Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så utrolig skuffet! I årevis har mannen røykt og jeg har irritert meg og vært lei meg for det, han vet hvor mye jeg hater det. Den siste tiden har vi gått i terapi for det er ganske mye gruff mellom oss. En av tingene som har kommet opp er røykingen, og han gikk for tre uker siden med på å slutte. Han ville prøve e-sigarett. Nå har jeg spurt han flere ganger siden da om ikke vi skal dra av gårde å få kjøpt til han, men neida. Det er tusen unnskyldninger. Han har ikke tid, orker ikke, er ikke klar likevel. Han sier jo mellom linjene at han ikke gidder dette likevel. 

Det jeg lurer på er, hva er det som kan ha snudd bestemmelsen hans? Er det slik at det er verre å slutte å røyke når man har det kjipt enn når man er oppe og har det bra? Jeg mistenker nemlig at han har vært utro igjen og har dårlig samvittighet, eller at det har blitt noe krøll med elskerinnen, for da er det kanskje godt å ha røyken å klynge seg til? Noen som har peiling på psykologi i dette med å slutte å røyke? Og er det slik at han ikke elsker meg nok, da, til å prøve det? Jeg har jo så utrolig lyst til å se han slutte og ville blitt så glad. Burde han ikke anstrengt seg for min del? jeg tror nemlig ikke han elsker meg lenger....

Anonymkode: 27ef9...8b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Røyking er en avhengighet og har ingenting å gjøre med hans følelser ovenfor deg. Han må selv ville slutte for å ta det steget.

Anonymkode: 51932...de3

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Røyking er en avhengighet og har ingenting å gjøre med hans følelser ovenfor deg. Han må selv ville slutte for å ta det steget.

Anonymkode: 51932...de3

Ser den, men han kunne i det minste sagt at han skulle ønske han klarte det for min skyld, men at han bare ikke er klar enda. Og jeg syns fortsatt han kunne prøvd i det minste. Han har jo ikke prøvd en gang, ikke en eneste gang. Som om han ikke bryr seg. Ikke så rart jeg tar det personlig. 

Men er det vanskeligere å slutte dersom noe "står på"?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er så utrolig skuffet! I årevis har mannen røykt og jeg har irritert meg og vært lei meg for det, han vet hvor mye jeg hater det. Den siste tiden har vi gått i terapi for det er ganske mye gruff mellom oss. En av tingene som har kommet opp er røykingen, og han gikk for tre uker siden med på å slutte. Han ville prøve e-sigarett. Nå har jeg spurt han flere ganger siden da om ikke vi skal dra av gårde å få kjøpt til han, men neida. Det er tusen unnskyldninger. Han har ikke tid, orker ikke, er ikke klar likevel. Han sier jo mellom linjene at han ikke gidder dette likevel. 

Det jeg lurer på er, hva er det som kan ha snudd bestemmelsen hans? Er det slik at det er verre å slutte å røyke når man har det kjipt enn når man er oppe og har det bra? Jeg mistenker nemlig at han har vært utro igjen og har dårlig samvittighet, eller at det har blitt noe krøll med elskerinnen, for da er det kanskje godt å ha røyken å klynge seg til? Noen som har peiling på psykologi i dette med å slutte å røyke? Og er det slik at han ikke elsker meg nok, da, til å prøve det? Jeg har jo så utrolig lyst til å se han slutte og ville blitt så glad. Burde han ikke anstrengt seg for min del? jeg tror nemlig ikke han elsker meg lenger....

Tuller du???

Om mannen vil røyke er no for søren opp til han ikke deg!!

Han er en voksen mann!!

Ja det er lurt å slutte, og motivere osv men ikke å tvinge noen til å slutte. Du er avhenging av røyken og han vil ikke klare det om han selv ikke vil og er innstilt på det. Det må være hans valg, ikke ditt!

Og p!rterapi for at han ikke vil slutte? Kommer til å støte på verre problemer enn dette! 

Når du presser på han som du gjør no er det mulig han blir stressa og røyker mer. Det har ingenting å gjøre med om han elsker deg eller ikke! 

Røyk er en avheninghet! Og det er veldig vanskelig å slutte! 

Hilsen x-røyler som har vært røykfri i mange år no! Av eget valg!

Anonymkode: 51f00...d56

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er han som må ville slutte å røyke. Hjelper ikke om du presser han til det. Mulig du klarer og presse han til å slutte, men da vil det nok bare holde for en liten periode.

Røyka han når dere ble sammen da? For hvis ja, og at du har så imot røyk, lurer jeg på hvorfor du ble sammen med han. 

Anonymkode: 7514e...089

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er sammen med en utro mann, og så ser du på røykingen som problemet? Hadde min mann vært utro, hadde det vært på hue og ræva ut! Og e-siggen kunne han stappet en viss plass! 🤬

Anonymkode: 3714b...96d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tuller du???

Om mannen vil røyke er no for søren opp til han ikke deg!!

Han er en voksen mann!!

Ja det er lurt å slutte, og motivere osv men ikke å tvinge noen til å slutte. Du er avhenging av røyken og han vil ikke klare det om han selv ikke vil og er innstilt på det. Det må være hans valg, ikke ditt!

Og p!rterapi for at han ikke vil slutte? Kommer til å støte på verre problemer enn dette! 

Når du presser på han som du gjør no er det mulig han blir stressa og røyker mer. Det har ingenting å gjøre med om han elsker deg eller ikke! 

Røyk er en avheninghet! Og det er veldig vanskelig å slutte! 

Hilsen x-røyler som har vært røykfri i mange år no! Av eget valg!

Anonymkode: 51f00...d56

Vi går ikke i parterapi fordi han røyker, men det er ett av temaene. Vi har da vanskeligere ting å ta tak i, fikk du ikke med deg at jeg skriver han har vært utro? Jeg vet det må være hans valg, men han HADDE jo bestemt seg for noen uker siden, men nå gidder han ikke. Klart jeg tenker at da betyr ikke jeg særlig mye for han. Og jeg tenker at det er noe som er stressende i livet hans nå, som han kansje ikke forteller. Utro igjen?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er han som må ville slutte å røyke. Hjelper ikke om du presser han til det. Mulig du klarer og presse han til å slutte, men da vil det nok bare holde for en liten periode.

Røyka han når dere ble sammen da? For hvis ja, og at du har så imot røyk, lurer jeg på hvorfor du ble sammen med han. 

Nei dvs han sa han hadde slutta, men han røykte bak ryggen min. Hadde ikke slutta og jeg fant ut av det etter kort tid. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er sammen med en utro mann, og så ser du på røykingen som problemet? Hadde min mann vært utro, hadde det vært på hue og ræva ut! Og e-siggen kunne han stappet en viss plass! 🤬

Han har vært utro men jeg har tilgitt det. men jeg mistenker at han kanskje er utro igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har vært utro men jeg har tilgitt det. men jeg mistenker at han kanskje er utro igjen. 

Dette er hvorfor man ikke skal tilgi utroskap. Jeg også tilga utroskap. Fikk 2 barn. Viste seg at han fortsatte å være utro. Fant ut av det da hun ene ville bli sammen med han. Og så røpte hun seg om når de startet forholdet. Og da falt plutselig andre puslebiter på plass også... Kan ikke vite helt sikkert, men ting som har skurret tidligere men som jeg ikke sjekket ut fordi jeg var så dum at jeg stolte på han. Røyking er bagateller i forhold til utroskap. Håper for din del at utroskapen var et éngangstilfelle, og at du tar feil denne gangen ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hvorfor gidder du å bruke tid på denne mannen? Du kan ikke bestemme at han skal slutte å røyke, men du kan bestemme om du vil være sammen med en som stadig er utro.

Det finnes garantert andre menn til deg der ute, men siden du er så imot røyk, burde du ikke finne deg en røyker. 

AnonymBruker
Skrevet

Snakk om helt feil fokus. 

Helsa til mannen min hadde vært det siste jeg gadd å ivareta om han var utro. 

Anonymkode: ae575...d78

AnonymBruker
Skrevet

Amber Heard? 

Anonymkode: 6489d...cbe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Man kan ikke slutte å røyke for andre, det er noe man må ville selv. Han kommer aldri til å klare det hvis han er presset til det. 

Anonymkode: ddfca...cc2

AnonymBruker
Skrevet

Min mann røyker også. Han røyker ikke da vi ble sammen. Begynte å jobbe nattevakt og tok noen røyker da sammen de andre. Nå har han røyket i 10 år. Vi har stram økonomi. Jeg bruker alle mine penger på barna. Han bruker de på røyk. Noen ganger trenger ett av barna klær og jeg hadde ønsket at han heller kunne bidra litt der 

Anonymkode: a3197...29a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min mann røyker også. Han røyker ikke da vi ble sammen. Begynte å jobbe nattevakt og tok noen røyker da sammen de andre. Nå har han røyket i 10 år. Vi har stram økonomi. Jeg bruker alle mine penger på barna. Han bruker de på røyk. Noen ganger trenger ett av barna klær og jeg hadde ønsket at han heller kunne bidra litt der 

Anonymkode: a3197...29a

Det er jo helt sykt at han ikke forsørger sine egne barn med klær. Men å røyke skal ikke velte et budsjett heller. Her må dere få opp inntektene. 

Anonymkode: ae575...d78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...