AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #1 Skrevet 14. mai 2022 Er det sant at 2. året er mye enklere sammenlignet med førsteåret? Anonymkode: d501f...7eb
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #2 Skrevet 14. mai 2022 Spl.studiet er i utgangspunktet ikke et veldig krevende studie. Av alle årene er førsteåret det mest intense året pga anatomi og medikament. Men alt i alt helt overkommelig. Anonymkode: 6d734...3c3 2
Sunshineyellow Skrevet 14. mai 2022 #3 Skrevet 14. mai 2022 Første året er vel lettest. 2. Året må du bruke kunnskapen når du er i praksis. Veldig mye praksis og. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #4 Skrevet 14. mai 2022 Det varierer vel litt mellom studiestedene hvordan studiet er lagt opp? Jeg synes 2.året var verst, med 20 uker praksis og eksamener i tillegg. Synes 1.året var enklest, men jeg digget anatomi/fysiologi og medikamentregning så jeg synes ikke det var så stress. Og praksisen på 1.året var ikke så krevende siden man "bare" var 1.års student og praksisstedet ikke hadde så høye forventninger til oss. Anonymkode: 4cf2f...f14
FeiteFrida Skrevet 14. mai 2022 #5 Skrevet 14. mai 2022 Tja. Hvis man ikke er så teoristerk, så er første semesteret med anatomi, fysiologi og biokjemi ganske voldsomt. Noen sliter kanskje litt med patofysiologi også i andre og tredje semester, men det er kanskje ikke så overveldende mye stoff. Når det er sagt, så blir det desto mer praksis i 2. og 3. året, og det er både fysisk og psykisk slitsomt, synes jeg. Du blir "kastet" inn i en helt ny "verden" på en hektisk arbeidsplass med masse nye inntrykk, du møter en del triste skjebner, det blir stilt krav til progresjonen din av veileder og det er "seint i seng og tidlig opp om morra'n", nattevakter og helgevakter, og skriftlige oppgaver samtidig som du er i praksis. Men ting blir faktisk veldig givende og morsomt når du greier å koble teori og det du møter i praksis, og greier å jobbe mer selvstendig etterhvert med pasientene dine i praksis. Jeg tenker det er helt fair at man kjenner det er litt strevsomt underveis i studiet, fordi å arbeide som sykepleier er garantert ikke noe mindre slitsomt.
neon_sun Skrevet 14. mai 2022 #6 Skrevet 14. mai 2022 Jeg synes det første året var helt pyton, mens de to siste var helt overkommelig ellers er det godt oppsummert av de andre her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå