Gå til innhold

Uenig i fibromyalgi diagnose

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg har blitt gitt opp. Og jeg føler at jeg ikke blir hørt, for det er jo veldig typisk at de som får denne diagnosen, mener de ikke har det. Alle mulige problemer jeg har hatt etter at jeg fikk diagnosen, blir bare antatt at er fibromyalgi. 

Anonymkode: 8e37a...76d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De forsøkte å gi meg diagnosen også. Jeg byttet lege som endelig fikk sikk på mitt lave stoffskifte og satte meg på masse kosttilskudd. Endelig smertefri og har fått livet tilbake. Fantastisk lege ❤

Anonymkode: 42f8f...502

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De forsøkte å gi meg diagnosen også. Jeg byttet lege som endelig fikk sikk på mitt lave stoffskifte og satte meg på masse kosttilskudd. Endelig smertefri og har fått livet tilbake. Fantastisk lege ❤

Jeg tror også at det er noe som er i ubalanse i kroppen! Vurderer spare opp penger og dra til en privat klinikk. Men veldig usikker på hvor dyrt det kan bli. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Thyroidea er jo et kapittel for seg sjøl. Men kan du fortelle meg hvilke kosttilskudd som hadde effekt mot smertetilstand/fibromyalgisymptomer? Det hørtes veldig interessant ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror også at det er noe som er i ubalanse i kroppen! Vurderer spare opp penger og dra til en privat klinikk. Men veldig usikker på hvor dyrt det kan bli. 

ts

Det er så verdt det. Jeg har fått kosttilskudd som er nøye satt sammen av akkurat det jeg skal ha. Det ble også tatt utvidede allergi prøver så jeg fikk endelig klarhet i at jeg ikke har noen matallergier. Mannen min sier han har fått en ny kone

AnonymBruker
Skrevet

Life extension mix tablets, ekstra d og c vitaminer, og life extension Neuro-mag tar jeg daglig.

Skrevet

I utredningen for sykdommer som fibromyalgi og ME er jo diagnostiseringen i stor grad en prosess hvor differansialdiagnoser skal utelukkes. Da må jo legen virkelig gå inn for grunding testing og undersøkelser. Er nok dsv ikke alle som gjør det. Disse vage diagnosene kan bli en hvilepute for leger. Kanskje du burde vurdere å bytte fastlege?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er så verdt det. Jeg har fått kosttilskudd som er nøye satt sammen av akkurat det jeg skal ha. Det ble også tatt utvidede allergi prøver så jeg fikk endelig klarhet i at jeg ikke har noen matallergier. Mannen min sier han har fått en ny kone

Ville ikke undervurdert Levaxinen heller da (eventuelt annen medisin du bruker for stoffskiftet). 

Anonymkode: a8e5d...17d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Anonymbruker*** skrev (3 minutter siden):

I utredningen for sykdommer som fibromyalgi og ME er jo diagnostiseringen i stor grad en prosess hvor differansialdiagnoser skal utelukkes. Da må jo legen virkelig gå inn for grunding testing og undersøkelser. Er nok dsv ikke alle som gjør det. Disse vage diagnosene kan bli en hvilepute for leger. Kanskje du burde vurdere å bytte fastlege?

Jeg er hoven i ledd på morningen og fastlege antok leddgikt. Så derfor ble jeg undersøkt på et sykehus for det. Legen der antok fibromyalgi, og etter det så har det vært forklaringen for alt 😕 

Har vurdert å bytte lege. Men han er så flink og støtter meg i møte med nav. Så jeg er litt avhengig av han. Nå er han gammel og vil nok gå av jobben sin innen 5 år. Men jeg tror jeg vil dra til en privat klinikk

ts

AnonymBruker
Skrevet
Anonymbruker*** skrev (2 minutter siden):

Jeg tror dette er skjerpet mye for ME, men kanskje ikke like mye for fibromyalgi? Jeg fikk fibromyalgidiagnose for mange år siden, men fant senere ut at det egentlig var Lupus. 

Anonymkode: d9270...cfa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det handler om enten kosttilskudd eller medisin. Poenget med kosttilskuddene er å sikre at kroppen har alt den trenger for å få systemene til å virke og reparere skader. Når vi er syke, kan forbruket av vitaminer og mineraler også øke. Når immunforsvaret øker produksjonen av immunceller for å bekjempe en betennelse, vil naturlig nok forbruket av råvarene immunforsvaret trenger også øke. Da er det viktig å ta tilskudd for å sikre forsyningen.

Hvis kroppen har nok av signalstoffene og mineralene den til enhver tid trenger, vil sannsynligvis medisinen virke bedre også. Ikke minst D-vitamin er viktig for å redusere såkalte uspesifikke smerter.

Anonymkode: 1989d...e8e

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror dette er skjerpet mye for ME, men kanskje ikke like mye for fibromyalgi? Jeg fikk fibromyalgidiagnose for mange år siden, men fant senere ut at det egentlig var Lupus. 

Anonymkode: d9270...cfa

Jeg fikk høre at ved autoimmunesykdommer som blant annet sjøgrens og lupus så får en ofte fibromyalgi på toppen av det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos revmatolog som ga meg en FM diagnose etter å ha undersøkt meg. Min fastlege er ganske så overbevist om at jeg har noe annet underliggende men man kommer ikke så langt når man først får FM, alt havner i den sekken da.

Anonymkode: 648b2...474

AnonymBruker
Skrevet

Klassisk fibromyalgipasient her ja. Du føler deg jo bedre pga behandling av stoffskiftet, ikke kosttilskudd. Er du vaksinemotstander også? Driver med reiki?

Anonymkode: dc237...c2a

Skrevet

Klassisk fibromyalgipasient her ja. Du føler deg jo bedre pga behandling av stoffskiftet, ikke kosttilskudd. Er du vaksinemotstander også? Driver med reiki?

Skrev ts at h*n får behandling for stoffskifte? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hahahaha, selfølgelig er medisinene mot stoffskifte det viktigste tiltaket. Uten det hadde jeg jo dødd. For en tåpelig kommentar. Vitaminer og kosttilskudd er også en viktig bonus. Min gamle lege syntes d Vitamin på 43 og b12 på 206 var topp. Poenget mitt var at det var ikke fibromyalgi. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg får ingen behandling i det hele tatt

Har tatt vaksine, uten at det har noe å si

ts

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg får ingen behandling i det hele tatt

Har tatt vaksine, uten at det har noe å si

ts

Helt vanlig å ikke få hjelp med fm, desverre. Jeg har fm og vet at det er riktig men har også fått konkrete smerter i rygg som virkelig tar livet ut av meg,- blir ikke hørt pga FM. Får smertestillende, neurontin og innsovningstabletter. 

Anonymkode: c0cd2...5cf

AnonymBruker
Skrevet

Fibromyalgi er en sekkebetegnelse.

Typisk for folk som hr uspesifiserte vondter  pga psyken, dårlig livsstilsvaner e.l

Det er ikke én spesifikk diagnose.

Anonymkode: e4cc4...6d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle som sliter med psyken og ikke klarer å jobbe ender opp med fibromyalgi.. 

Anonymkode: ef4f4...e04

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...