AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #1 Skrevet 14. mai 2022 Usikker på om dette er riktig underforum. Dette er ikke meg, men noen i familien: Mannen i forholdet er sterkt psykisk syk. Det går bra i noen perioder, og dårlig i andre. Kvinnen kan ikke holde normal jobb forsi mannen kan ha en dårlig periode og plutselig få psykose. Finnes det noen støtteordninger? Finnes det noen jobb hvor hun kan være fleksibel? Nå lever de bare på hans uføretrygd. Jeg er bekymret for at det er lite penger. Det er best for dem at han ikke er lagt inn. Det går for det meste bra som jeg forstår det. Psykologen og psykiateren hans sier også det er beste løsningen om de kan få det til økonomisk. Jeg stoler på det. Kvinnen er ansvarsfull og skulle gjerne jobbet om hun kunne. De har også hatt en periode hvor de prøvde hjelp fra sykepleier/innleggelse og det gikk veldig dårlig. Anonymkode: 324cd...c85
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #2 Skrevet 14. mai 2022 Usikker på om dette er riktig underforum. Dette er ikke meg, men noen i familien: Mannen i forholdet er sterkt psykisk syk. Det går bra i noen perioder, og dårlig i andre. Kvinnen kan ikke holde normal jobb forsi mannen kan ha en dårlig periode og plutselig få psykose. Finnes det noen støtteordninger? Finnes det noen jobb hvor hun kan være fleksibel? Nå lever de bare på hans uføretrygd. Jeg er bekymret for at det er lite penger. Det er best for dem at han ikke er lagt inn. Det går for det meste bra som jeg forstår det. Psykologen og psykiateren hans sier også det er beste løsningen om de kan få det til økonomisk. Jeg stoler på det. Kvinnen er ansvarsfull og skulle gjerne jobbet om hun kunne. De har også hatt en periode hvor de prøvde hjelp fra sykepleier/innleggelse og det gikk veldig dårlig. Anonymkode: db252...11d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #3 Skrevet 14. mai 2022 Beklager dobbeltposting. Anonymkode: db252...11d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #5 Skrevet 14. mai 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Han kan få bpa! Anonymkode: 753b2...d8f De har prøvd slike ordninger, men har ikke fungert. Når andre blandes for mye inn blir psyken hans verre. Virker rart på meg at han har rett på alle slike ting, men at de ikke har rett på at kona for noe kompensasjon fordi hun gjør jobben til hva en sykepleier/personlig assistent hadde gjort. Det virker bare ikke rimelig. Men kanskje det er jeg som har litt for stor tro på det norske systemet. Anonymkode: db252...11d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #6 Skrevet 14. mai 2022 Dette går ikke i lengden. Kvinnen kommer til å slite seg fullstendig ut. Beklager altså, men den løsningen jeg vil anbefale her er skilsmisse. Anonymkode: 56da4...c71 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #7 Skrevet 14. mai 2022 Kona kan ha rett på omsorgsstønad fra kommunen. https://www.helsenorge.no/hjelpetilbud-i-kommunene/omsorgsstonad/ Kontakt tjenestekontoret i kommunen. Anonymkode: fb640...687 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #9 Skrevet 14. mai 2022 Kan ikke kona innstilles som BPA? Anonymkode: e31b4...1de
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #10 Skrevet 14. mai 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Dette går ikke i lengden. Kvinnen kommer til å slite seg fullstendig ut. Beklager altså, men den løsningen jeg vil anbefale her er skilsmisse. Anonymkode: 56da4...c71 Dette kan ikke jeg si rett ut. Det har i perioder vært usikkerhet rundt om de skulle fortsette som ektefeller og da var jeg støttende til det, men jeg kan ikke foreslå dette. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kan ikke kona innstilles som BPA? Anonymkode: e31b4...1de Er dette noe som skjer? Skal formidle det videre. 💛 11 minutter siden, AnonymBruker said: Kona kan ha rett på omsorgsstønad fra kommunen. https://www.helsenorge.no/hjelpetilbud-i-kommunene/omsorgsstonad/ Kontakt tjenestekontoret i kommunen. Anonymkode: fb640...687 Interessant! Tusen takk! Anonymkode: db252...11d
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #11 Skrevet 15. mai 2022 Fordi om det én gang ikke gikk så bra når ektefellen var syk, betyr ikke det at det skjer hver gang. Å ta vare på personer som er sterkt psykisk syke er svært krevende og bør ikke legges på én person. Personen kan risikere å bli psykisk syk selv av belastningen. Hva om man forsøker ny innleggelse, hvor din slektning heller besøker ofte? Disse tingene bør avklares med ektefelles i en periode hvor vedkommende er i en bedre tilstand og klarer å ta inn over seg belastningen den andre står i. Anonymkode: 80f84...edf 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå