AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #1 Skrevet 14. mai 2022 Jeg kjenner at jeg har har nådd et punkt som ikke er ok. Litt bakgrunn. Jeg har tidligere vært på AAP over flere år pga en kronisk sykdom. Denne gir meg mindre energi og stort behov for søvn . Kjempet meg tilbake til jobb og har nå jobbet i over 10 år. Jobber i en krevende jobb med hyppige tidsfrister. Dette er min utdannelse og bakgrunn Er også i en alder hvor ny jobb ikke er lett å få ny jobb. Hverdagene består i jobb, synke ned i sofaen og stress for jeg bør sove før kl. 221. Lager knapt middag, men prøver å få i meg litt mat. Ikke alltid det skjer. Lørdager fungerer jeg ikke . Hele kropp og meg er utmattet. Bedre på søndager. Alt sosialt i hverdagen utgår. Om jeg er sosial på en lørdag så vet jeg at da må søndagen brukes til hvile. Familie og barnebarn ser jeg knapt. Vil ingenting i helger annet enn å hente meg inn til jobb på mandag. Om jeg har ferie må jeg alltid legge inn en ekstra dag etter at jeg kommer hjem. Trenger den for å hvile. Jeg synes jeg betaler en høy pris for å stå I jobb. Det er egentlig det livet dreier seg om. Noen innspill? Anonymkode: 5db75...326 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #2 Skrevet 14. mai 2022 Jeg følte det som deg. Var i jobb i 10 år, vet ikke hvor mange ganger jeg møtte veggen. Utrolig hvor lenge man kan holde på, etter at man trodde det ikke var mer energi igjen. For meg så ble det ikke verdt det og jeg er 100% ufør, etter mange år på AAP. Før levde jeg for å klare å jobbe. For hva annet kan man gjøre? Man må jo ha tak over hodet. Er du helt nedkjørt, så syntes jeg du skal ta deg litt fri. Har man gått i lang tid med belastning, så tar det også lenger tid å hente seg inn igjen. Selv om man «gir opp», så trenger ikke det være så mørkt heller. Det er ikke svart/hvitt. Hva med delvis ufør? At du bare jobber såpass mye/lite til at du føler du også mestrer livet ellers også. Og dette trenger heller ikke være skrevet i stein, du kan senere vurdere om man vil jobbe mer eller mindre, ut i fra formen ellers. Prosenten kan endres 😊 I første omgang, ta deg litt fri og hva med en gradert sykemelding? Anonymkode: 2a987...adf
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #3 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg følte det som deg. Var i jobb i 10 år, vet ikke hvor mange ganger jeg møtte veggen. Utrolig hvor lenge man kan holde på, etter at man trodde det ikke var mer energi igjen. For meg så ble det ikke verdt det og jeg er 100% ufør, etter mange år på AAP. Før levde jeg for å klare å jobbe. For hva annet kan man gjøre? Man må jo ha tak over hodet. Er du helt nedkjørt, så syntes jeg du skal ta deg litt fri. Har man gått i lang tid med belastning, så tar det også lenger tid å hente seg inn igjen. Selv om man «gir opp», så trenger ikke det være så mørkt heller. Det er ikke svart/hvitt. Hva med delvis ufør? At du bare jobber såpass mye/lite til at du føler du også mestrer livet ellers også. Og dette trenger heller ikke være skrevet i stein, du kan senere vurdere om man vil jobbe mer eller mindre, ut i fra formen ellers. Prosenten kan endres 😊 I første omgang, ta deg litt fri og hva med en gradert sykemelding? Anonymkode: 2a987...adf Takk for svar fra en som har erfart det samme. Jeg kan fint jobbe, men kjenner at 100% er for mye. Og bare for å ha det sagt. Jeg liker virkelig jobben min. Her har unger vært tydelig på at jeg bør jobbe mindre. De ser at jeg knapt er tilgjengelig. At helger og kvelder kun handler om å stå i jobb. Anonymkode: 5db75...326
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #4 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar fra en som har erfart det samme. Jeg kan fint jobbe, men kjenner at 100% er for mye. Og bare for å ha det sagt. Jeg liker virkelig jobben min. Her har unger vært tydelig på at jeg bør jobbe mindre. De ser at jeg knapt er tilgjengelig. At helger og kvelder kun handler om å stå i jobb. Anonymkode: 5db75...326 Da er nok 100% for mye også. Det virker som du har god selvinnsikt og svarene dine ligger allerede i deg. Det er bare du som vet hva som vil fungere for deg. Men at man får beskjed fra de rundt seg, er også et tydelig signal. Så bra du trives i jobben din! Er det muligheter for å utføre jobben i en lavere prosent stilling? Livet er så mye mer enn å klare å holde ut! Jeg var også helt utslått og fikk aldri tid til å hente meg inn igjen. Nå, for første gang i livet, så kan jeg spørre meg selv om hva jeg liker og ikke. Den muligheten hadde jeg ikke før, for det handlet kun om å overleve og holde ut. Litt til og litt til. Jeg syntes veldig at du skal ta deg en gradert sykemelding altså. Så kan du finne ut av hvilken prosent som passer deg 😊 Anonymkode: 2a987...adf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå