Gå til innhold

Tror eksen har det tungt, vet ikke hva jeg skal gjøre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dumpet eksen for et par uker siden. Vi var sammen i et halvt år. Jeg dumpet han fordi vi hadde for forskjellige verdier, planer for fremtiden og han sugde energi ut av meg. Han respekterte heller ikke mine grenser. 

Han snakker ikke med noen om følelser eller vanskelige ting/perioder. Han har venner han kunne snakket med, men han vil ikke det. 

Jeg vet han tok bruddet svært tungt. Selv om det ikke kom som noe sjokk, så ble det like vell det. Jeg har prøvet gå fra han tidligere, men denne gangen er jeg seriøs. 

Jeg vet han har det helt for jævlig nå og bare stenger seg selv inne alene. Jeg føler et visst ansvar, men jeg må nå tenke på meg selv. Jeg føler det blir et overtramp å fortelle om bruddet vårt til våres felles venner, men han ønsker ikke det. 

Hva skal jeg gjøre…? 

Er jo så kjipt det med psykisk helse og menn, de havner jo så fort alene…

Anonymkode: f1d74...2dd

Videoannonse
Annonse
Gjest Ghostface
Skrevet

Du kan jo sende meding, men samtidig er det ikke ditt ansvar.

Skrevet

Lettere sagt enn gjort, men han er en voksen mann. Du kan ikke ta ansvar for hans følelser.

• Liker 2
Gjest Hippokrates
Skrevet (endret)

Noe av det viktigste du kan gjøre er faktisk å distansere deg. For det er jo du, minnene om deg og følelsene for deg som er problemet hans. Og for å komme over det raskest mulig, selv om det er vanskelig og tar tid, så er avstand nødvendig. Driver du på å ymte frampå, hjelper han, gir han oppmerksomhet og viser at du bryr deg, så kan han dvele med følelsene lenger. Og risikoen for at du gir han falsk håp om at dere skal finne hverandre igjen er stor. Det trenger han absolutt ikke.

Som de andre sier: hans følelser er ikke ditt ansvar. Det høres kanskje kaldt og kynisk ut, men det er faktisk for hans beste at det ikke er nettopp du som prøver å ta ansvar for hans følelser.

Endret av Hippokrates
Gjest Hippokrates
Skrevet

For øvrig, er du virkelig bekymret for han og hans atferd, så kan du kanskje gjøre noen i familien hans eller kompisene hans oppmerksom på det. Men du bør si ifra vagt, trå forsiktig og ikke overdrive noe du egentlig ikke vet noe om når du formidler beskjeden til dem.

AnonymBruker
Skrevet

Ville kanskje tatt kontakt med noen av vennene eller familien, som du vet at han har god kontakt med. Forklar at det er slutt mellom dere, men at du er bekymret for exen din. 

Anonymkode: 78a19...38e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ville kanskje tatt kontakt med noen av vennene eller familien, som du vet at han har god kontakt med. Forklar at det er slutt mellom dere, men at du er bekymret for exen din. 

Anonymkode: 78a19...38e

Dette, 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...