AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #1 Del Skrevet 14. mai 2022 Vurderer å gå videre med høyere utdanning innen dataingeniør nå som jeg har fagbrev, men da har jeg flere veier jeg kan gå. Med Y vei sparer jeg ett år, men det er vel kanskje vesentlig vanskeligere enn det å gå forkurs eller påbygg først? Så kanskje jeg burde ta forkurs/påbygg da jeg i noen tilfeller ha problemer med viljestyrke? Anonymkode: 660bd...cfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #2 Del Skrevet 15. mai 2022 En fordel med Forkurs/påbygg spesifikt for data er at jeg da kan bo der jeg gjør i dag, noe som er mye billigere enn å flytte. Blig også mindre forandring på en tid. -TS Anonymkode: 660bd...cfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariell1995 Skrevet 15. mai 2022 #3 Del Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): En fordel med Forkurs/påbygg spesifikt for data er at jeg da kan bo der jeg gjør i dag, noe som er mye billigere enn å flytte. Blig også mindre forandring på en tid. -TS Anonymkode: 660bd...cfb I tillegg vil du få muligheten til å søke på alle studier senere dersom du tar påbygg, for da får du generell studiekompetanse 😄 Ett år går fort, og det vil åpne seg mangfoldige muligheter på sikt 😄 Så jeg tenker at påbygg vil lønne seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #4 Del Skrevet 17. mai 2022 On 5/15/2022 at 7:51 PM, Mariell1995 said: I tillegg vil du få muligheten til å søke på alle studier senere dersom du tar påbygg, for da får du generell studiekompetanse 😄 Ett år går fort, og det vil åpne seg mangfoldige muligheter på sikt 😄 Så jeg tenker at påbygg vil lønne seg! På en annen side vil påbygg kreve å ta opp ekstra matte osv. for ingeniør utdanninger osv etterpå mens forkurs for ingeniør ikke trenger det. Men forkurs for ingeniør gjelder ikke noe for noe annet tror jeg? Selv om det er noen lignende utdannelser til ingeniør som har samme krav utenom det (Dataingeniør vs Informatikk osv) eller mindre krav (Anvendt datateknologi for eksempel) Jeg syns systemet er komplisert og ikke alt jeg forstår grunnen til. -TS Anonymkode: 660bd...cfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #5 Del Skrevet 18. mai 2022 Jeg gikk y-veien (elkraft) og synes det var helt overkommelig, klart det var noen intense perioder men på de fleste studiesteder kan man melde seg på ekstra kurs/undervisning i fag man synes er vanskelige. Anonymkode: 5c958...6d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #6 Del Skrevet 18. mai 2022 Kanskje litt sent å finne et sted å bo 5 uker før start uansett.... Anonymkode: 660bd...cfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå