Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med forholdet en stund. Mange ting som vært vanskelig, og synes at ting har eksalert seg mye i det siste. Før kunne jeg tørre å stå opp mot han og si nei jeg liker ikke det du gjør mot meg, han er sta og jævlig bestemt og "perfeksjonist" i huset. Alt jeg gjør er feil. Selv om jeg er den som forsørger familien. Har prøvd å gå fra han en stund, men han har begynt å klage på meg til andre .. til barnehagen som endte opp med å ringe BV.. BV satt han på emosjonell kurs,og han skylder alt på meg som er gale i forholdet og hvorfor ikke barna er like glad i han ..

Nå begynner jeg bare å bli nervøs, han blir lettere amper og truer meg ofte med ting om jeg ikke oppfører meg. En fra lokale området oppsøkte meg og spurte om jeg hadde det bra, det gikk visst rykte om at han røyker cannabis. Jeg ble helt satt ut, nå orker jeg ikke være med han. Jeg legger meg tidlig og føler på en ubehagelig følelse i magen hele tiden. Jeg føler han er så sint i blikket og klar for å klage på meg eller angripe meg når som helst. I mitt eget hjem legger jeg meg bare med ungene, og vil gjerne ta det opp med BV men livredd han skal begynne å anklage meg for mye rart.  Han synes at jeg er rotete og udugelig mor .. også må vi være sammen, om ikke stakkars barna.. sier han . 

Anonymkode: a5f2e...9ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut i fra det du skriver høres det lurt ut å planlegge å komme seg vekk: bolig, få kabalen med unger til å gå opp, selvstendig økonomi etc. Ingen skal trenge å være redd i sitt eget hjem eller føle at man går på eggeskall. Du fortjener bedre enn det, ikke minst barna. Det vil være mer synd på barna dersom de må leve med slike omstendigheter enn om dere går fra hverandre. De har det ikke bra dersom foreldrene ikke har det bra. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her må du stole på magefølelsen din. Du ser jo at det ikke bare er DU som reagerer på oppførselen hans, og da er det reelt. Da er det ikke noe du innbiller deg. Da kan du bruke dem som vitner om han krever å ha ungene mer enn forsvarlig og vil ta deg til retten.

Anonymkode: 42682...0f3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Forutsatt at det du sier er korrekt (mtp Amber Heard saken hvor alt bare er diktet opp) så får du få fingeren ut av rumpa og sette ord til handling. 

Ingen skal være nervøs av partneren sin, eller utsette barnet for utrygghet. 

Anonymkode: 90ae5...a61

Skrevet

Ja,fortell BV akkurat det du skriver her. Det er lurt å være åpen og ærlig med de. Si at du har tenkt å gå i fra han også. BV kommer til å kreve tissrprøver av han, om han skal være med barna 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, MLy92 said:

Ja,fortell BV akkurat det du skriver her. Det er lurt å være åpen og ærlig med de. Si at du har tenkt å gå i fra han også. BV kommer til å kreve tissrprøver av han, om han skal være med barna 

Ok det kan jeg gjøre ..

Gjest Hippokrates
Skrevet

Ukontrollert og regelmessig sinne, amperhet og trusler, og at du føler deg nervøs sammen med han, er et tegn på at han bedriver psykisk vold mot deg. 

Du er nødt til å få hjelp til å komme deg ut ifra han. Fra noen og noe. Dette er en tøff kamp å stå i alene. Finn noen å alliere deg med. Familie, venner, kommunale instanser osv. Og så må du bare slippe bomba, stå i det og få han på avstand. Kanskje lettere sagt enn gjort, men, det er løsningen her. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Cylon said:

Ukontrollert og regelmessig sinne, amperhet og trusler, og at du føler deg nervøs sammen med han, er et tegn på at han bedriver psykisk vold mot deg. 

Du er nødt til å få hjelp til å komme deg ut ifra han. Fra noen og noe. Dette er en tøff kamp å stå i alene. Finn noen å alliere deg med. Familie, venner, kommunale instanser osv. Og så må du bare slippe bomba, stå i det og få han på avstand. Kanskje lettere sagt enn gjort, men, det er løsningen her. 

Tenk om han klarer å vri alt på mot meg. Den følelsen av at han gikk og sa jeg var fæl mor osv. Føles som han kan gjøre alt i sin makt for å få barna. Tenk om han får ha barna alene? Jeg er livredd for det 

Gjest Hippokrates
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenk om han klarer å vri alt på mot meg. Den følelsen av at han gikk og sa jeg var fæl mor osv. Føles som han kan gjøre alt i sin makt for å få barna. Tenk om han får ha barna alene? Jeg er livredd for det 

En mann som røyker cannabis har ingen sjanse i å få aleneansvar for barn. Og at han gaslighter deg og mener du ikke er en "god mor", har null betydning i saken. Han må faktisk dokumentere at du ikke er egnet som mor, og dèt er særdeles vanskelig. Hva han sier og mener og bruker imot deg er nettopp det som er den psykiske volden i dette. Og det taler heller ikke for hans sak.

Faktisk så har du en stor sjanse i å få aleneansvar for barna fordi han røyker cannabis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...