AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #21 Skrevet 15. mai 2022 Anonymbruker*** skrev (12 timer siden): I utredningen for sykdommer som fibromyalgi og ME er jo diagnostiseringen i stor grad en prosess hvor differansialdiagnoser skal utelukkes. Da må jo legen virkelig gå inn for grunding testing og undersøkelser. Er nok dsv ikke alle som gjør det. Disse vage diagnosene kan bli en hvilepute for leger. Kanskje du burde vurdere å bytte fastlege? For ME skal mye utelukkes ja, men det er også spesifikke krav til symptomer for å få diagnosen. Ikke bare å være ekstremt sliten, men symptomer fra mange av kroppens systemer (hjernetåke f.eks, som jeg har nå og gjør at jeg ikke finner bedre ord). Ts, høres ikke ut som at du er utredet så bra. Ville bedt om mer utredning. Anonymkode: a7c8a...097 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #22 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alle som sliter med psyken og ikke klarer å jobbe ender opp med fibromyalgi.. Anonymkode: ef4f4...e04 Var det sarkastisk? Angst og det å ha en kropp i konstant alarmberedskap vil helt klart sette sine spor i kroppen på sikt. Tilslutt setter det seg som kroniske smerter. Anonymkode: 465e2...922 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #23 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Alle som sliter med psyken og ikke klarer å jobbe ender opp med fibromyalgi.. Anonymkode: ef4f4...e04 For psyken og kroppen henger ikke sammen? AnonymBruker skrev (15 timer siden): De forsøkte å gi meg diagnosen også. Jeg byttet lege som endelig fikk sikk på mitt lave stoffskifte og satte meg på masse kosttilskudd. Endelig smertefri og har fått livet tilbake. Fantastisk lege ❤ Anonymkode: 42f8f...502 Samme her. Både ME og FM. Var visst lavt stoffskifte og tok ikke lang tid før jeg var helt bra igjen med riktig kost og medisiner. Anonymkode: 184ef...84e
Smascha Skrevet 15. mai 2022 #24 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fibromyalgi er en sekkebetegnelse. Typisk for folk som hr uspesifiserte vondter pga psyken, dårlig livsstilsvaner e.l Det er ikke én spesifikk diagnose. Anonymkode: e4cc4...6d1 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Alle som sliter med psyken og ikke klarer å jobbe ender opp med fibromyalgi.. Anonymkode: ef4f4...e04 Eg antar at de begge har fått diagnosen fibromyalgi og slit med psyken? Sidan de uttalar dykk så bastant, meiner eg. Kan de fortelle litt om korleis det er å leve med dette i kvardagen?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #25 Skrevet 15. mai 2022 Smascha skrev (44 minutter siden): Eg antar at de begge har fått diagnosen fibromyalgi og slit med psyken? Sidan de uttalar dykk så bastant, meiner eg. Kan de fortelle litt om korleis det er å leve med dette i kvardagen? Jeg er ikke de du skriver til (er ts), men jeg har fått diagnosen pga psykiske diagnoser (ptsd). Er alltid så anspent og det gjør meg trykk sensitiv på musklene - leger: det er fibromyalgi 🙄 Jeg er så anspent at jeg har fått feil holdning i kroppen og ledd blir ikke støttet riktig. Har derfor en skulder som lett spretter ut av ledd og jeg har smertefulle lår pga overbetastning - «fibromylagi» Jeg har IBS/ urolog mage pga mye bekymringer - «fibromyalgi» Hver morgning så er alle finger ledd synlig hovne og jeg klarer ikke bevege hendene fører timen - «fibromyalgi» Jeg har smerter på venstre side av magen og ingenting kom opp på CT - «ikke noe synlig galt, da må det være fibromyalgi« Jeg har sjokk hevelser i ansiktet - «fibromyalgi» Jeg blir ofte mye mer syk enn andre. Andre får snufsing, jeg får lungebetennelse hver gang - «fibromyalgi» Jeg bruker veldig lang tid på å hente meg inn igjen etter en belastning - «fibromyalgi» Jeg har en følelse av å være kraftsvak - «fibromyalgi» Konstant øresus - «fibromyalgi» Anspent migrene - «fibromyalgi» Anonymkode: 8e37a...76d 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #26 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg føler jeg har blitt gitt opp. Og jeg føler at jeg ikke blir hørt, for det er jo veldig typisk at de som får denne diagnosen, mener de ikke har det. Alle mulige problemer jeg har hatt etter at jeg fikk diagnosen, blir bare antatt at er fibromyalgi. Anonymkode: 8e37a...76d Alle som får denne diagnosen betegner jeg som arbeidssky....det er nok en riktigere diagnose. Anonymkode: 71d83...cbe
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #27 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Alle som får denne diagnosen betegner jeg som arbeidssky....det er nok en riktigere diagnose. Anonymkode: 71d83...cbe Men da er vi hvertfall enige om at man har blitt feil diagnostisert, for de som føler det 😂 Men jeg stoler heller mer på diagnoser fra lege, enn en mann/dane på gata. Men du skal få syntes hva du vil du 🙈 Anonymkode: 8e37a...76d 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå