AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #1 Skrevet 14. mai 2022 Uke 34 nå. Magen har blitt kjempestor og føler nesten ikke jeg får beveget meg. Kjenner jeg begynner å få en slags panisk følelse og at dette skal ut av meg. Redd for fødselen og føler nesten ikke jeg skal klare det. Kunne ønske jeg bare kunne spole frem 2 mnd i tid til babyen var ute. Føler flere på liknende følelser? Anonymkode: 90c44...31e
Maleficenta Skrevet 14. mai 2022 #2 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Uke 34 nå. Magen har blitt kjempestor og føler nesten ikke jeg får beveget meg. Kjenner jeg begynner å få en slags panisk følelse og at dette skal ut av meg. Redd for fødselen og føler nesten ikke jeg skal klare det. Kunne ønske jeg bare kunne spole frem 2 mnd i tid til babyen var ute. Føler flere på liknende følelser? Anonymkode: 90c44...31e har du snakket med jordmor på kontroller om at du gruer deg?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #3 Skrevet 14. mai 2022 Maleficenta skrev (1 minutt siden): har du snakket med jordmor på kontroller om at du gruer deg? Ja. Har søkt om keisersnitt, men fått avslag. Anonymkode: 90c44...31e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #4 Skrevet 14. mai 2022 Skjønner litt hva du mener. Jeg er bare i uke 25 men føler allerede at magen er så stor, føler at jeg ikke kan bevege meg som jeg vil. Men gå-forbud fra jm pga hyppige kynnere i tillegg føler jeg meg mer som en strandet hval. Huden føles så strekt ut over magen at jeg virkelig ikke klarer å forstå hvordan det skal være mulig å bli enda større, men så skal jeg jo altså bli myyye større. Har tatt opp dette ønsket med å spole tiden frem til termin med jm, hun sier det er helt normalt og mange gravide som har det sånn. Vi får holde ut til baby er klar og komme igjennom fødsel. Anbefaler at du etterlyser samtaler med gaia-jordmor på sykehuset. De er spesialisert på fødselsangst! Fokuser på premien ❤️ Anonymkode: daaaa...104
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #5 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Uke 34 nå. Magen har blitt kjempestor og føler nesten ikke jeg får beveget meg. Kjenner jeg begynner å få en slags panisk følelse og at dette skal ut av meg. Redd for fødselen og føler nesten ikke jeg skal klare det. Kunne ønske jeg bare kunne spole frem 2 mnd i tid til babyen var ute. Føler flere på liknende følelser? Anonymkode: 90c44...31e Åh! Sånn følte jeg også på. En slags... omvendt rar følelse av klaustrofobi eller noe? Føltes helt utrolig og umulig at noe så stort skulle ut av et så lite hull... men det gikk jo (ikke helt uten skader da men). Anonymkode: 2a268...573
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #6 Skrevet 14. mai 2022 Jeg hadde liten mage, til og med på overtid, så jeg følte det aldri sånn. Kan allikevel se for meg at det føles skummelt når kroppen ser og føles så annerledes. Husk at magen er større enn babyen. Det er veldig individuelt hva som gjør magen så stor, men det kan f.eks være lengden på ryggen din, at magemusklene gir etter, hvor babyen ligger plassert osv. I tillegg er det jo andre ting der inne som bidrar til størrelsen på magen, som forstørret livmor og morkake. Livmoren skal jo ikke ut, og morkaken skal ikke ut samtidig som babyen. Forresten går man som regel inn i et modus når fødselen er i gang, så man glemmer å være redd. Det er min erfaring, i hvert fall. Jeg var livredd for fødsel da jeg passerte termin, men da den først var i gang, gikk det følelsesmessig helt fint. Det ble en lang og hard fødsel, men jeg hadde ikke overskudd til å være redd. Kroppen tar overhånd og ordner opp. Anonymkode: e5066...a14
Lorieen Skrevet 14. mai 2022 #7 Skrevet 14. mai 2022 (endret) Det er normalt å føle det sånn. Jeg fikk mitt femte barn i desember, og til og med etter å ha gjort det fire ganger før kjente jeg på den følelsen, at jeg ikke var klar, at jeg følte meg fanget i kroppen min, at jeg gruet meg… Men da fødselen startet så gikk det veldig fint likevel. Det er så mye hormoner og annet som herjer i kroppen under et svangerskap. Pust så rolig du kan og tenk at dette er kroppen din skapt for, dette klarer du! Lykke til ❤️ Endret 14. mai 2022 av Lorieen
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #8 Skrevet 14. mai 2022 Føler det også sånn. Er i uke 36+3. Får av og til en klaustrofobisk følelse, spesielt når 3 åringen klatrer på meg og jeg føler meg innelåst pga baby også er i magen. Vil bare være MEG, og ikke ha noen både inni og oppå meg. Teller ned dagene nå altså Anonymkode: eb9d7...f6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå