AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #1 Skrevet 14. mai 2022 Her ble livmorhals målt til 2,5 cm i uke 20, noe som vil si livmorhalssvikt. Noen som har opplevd dette? Hvordan gikk svangerskapet, når fødte dere? Og hvilke tiltak gjorde dere for å gå lengst mulig? Anonymkode: 17923...b80
Heln Skrevet 14. mai 2022 #2 Skrevet 14. mai 2022 Aktivitetsforbud og noen innleggelser på sykehus med riestoppende drypp. Han holdt seg inne helt til uke 38
Frauken Skrevet 15. mai 2022 #3 Skrevet 15. mai 2022 Ja, men har ikke født enda. Ble målt til 1,8 cm, men har heldigvis gått litt tilbake igjen til 2,2 cm. men jeg ble lagt inn på sykehuset til overvåkning. Har snart vært her i 2 uker og har potensielt 2 uker igjen.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #4 Skrevet 15. mai 2022 Heln skrev (21 timer siden): Aktivitetsforbud og noen innleggelser på sykehus med riestoppende drypp. Han holdt seg inne helt til uke 38 Hvor tidlig ble det oppdaget hos deg, og hvor kort var livmorhalsen? Godt at han holdt seg inne såpass lenge da 😊 Anonymkode: 17923...b80
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #5 Skrevet 15. mai 2022 Frauken skrev (5 timer siden): Ja, men har ikke født enda. Ble målt til 1,8 cm, men har heldigvis gått litt tilbake igjen til 2,2 cm. men jeg ble lagt inn på sykehuset til overvåkning. Har snart vært her i 2 uker og har potensielt 2 uker igjen. Hvilken uke var du i når det ble oppdaget? Så kjedelig å måtte ligge på sykehuset, håper på å slippe det. Anonymkode: 17923...b80
Frauken Skrevet 15. mai 2022 #6 Skrevet 15. mai 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilken uke var du i når det ble oppdaget? Så kjedelig å måtte ligge på sykehuset, håper på å slippe det. Anonymkode: 17923...b80 Uke 32. Jeg har tvillinger i magen og er par andre potensielle risikoer, så det er kanskje sammensetningen som har gjort at de valgte å legge meg inn. Bor bare 10 min unna. Håper du slipper det! Det er utrolig kjedelig. samtidig så er man jo veldig trygg. Kommer det en eneste sammentrekning så er det rett til legen på ultralyd. Men unner virkelig ingen flere uker på sykehuset altså, man setter plutselig ekstremt pris på hvordan ting er hjemme😅
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #7 Skrevet 15. mai 2022 Frauken skrev (31 minutter siden): Uke 32. Jeg har tvillinger i magen og er par andre potensielle risikoer, så det er kanskje sammensetningen som har gjort at de valgte å legge meg inn. Bor bare 10 min unna. Håper du slipper det! Det er utrolig kjedelig. samtidig så er man jo veldig trygg. Kommer det en eneste sammentrekning så er det rett til legen på ultralyd. Men unner virkelig ingen flere uker på sykehuset altså, man setter plutselig ekstremt pris på hvordan ting er hjemme😅 Godt at du hvertfall har kommet til uke 32 alt da! Det er jo godt at det føles trygt ja, men man setter nok pris på hvordan ting er hjemme ja 😊 jeg er jo bare 20 uker, det som stresser meg litt. Anonymkode: 17923...b80 1
Frauken Skrevet 15. mai 2022 #8 Skrevet 15. mai 2022 49 minutter siden, AnonymBruker said: Godt at du hvertfall har kommet til uke 32 alt da! Det er jo godt at det føles trygt ja, men man setter nok pris på hvordan ting er hjemme ja 😊 jeg er jo bare 20 uker, det som stresser meg litt. Anonymkode: 17923...b80 Det skjønner jeg veldig godt! Nå var jeg skikkelig dum her og tenkte ikke på uke 24 grensa. Det er ikke lenge igjen🤞🏼 Du har sikkert fått råd fra legen om hva du bør gjøre å ikke? Jeg har fått beskjed om å holde meg rolig og ikke gjøre noe som kan trigge kynnere, da det kan påvirke livmorhalsen. Men får lov å bevege meg litt, er ikke helt sengeliggende. Så er det å gi beskjed asap om det kommer noen form for sammentrekninger.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #9 Skrevet 16. mai 2022 Frauken skrev (14 timer siden): Det skjønner jeg veldig godt! Nå var jeg skikkelig dum her og tenkte ikke på uke 24 grensa. Det er ikke lenge igjen🤞🏼 Du har sikkert fått råd fra legen om hva du bør gjøre å ikke? Jeg har fått beskjed om å holde meg rolig og ikke gjøre noe som kan trigge kynnere, da det kan påvirke livmorhalsen. Men får lov å bevege meg litt, er ikke helt sengeliggende. Så er det å gi beskjed asap om det kommer noen form for sammentrekninger. Det virker som om de har veldig ulike meninger. Jordmor virket usikker og sa vel egentlig at jeg kunne leve som normalt, noe jeg syns høres rart ut. Legen tok det veldig alvorlig og sa at jeg skulle være mest mulig i ro, ikke samleie osv. Har liksom ikke lest om noen som har oppdaget kort livmorhals så tidlig, så håper hvertfall den ikke blir kortere før uke 24. Anonymkode: 17923...b80
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #10 Skrevet 17. mai 2022 Hatt to ganger, første gang ikke oppdaget før fødsel i uke 29. Andre gang fikk jeg beskjed om å holde meg så rolig som mulig, samt progesteron. Er det llle nok kan de vel sette på en nødcerclage. Hvordan fanget de opp dette hos deg? Er jo ikke standard å måle livmorhalsen på oul. Regner med at de måler ofte for å følge med? Anonymkode: a10a1...bdc
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #11 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hatt to ganger, første gang ikke oppdaget før fødsel i uke 29. Andre gang fikk jeg beskjed om å holde meg så rolig som mulig, samt progesteron. Er det llle nok kan de vel sette på en nødcerclage. Hvordan fanget de opp dette hos deg? Er jo ikke standard å måle livmorhalsen på oul. Regner med at de måler ofte for å følge med? Anonymkode: a10a1...bdc Jeg spurte om måling på oul grunnet tidligere operasjon på livmorhalsen. Syns ikke oppfølgingen er noe å skryte av, 4 uker til neste måling. Mye kan skje på den tiden føler jeg. Anonymkode: 17923...b80
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #12 Skrevet 18. mai 2022 Min var vel rett under 2 cm og fødte da jeg var 37+3 Jeg hadde dog arrvev på livmorhalsen etter en konisering. Anonymkode: e52da...220
Tufsla Skrevet 20. mai 2022 #13 Skrevet 20. mai 2022 Jeg fikk mål 2,5 cm i uke 20 hos en privat gynokolog. Jeg fikk komme inn til sykehuset (som har fulgt meg opp ekstra) og fikk fem dager senere målt den til over 3 cm. Fikk beskjed om å leve som normalt, men må innrømme at jeg tar det veldig forsiktig. Jeg har kontroll om nå tre uker, og må si at jeg teller ned dagene til magiske uke 24...
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #14 Skrevet 20. mai 2022 Min varierte mellom 2-4 cm, med nebbing. Fødte likevel i uke 39. Fødte på 2 timer 😅 Anonymkode: 6debf...edc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå