noe også...
Cupcake Skrevet 8. november 2005 #9 Skrevet 8. november 2005 Har hørt om denne tradisjonen, ja, men kommer nok ikke til å la min kjære plukke den ut alene. Det gjør vi nok sammen.
Gjest Olava Skrevet 8. november 2005 #10 Skrevet 8. november 2005 Ja! Mannen bestiller/velger bukett. Han har sett bilde av kjolen, har ikke hentet den i butikken enda. Har forresten bestemt oss for å ikke bestille en Brudebukett, men kjøpe en "ordinær" blomsterbukett. Det sparer vi maaange penger på.
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2005 #11 Skrevet 8. november 2005 Jeg luftet idèen for min kjære mann men hans syns det var best hvis jeg tok meg av blomstene selv.
Gjest Fantus Skrevet 8. november 2005 #12 Skrevet 8. november 2005 Min kjære kjøpte brudebuketten til meg uten å ha sett kjolen. Jeg hadde kommet med en del sterke tips om hvordan bukett jeg ville ha, men i praksis hadde han "frie tøyler".
Gjest Gjesta Skrevet 9. november 2005 #13 Skrevet 9. november 2005 Noe av det jeg angrer mest på er at jeg ikke lot min mann ordne brudebuketten uten innblanding fra min side.
Mrs. K Skrevet 9. november 2005 #14 Skrevet 9. november 2005 Da jeg giftet meg første gang (ikke i Norge) for 20 år siden var det helt vanlig at mannen ordnet buketten og hadde den med til kirken eller fikk den brakt dit. 4-5 år etter giftet flere av venninnene mine seg og da var det noen av dem som selv begynte å bestille buketten.
Gika Skrevet 9. november 2005 #15 Skrevet 9. november 2005 Vi tar det sammen, tror det blir greit. Han har ikke noe lyst til å gjøre det alene, så da skal han få slippe. Vi skal faktisk bestille på lørdag, så det blir spennende.
Lykkeliten Skrevet 9. november 2005 #16 Skrevet 9. november 2005 Det skal han få lov til å ordne, ja! Gleder meg til å se hva han ender opp med! Jeg har gitt han noen tips til hvordan han kan gå fram og kommer nok til å sende med bilde av kjolen min i en konvolutt. Tror han kommer til å fikse det bra.
Gjest lilletroll Skrevet 9. november 2005 #17 Skrevet 9. november 2005 Vel, noen tanker? Hadde dere latt mannen velge deres bukett? ← Jeg er gift, og mannen hadde ikke noe han skulle ha sagt med hensyn til bukketten min
Connie28 Skrevet 9. november 2005 #18 Skrevet 9. november 2005 Da jeg og mannen min hørte om denne tradisjonen på en bryllupsmesse, bestemte vi oss med en gang for at dette skulle han fikse. Jeg hintet litt med hensyn til form og farge, men han hadde også helt frie tøyler. Han fikset blomsterbukettene til brudepikene i samme slengen, og han var kjempeflink! Dessuten var det veldig moro og sitte hos frisøren og se buketten for første gang. Buketten ble helt nydelig og han var så stolt
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #19 Skrevet 9. november 2005 Er også endel brudgommer som kommer og bestiller buketten, og så kommer bruden og gjerne brudens forlover og mor innom og rettleder litt
lil Skrevet 9. november 2005 Forfatter #20 Skrevet 9. november 2005 Hihi... sier du det frysepulver??? Uff, det skal jeg ihvertfall holde meg unna. Har nok litt mere tro på bilde i en konvolutt! Men jeg vet ikke om det heller er nødvendig, om jeg bare gir noen hint først!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå