AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #1 Skrevet 14. mai 2022 Det jeg lurer på er om dette faktisk kan skje, til tross for at den som er utro hadde det bra hjemme? Anonymkode: 12501...fea
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #2 Skrevet 14. mai 2022 Ikke min erfaring. Som regel er det noe som skurrer i forholdet for at noen er villig til å krysse den grensen. Anonymkode: 4c776...563 2 1
missbanana Skrevet 14. mai 2022 #3 Skrevet 14. mai 2022 Ja det tror jeg, men det er ganske komplekse greier. En teori går ut på at vi som mennesker søker både trygghet og samtidig utforske og oppdage verden og andre aspekter ved oss selv. Esther Perel forklarer det mye bedre enn meg :) (1) Rethinking infidelity ... a talk for anyone who has ever loved | Esther Perel - YouTube 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #5 Skrevet 14. mai 2022 Såklart er det mulig. Det er 7 milliarder mennesker i verden. At det ikke skulle finnes noen som tiltaler deg mere enn den du har allerede forvillet deg inn i et forhold med er jo et utopi. Anonymkode: a50cf...b36 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #6 Skrevet 14. mai 2022 Nei, det skal nok mer til. Har man det virkelig bra på hjemmebane så er man ikke like mottagelig for andre. For å bli ordentlig forelsket OG faktisk handle på den forelskelsen, må man være åpen for det. Anonymkode: c311a...d31 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #7 Skrevet 14. mai 2022 Ja. Jeg har det sånn. Forferdelig vanskelig og helt fantastisk følelse på en og samme tid. Anonymkode: 86c10...573
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #8 Skrevet 14. mai 2022 Selvsagt kan man det. Men det skal jo litt til å havne i en situasjon hvor man blir oppriktig dypt forelsket i et menneske, så helt ut av det blå skjer det jo ikke. Men for endel skjer nok dette i en sammenheng hvor det ikke er like enkelt å unngå personer kun utfra egen vilje, som for eksempel på jobb. Anonymkode: c6688...a81 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #9 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det jeg lurer på er om dette faktisk kan skje, til tross for at den som er utro hadde det bra hjemme? Anonymkode: 12501...fea Det kan jeg bekrefte. Hadde det helt supert de første årene av vårt ekteskap. Men jeg måtte ha kicket med utroskap i tillegg. Må sies at jeg da var en adrenalinjunky og måtte ha det kicket i sin tid. Med årenes løp så har jeg blitt for bedagelig til den slags. Anonymkode: 65f0e...673
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #10 Skrevet 14. mai 2022 Er jo noen som skriver her at det er fullt mulig, men da må jeg få stille spørsmålet: Hva er greia med det? Hvorfor være utro hvis du har det amazing på hjemmebane? Ingenting som skurrer, siden du endte opp i utroskap? For min del har jeg vært utro to ganger. Begge ganger fordi jeg hadde det vondt i forholdet. Første gang var jeg i et forhold der jeg ble hakket på hver eneste dag, jeg var aldri god nok. Jeg endte opp med å forelske meg i en annen, og vi havnet til sengs. Andre gang, havnet jeg i et enda verre forhold, der mannen var voldelig, og jeg ble livredd for sex med han. Jeg var utro. Hadde det skikkelig kjipt. Jeg kunne aldri vært utro om jeg hadde det bra i forholdet mitt. Aldri. Det handler mye om respekt og jeg tror ikke man elsker noen fullt og helt hvis man velger være utro mot dem. Anonymkode: 4e213...754 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #11 Skrevet 14. mai 2022 missbanana skrev (2 timer siden): Ja det tror jeg, men det er ganske komplekse greier. En teori går ut på at vi som mennesker søker både trygghet og samtidig utforske og oppdage verden og andre aspekter ved oss selv. Esther Perel forklarer det mye bedre enn meg (1) Rethinking infidelity ... a talk for anyone who has ever loved | Esther Perel - YouTube Denne er utrolig god! Så verdt å se. Anonymkode: 6a7c3...ea8 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #12 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Såklart er det mulig. Det er 7 milliarder mennesker i verden. At det ikke skulle finnes noen som tiltaler deg mere enn den du har allerede forvillet deg inn i et forhold med er jo et utopi. Anonymkode: a50cf...b36 Tror selv at det ikke er nettopp derfor. Etter å ha levd noen år har jeg nok fått et litt annet syn på utroskap enn jeg hadde for 20 år siden. Man kan fint elske og bli kåt av den man har hjemme. Men spenningen får man ikke nødvendigvis der. Leken, den artige flørten og kilingen i magen. For mange er det også et skille mellom sex og kjærlighet, så jeg tror det til sist handler om samvittighet og moral, ikke kjærlighet. Selv er jeg rimelig sikker på at jeg aldri kunne vært utro. Men det er ikke fordi jeg ikke ville synes det kunne vært spennende å ha sex med noen andre selv om mannen og jeg har det kjempebra, men fordi jeg ikke vil gjøre noe sånt mot ham. Altså samvittigheten, ikke lysten.. Anonymkode: 6a7c3...ea8 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #13 Skrevet 14. mai 2022 Det kan jo hende at noen av de som er utro, er glad i partneren men at det er noe som mangler i forholdet. Har selv hatt korte forhold til noen gifte menn (ikke stolt av det, angrer), og de fleste sa at de var utro fordi kona/samboer hadde sluttet å ha sex med dem, eller veldig sjelden. Men det finnes jo også de som er utro selv om de har det veldig fint med partneren sin. Sånt forstår jeg enda mindre av. Da er det ekstra ondskapsfullt. Anonymkode: e766c...9b2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #14 Skrevet 15. mai 2022 Det går unektelig rutine i et langvarig forhold, og det er lett å ta hverandre for gitt. Så dukker det kanskje opp noen som gir masse oppmerksomhet, og da er det lett å falle for det. Men å krysse den grensen og la en forelskelse gå over til handling og bedra partneren, det ville jeg ikke ha gjort. Da får man heller skvære opp, og gå hver til sitt før det nye forholdet. Det går an å være glad i partneren sin selv om man blir forelsket i en annen. Mange har opplevd å bli tiltrukket av andre i løpet av et langt ekteskap/samboerskap, men likevel hatt så mye følelser for partner at det ikke var aktuelt å gå. Så er det dem som er utro, men som ber på sine knær om å bli tilgitt av kona etterpå. Vi er forskjellige, og følelser er kompliserte. Anonymkode: 604bf...4d5 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #15 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det jeg lurer på er om dette faktisk kan skje, til tross for at den som er utro hadde det bra hjemme? Anonymkode: 12501...fea Lykkelig, og elske, verdsette og respektere partner - og være utro? Nei, det er ikke forenelig. Anonymkode: bd368...5c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå