Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei damer! I forrige uke fikk vi veldig triste beskjeder på oul. Fosteret har alvorlige misdannelser og det mistenkes trisomi 18. Venter på svar på fostervannsprøve. 

Det er lite trolig at fosteret vil overleve svangerskapet, så vi har foreløpig blitt «anbefalt» å avslutte 😢 vi er helt fra oss naturligvis.. 

men idag har jeg grublet veldig på en ting… jeg har placenta previa totalis (morkaken helt over åpningen) foreløpig… hadde hele svangerskapet blitt fullført ville den jo trolig ha flyttet seg, men sånn blir det jo trolig ikke… er det noen av dere som vet hva som skjer da? Må baby ut via keisersnitt? 😞 Jeg har vel egentlig et sterkt behov for å få føde henne ut vaginalt, men kan jo ikke utsette aborten akkurat… jeg er 20+3 så det nærmer seg jo uke 22 allerede 😢 

Anonymkode: 3796d...8d3

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei damer! I forrige uke fikk vi veldig triste beskjeder på oul. Fosteret har alvorlige misdannelser og det mistenkes trisomi 18. Venter på svar på fostervannsprøve. 

Det er lite trolig at fosteret vil overleve svangerskapet, så vi har foreløpig blitt «anbefalt» å avslutte 😢 vi er helt fra oss naturligvis.. 

men idag har jeg grublet veldig på en ting… jeg har placenta previa totalis (morkaken helt over åpningen) foreløpig… hadde hele svangerskapet blitt fullført ville den jo trolig ha flyttet seg, men sånn blir det jo trolig ikke… er det noen av dere som vet hva som skjer da? Må baby ut via keisersnitt? 😞 Jeg har vel egentlig et sterkt behov for å få føde henne ut vaginalt, men kan jo ikke utsette aborten akkurat… jeg er 20+3 så det nærmer seg jo uke 22 allerede 😢 

Du kan nok fint føde vaginalt. Grunnen til at du ikke kunne født vaginalt ved fullgått svangerskap er at når morkaken løsner og kommer ut først er det stor sjanse for hypoxi hos babyen. Og det er jo ikke noe problem her. 

Anonymkode: 70a5b...fa0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du kan nok fint føde vaginalt. Grunnen til at du ikke kunne født vaginalt ved fullgått svangerskap er at når morkaken løsner og kommer ut først er det stor sjanse for hypoxi hos babyen. Og det er jo ikke noe problem her. 

Anonymkode: 70a5b...fa0

Trodde også det var på grunn av fare for blødning hos mor?

Mer. Jeg tror. Har ikke peiling.

Stor klem til deg TS💖

AnonymBruker
Skrevet
Flamme skrev (1 time siden):

Trodde også det var på grunn av fare for blødning hos mor?

Mer. Jeg tror. Har ikke peiling.

Stor klem til deg TS💖

Faren for blødning er noe større, men det er faren for barnet som er den viktigste årsaken til keisersnitt ved fullgått svangerskap ved placenta previa. 
TS, et kort Google-søk fortalte at keisersnitt neppe er et alternativ. Vaginal fødsel eller abort i narkose er nok alternativene. Du får sikkert høre mer fra legen din når prøvesvarene kommer. Forferdelig situasjon. ❤️

Anonymkode: e8274...423

• Nyttig 3
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt så mye på deg. Hvordan går det? 

Anonymkode: 0cdd7...787

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2022 den 19.48):

Jeg vet ikke det du spør om men jeg vil bare si at jeg føler sånn med deg ❤️ 

Anonymkode: b1cd1...45f

Skrevet

Denne tråden skulle jeg sett før. ❤️ Vi mistet i senabort forrige vår på grunn av t18, og hjertet mitt blør virkelig for dere. Ta bare kontakt om du har behov for å ventilere, det er ofte godt å kunne snakke med noen som har opplevd det samme. ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...