AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #22 Skrevet 14. mai 2022 Blir litt brisen av to glass. Anonymkode: 67406...e82
Mumia Skrevet 14. mai 2022 #23 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blir litt brisen av to glass. Anonymkode: 67406...e82 Omg normale er etter noen slurker...obs....
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #24 Skrevet 14. mai 2022 Mange alkiser her. Anonymkode: 4ef10...49d 1
Tanuki Skrevet 14. mai 2022 #25 Skrevet 14. mai 2022 kommer an på dagsformen og hvor stort glasset er, pleier å holde meg til ett glass fordi jeg ikke er veldig glad i vin.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #26 Skrevet 14. mai 2022 Mange alkiser her ja... Anonymkode: 54251...0cd
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #27 Skrevet 14. mai 2022 Av hvitvin kan jeg kjenne at jeg blir litt mer avslappet av to glass. Av rødvin blir jeg derimot både varm, kåt og fnisete av to glass! Anonymkode: 9a50c...141
AnonymBruker 42 Skrevet 14. mai 2022 #28 Skrevet 14. mai 2022 Litt mindre enn tre, men mye mer enn ett 🧐 Vil si tre glass er "perfekt brisen" for egen del
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #29 Skrevet 14. mai 2022 Er jo vanskelig gradbøye når jeg ikke har målt promillen. Men Etter to glass vin på 13,5% så merker jeg det godt. Drikker sjeldent mer over en 4 timers periode. Anonymkode: f2dfd...209
pia mater Skrevet 14. mai 2022 #30 Skrevet 14. mai 2022 Kommer helt an på matinntak tidligere på dagen, dagsform, størrelse på glassene, om jeg er dehydrert osv osv. Drikker sjeldent større mengder vin, er oftere jeg koser meg med ett glass en lørdagskveld og bruker litt tid på ett glass. Da kjenner jeg ingenting, men spiser litt ved siden av som demper alkoholen. Drikker jeg fortere så kjenner jeg meg smått brisen av ett glass, men det går over veldig fort. To glass blir jeg "vanlig" brisen av. 1
Gjest Adobyen Skrevet 14. mai 2022 #31 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Spørs hvor store glassene er.... Men om jeg drikker 2 glass og når enheter i flaske vin på 0,75 l er beregnet som 6 enheter, så blir jeg lettere i hodet og litt mer veik i knærne. Kjenner det suser litt, og er beruset men ikke full. Anonymkode: 9f797...0f2 Da blir det jo ikke mer enn 1,25 dl i hvert glass. Det er jo også forskjell på alkoholstyrke i vin. Vanlig rødvin og hvitvin inneholder rundt 11-14% jeg pleier å få 4 glass på en vinflaske, altså litt under 2 dl. Og jeg kjenner ikke noen rus etter 2 glass. Jeg drikker veldig sent, og koser meg det, men det kan gå flere måneder mellom hver gang. Mann 49. 🍷🥂
Gjest AprilRyan Skrevet 15. mai 2022 #32 Skrevet 15. mai 2022 Om jeg drikker to litt store glass med vin så blir jeg brisen vil jeg si. Det spørs selvfølgelig hvor fort jeg drikker, men sitter jeg hjemme så koser jeg meg med det over en hel kveld. Hvis jeg drikker sammen med andre så blir det gjerne til at jeg drikker litt fortere om stemningen er god eller jeg er nervøs.
Blueberrymuffin Skrevet 15. mai 2022 #33 Skrevet 15. mai 2022 Mumia skrev (5 timer siden): Omg normale er etter noen slurker...obs.... Nei, det er ikke normalt å bli brisen etter noen slurker. Jeg drikker sjeldent, og merker som regel lite eller ingenting etter en hel flaske vin. Kommer an på prosenten, vin finnes jo i 12%, 14%, 16%, 17%, så det har selvsagt litt å si. Det handler om kroppsvekt og at folk har ulike grenser for toleranse. Men å bli brisen bare etter et par slurker tror jeg ikke på, det er nok mer placebo, med mindre man er undervektig og har en veldig lav toleranse for alkohol. Vil påstå jeg er ganske normal. Tror det er mer unormalt å bli brisen etter en slurk, slik du blir. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #34 Skrevet 15. mai 2022 I dag klarer jeg ikke alkohol lenger, føler meg helt jævlig fra første slurk. Det er jo sentralstimulerende.... Vi læres opp til at alkohol er gøy og kos, triste greier. Selv har jeg drukket lite alkohol i livet, uansett hvor mye jeg prøvde fungerte det ikke for meg. Vil heller være klar og opplagt jeg. En treningsøkt er god rus for meg i dag. Anonymkode: 9597d...df6
Mumia Skrevet 15. mai 2022 #35 Skrevet 15. mai 2022 Blueberrymuffin skrev (10 timer siden): Nei, det er ikke normalt å bli brisen etter noen slurker. Jeg drikker sjeldent, og merker som regel lite eller ingenting etter en hel flaske vin. Kommer an på prosenten, vin finnes jo i 12%, 14%, 16%, 17%, så det har selvsagt litt å si. Det handler om kroppsvekt og at folk har ulike grenser for toleranse. Men å bli brisen bare etter et par slurker tror jeg ikke på, det er nok mer placebo, med mindre man er undervektig og har en veldig lav toleranse for alkohol. Vil påstå jeg er ganske normal. Tror det er mer unormalt å bli brisen etter en slurk, slik du blir. Nei, det erikke det. Alkohol er en g i f t.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #36 Skrevet 15. mai 2022 Det her blir jo et veldig generelt spørsmål. Definer 'glass', og definer 'vin'. Noen viner har jo 6 %, andre har 15. Men sånn i det store og hele så merker jeg ikke spesielt mye etter to glass vin, altså ca 2,4 dl. Pleier å drikke vin med alkoholprosent på ca 8-10%. Anonymkode: 6cee8...21d 1
Jytte Skrevet 15. mai 2022 #37 Skrevet 15. mai 2022 Kommer an på dagsformen, om jeg har spist, er sliten og hvor sterk vinen er. Er den 13-14 prosent vil jeg bli silkebrisen etter par, tre glass, kommer an på hvor mye i glasset. Men jeg drikker ikke ofte. Finnes jo vin som er på 7 prosent også... Er jeg sliten blir jeg mest trett.
Chantielle Skrevet 17. mai 2022 #38 Skrevet 17. mai 2022 Ryddet for brukerdebatt,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #39 Skrevet 17. mai 2022 Det kommer an på dagsform og alkoholstyrke. Jeg har opplevd å ikke merke noe som helst etter en flaske vin og jeg har opplevd å ligge og spy og kaldsvette etter en flaske vin. Jeg aner ikke hvor mye jeg tåler på forhånd, så jeg må føle grensene og stoppe underveis Anonymkode: 056ec...9cc
Cata Skrevet 17. mai 2022 #40 Skrevet 17. mai 2022 Merker ingenting, men regner jo med at kroppen merker det for å si det slik. Drikker sjelden, så jeg ble faktisk litt forbauset over at jeg ikke merket noe første gang jeg var oppe på såpass mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå