Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hva jobber du som? 

Jeg drar på jobb, tjener penger og drar hjem. Har ikke gledet meg til jobb på 5- 6 år, og jeg er så lei. 
Mye ansvar, men null motivasjon. Ingen interesse for fagfeltet lenger. Har mange engasjerte kollegaer, men jeg føler meg flat på jobb, (i arbeidsoppgaver), ikke ellers. Det gir meg rett og slett ingenting! 

Gjør jobben min, får gode tilbakemeldinger, men det er bare en maske. Jeg leter hver dag etter noe nytt! 

Anonymkode: 8b039...e2b

• Liker 3
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får du noe faglig påfyll da? Nye utfordringer eller er det bare det samme gamle? Du skriver ikke fagfelt, er/var det noe meningsfylt for deg? Har du det greit ellers i livet eller er du generelt nedstemt?

Jeg jobber med HMS i en industribedrift. Ikke alle dager jeg gleder meg til å gå på jobb, men overraskende ofte. Har ikke jobbet her så lenge da, så godt mulig at det endres med tiden. Men akkurat nå har jeg trivelige kolleger, stadig nye ting å ta tak i. Meningsfylt, fordi det handler om å tilstrebe at mine kolleger i produksjonen kan dra hjem like hele som da de kom. Det som trekker ned er at det noen ganger er tungrodd å få ting utført og at enkelte ser på HMS som en hemsko og et hinder for å få arbeid gjort ;) Så det er en spennende balansegang mellom å sørge for at det er forsvarlig men ikke bikker over.

Anonymkode: 4efad...018

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 😊❤️

Jeg er ikke interessert i faglig påfyll 😬 Jeg kom fra et annet yrke for snart to år siden, og jobber nå med psykisk utviklingshemmede som miljøterapeut. 

Jeg ha også et eget foretak, som jeg ELSKER å drive med, men jeg tjener ikke nok til å satse. Det er nemlig målet. 

Jeg har et veldig fint liv, med mann og to fine tenåringer. God familie rundt meg, og har aldri vært psykisk syk. Trener jevnlig og er sjelden syk. 
Er bare dritt lei. Kjedelig å gå på jobb uten å være genuint interessert. Halve jobben er husarbeid, og ellers må man drive med stell, håndtere tvang, evig psykisk helse, være svært tålmodig, barnslig og snu seg på flekken dersom ikke ting går som tenkt. 

Gir av meg selv hver dag, og er forsynt. 

ts 

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for svar 😊❤️

Jeg er ikke interessert i faglig påfyll 😬 Jeg kom fra et annet yrke for snart to år siden, og jobber nå med psykisk utviklingshemmede som miljøterapeut. 

Jeg ha også et eget foretak, som jeg ELSKER å drive med, men jeg tjener ikke nok til å satse. Det er nemlig målet. 

Jeg har et veldig fint liv, med mann og to fine tenåringer. God familie rundt meg, og har aldri vært psykisk syk. Trener jevnlig og er sjelden syk. 
Er bare dritt lei. Kjedelig å gå på jobb uten å være genuint interessert. Halve jobben er husarbeid, og ellers må man drive med stell, håndtere tvang, evig psykisk helse, være svært tålmodig, barnslig og snu seg på flekken dersom ikke ting går som tenkt. 

ts 

Jeg jobber med nesten det samme som deg og føler akkurat det samme som deg. Gleder meg ikke til jobb, noen dager kvir jeg meg til og med. Men jeg har jobbet mye med alle slags barn og jeg tror noe av det værste for meg er at det aldri er en oppskrift så lett å gjøre feil, blir for uforutsigbart og at man alltid må være så ekstremt pålogget. Men det skal sies at jeg har jobbet mange andre type steder også og har ikke trives der heller.

Anonymkode: 0bb25...64b

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Takk for svar 😊❤️

ts 

Ah, skjønner at kontrasten blir stor mellom sidejobben du elsker og hovedjobben du må ha. Prøv å bruk det som motivasjon til å gi jernet og se om kanskje sidejobben kan bli til å leve av med tiden?

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som lærer. Jobber bare for å tjene penger, selve jobben gir meg ingenting akkurat nå.

Anonymkode: 5265c...ffd

• Liker 3
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, er fornøyd med å gå på jobb hver dag. Er ikke lei. Hjelper det dere som er lei å tenke på at dere gjør noe nyttig, noe som trengs, at dere er frisk og kan jobbe og at ingen jobber er morsomme hele tiden. Heller ikke den flotte deltidsjobben (influenser eller blogger eller?) vil være bare gøy hvis det blir en heltidsjobb.

Anonymkode: 0a3e8...f1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg til å komme ut av AAP-kjøret å få meg jobb....

Anonymkode: 16b3c...65a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, er fornøyd med å gå på jobb hver dag. Er ikke lei. Hjelper det dere som er lei å tenke på at dere gjør noe nyttig, noe som trengs, at dere er frisk og kan jobbe og at ingen jobber er morsomme hele tiden. Heller ikke den flotte deltidsjobben (influenser eller blogger eller?) vil være bare gøy hvis det blir en heltidsjobb.

Anonymkode: 0a3e8...f1c

Ja, jeg er utrolig takknemlig for at jeg har en jobb, det tenker jeg ofte på. Jeg er heller ikke opptatt å ha det «morsomt» på jobb, men hele kroppen min drar meg en annen retning (sånn har det alltid vært for meg, og jeg jobber alltid mot målene mine), Samtidig, når jeg legger de til side, så står jeg der uten motivasjon. Har null interesse for faget, selv om det er en givende jobb (for mange). 
Det er ikke dét der står på.

Jeg har jobbet med mennesker hele livet, (jeg er 41), og har gitt av meg selv i veldig mange år. Jeg startet på en kreativ utdannelse for 20 år siden, men pga vanskeligheter med å få jobb, valgte jeg noe annet. Nå er jeg i gang med å finne veien tilbake dit jeg startet 🤩(Men det er ikke lett!). 
Jeg vil fakirer glede meg (eller i det minste se frem til), å dra på jobb. Såpass bør man unne seg selv - vi er mennesker, ikke maskiner 🙌

ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jobber som lærer. Jobber bare for å tjene penger, selve jobben gir meg ingenting akkurat nå.

«Godt» å høre vi er flere ❤️

Håper det ordner seg for deg! Har du tenkt noe annet, eller en videreutdanning? 

ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvor lenge skal du fortsette slik? Høres slitsomt ut..

Anonymkode: 16b3c...65a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg jobber med nesten det samme som deg og føler akkurat det samme som deg. Gleder meg ikke til jobb, noen dager kvir jeg meg til og med. Men jeg har jobbet mye med alle slags barn og jeg tror noe av det værste for meg er at det aldri er en oppskrift så lett å gjøre feil, blir for uforutsigbart og at man alltid må være så ekstremt pålogget. Men det skal sies at jeg har jobbet mange andre type steder også og har ikke trives der heller.

Anonymkode: 0bb25...64b

Ja, enig - kan ofte grue meg også, selv de fleste dager er «flate». Har god relasjon med de ansatte, men merker at jeg hører hjemme i et annet miljø, ikke helsevesenet. 

Og ja, man må være så utrolig pålogget, og det er ganske utfordrende når man egentlig ikke har viljen til å være det. 

ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobb har alltid vært et nødvendig onde. Jeg har bedre ting å bruke tiden min på. Føler at døgnet ikke har nok timer, og det er de 8 timene på jobb som ødelegger mest.

Drømmen er å være arbeidsledig. Bare suse rundt hjemme hele dagen og drive med hobbyene mine.

Anonymkode: 9b3d3...8f9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ah, skjønner at kontrasten blir stor mellom sidejobben du elsker og hovedjobben du må ha. Prøv å bruk det som motivasjon til å gi jernet og se om kanskje sidejobben kan bli til å leve av med tiden?

Takk for svar ❤️😊

Ja, det er målet. Jeg jobber hver dag med å komme meg nærmere målet, noe jeg gjør, men jeg skulle helst ha vært i mål allerede i går 😆

ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg har for mye å gjøre, og rekker ikke over alt. I tillegg er det stor utskifting på arbeidsplassen, og mine to nærmeste kollegaer har sluttet i løpet av de to siste mnd. 

Anonymkode: 4416b...8f7

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er lei. Har byttet jobb ganske ofte, har aldri vært ansatt lengre enn 4 år og det fordi jeg ville gjøre noe annet. Nå skal jeg bytte jobb igjen og håper at jeg ikke kommer til å kjede meg så ekstremt. 
Har både jobbet fysisk på verkstedet, men også som leder og saksbehandler. Jeg vet ikke om det finnes i det hele tatt en jobb som jeg kan glede meg til…

Anonymkode: 0d9a2...698

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig glad i jobben min, og gleder meg til å dra på jobb☺️ Kjekke arbeidskollegaer og godt faglig miljø. Flexitid og mange goder (selv om lønna ikke er den beste). Heller ikke denest spennende jobben i verden, men jeg trenger ikke spenning. Trives i en trygg og fast jobb. Gikk bort fra helsevesenet, jobber som saksbehandler på nav.

vet hvordan du har det.. lange, tunge dager der det føles ut som du aldri kommer i mål. Må alltid være «på». Jeg ble bokstavelig talt tømt for energi på jobb. 

Mitt beste tips er å tørre å satse. 

Anonymkode: 21358...d8c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jobb har alltid vært et nødvendig onde. Jeg har bedre ting å bruke tiden min på. Føler at døgnet ikke har nok timer, og det er de 8 timene på jobb som ødelegger mest.

Drømmen er å være arbeidsledig. Bare suse rundt hjemme hele dagen og drive med hobbyene mine.

Anonymkode: 9b3d3...8f9

Kjipt å ha det sånn. 

Jeg vil ikke være arbeidsledig, men jeg er lei av at andre bestemmer når jeg skal på jobb, hva jeg skal gjøre osv. Jeg vil bestemme min egen arbeidstid, samtidig som det er trygt å ha en arbeidsgiver. Ikke lett det her! 

Å vunnet i Lotto hadde gjort prosessen LITT enklere 😆

ts 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, gleder meg ikke. Veldig mye ansvar og uavklarte problemstillinger som forventes løst av meg. Håper jeg finner noe nytt og bedre.

Anonymkode: fc427...199

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke akkurat gleder meg som en unge, men jeg ser i hvert fall fram til jobben hver dag. Veldig glad i jobben min. Liker både arbeidsoppgaver og kolleger. 

Anonymkode: bbee9...6e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...