AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #1 Skrevet 14. mai 2022 Jeg lever i skjul for overgripere i barndommen. Vurderer å skifte fornavn og etternavn for at jeg skal bli vanskeligere å finne. Men personnummer får jeg ikke endret, med mindre jeg endrer juridisk kjønn. Med endret navn og personnummer vil de ikke kunne søke meg opp hos Skatteetaten for å få ut adresse hvis jeg melder flytting. Men jeg er på ingen måte transperson. Hvilke utfordringer kan det by på å endre juridisk kjønn? Hadde selvsagt ikke opplyst noen om det, og gått under mitt vanlige navn og kjønn . Hadde bare vært i papirene for at ikke adresse skal kunne spores tilbake til min ekte identitet. Noen som har gjort dette? Anonymkode: bd61c...edb 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #2 Skrevet 15. mai 2022 Såpass nytt at det er kanskje ikke så mye erfaring ennå. Om du har sperret adresse- kode 6 eller 7 får de ikke it adresse fra Skatteetaten - med den strengeste koden får heller ikke off myndigheter ut adressen. Kan det være en mulighet? Tenk igjennom i hvilke situasjoner du legitimerer deg med pers nr - er det noe der som kan bli vanskelig føler du? Det går jo velge et nøytralt navn og då bruke en forkortelse/ klengenavn i dagliglivet? JF sosiale medier mm. ta en prat med politiet - de har folk mef mye erfaring dom kan gi råd Anonymkode: e2fa0...546 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #3 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Såpass nytt at det er kanskje ikke så mye erfaring ennå. Om du har sperret adresse- kode 6 eller 7 får de ikke it adresse fra Skatteetaten - med den strengeste koden får heller ikke off myndigheter ut adressen. Kan det være en mulighet? Tenk igjennom i hvilke situasjoner du legitimerer deg med pers nr - er det noe der som kan bli vanskelig føler du? Det går jo velge et nøytralt navn og då bruke en forkortelse/ klengenavn i dagliglivet? JF sosiale medier mm. ta en prat med politiet - de har folk mef mye erfaring dom kan gi råd Anonymkode: e2fa0...546 Hvordan får man sperret adresse? stiller det noen krav? Anonymkode: 09ba4...601
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #4 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenk igjennom i hvilke situasjoner du legitimerer deg med pers nr - er det noe der som kan bli vanskelig føler du? Anonymkode: e2fa0...546 Man legimiterer seg da aldri aldri med personnummer.. det er jo bare et tall Anonymkode: cca4e...394 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #5 Skrevet 15. mai 2022 Du må søke - det avgjøres ut fra en vurdering av trusselsituasjonen rundt deg. Det er derfor viktig at du dokumenterer alle forsøk på å ta kontakt / overvåkning fra overgriper ( og hands ev hjelpere/ venner/ familie) politiet veileder nærmere Anonymkode: e2fa0...546 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #6 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man legimiterer seg da aldri aldri med personnummer.. det er jo bare et tall Anonymkode: cca4e...394 Du bruker det sammen med annen informasjon på legitimasjonen - Anonymkode: e2fa0...546 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #7 Skrevet 15. mai 2022 Er det ikke bedre å be om besøkelsesforbud, dersom det er en risiko. Psykolog for å bearbeide angsten din, for du virker noe paranoid, og det burde du få hjelp med. Mye bedre løsning enn å bytte kjønn. Anonymkode: 646a5...e04
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #8 Skrevet 15. mai 2022 Hei! Jeg har vært i kontakt med politiet, og vært til vurdering for kode 6 og 7, men en slik politibeskyttelse krever at jeg flytter ut av fylket og bryter kontakt med hele nettverket mitt, noe som ikke er aktuelt. TS Anonymkode: bd61c...edb
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #9 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Jeg har vært i kontakt med politiet, og vært til vurdering for kode 6 og 7, men en slik politibeskyttelse krever at jeg flytter ut av fylket og bryter kontakt med hele nettverket mitt, noe som ikke er aktuelt. TS Anonymkode: bd61c...edb Da er du muligens ikke redd nok? Ikke å faktisk stor fare? Anonymkode: d42d3...736 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #10 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg lever i skjul for overgripere i barndommen. Vurderer å skifte fornavn og etternavn for at jeg skal bli vanskeligere å finne. Men personnummer får jeg ikke endret, med mindre jeg endrer juridisk kjønn. Med endret navn og personnummer vil de ikke kunne søke meg opp hos Skatteetaten for å få ut adresse hvis jeg melder flytting. Men jeg er på ingen måte transperson. Hvilke utfordringer kan det by på å endre juridisk kjønn? Hadde selvsagt ikke opplyst noen om det, og gått under mitt vanlige navn og kjønn . Hadde bare vært i papirene for at ikke adresse skal kunne spores tilbake til min ekte identitet. Noen som har gjort dette? Anonymkode: bd61c...edb Blir du trakassert av disse menneskene? Anonymkode: 8da4c...616
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #11 Skrevet 15. mai 2022 Jeg forstår ikke hvilket trusselbilde du lever under? mine barn og jeg fikk hjelp fra politiet med å komme oss bort fra vår overgriper. Dersom du ikke vil flytte ut av kommune/fylke, så er vel ikke trusselen reelt sett så stor? overgriperen har her besøks og kontaktforbud, vi har voldsalarm og i alle offentlige registere kommer det opp en spesiell kode som sier at han ikke skal ha informasjon om vår bostedsadresse. Vi har ikke nytt navn, men lever på skjult/sperret adresse. selv i nav sine systemer er vi skjult. det er mer enn godt nok, vi lever forholdsvis fritt, men er forsiktige. Vi har f.eks ikke sosiale medier, hvilket er kjipt når barnet når en viss alder, men det lever vi greit med fordi vi vet risikoen. Anonymkode: 4aa67...cdb 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #12 Skrevet 15. mai 2022 Er du sikker på at det vil fungere ? At det i søket ikke kommer opp : 100983 20343 endret 15.05.2022. Nytt personnummer: 100983 22054 Ellers ville det jo vært en veldig fin mulighet for mange til å komme seg unna kreditorer etc. Jeg ville iallefall sjekket ut dette før jeg skifta. Anonymkode: 3e020...d64 3 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #13 Skrevet 16. mai 2022 Jeg tror jeg ville gjort det, TS. Ville gjort alt for å kunne føle meg tryggere. Jeg vet ikke hvilke situasjoner du kunne havne i det det ville blitt en "sak" av at du som kvinne har mannlig personnummer, kan ikke se for meg at dette kan skape krøll. Kanskje du kan skifte tilbake til kvinnelig personnummer etter noen år - og da få et nytt nummer? (eller usikker på om du da får det gamle nummeret ditt tilbake....) Anonymkode: c3ca2...9cb
C-girl Skrevet 16. mai 2022 #14 Skrevet 16. mai 2022 Har en bekjent som har skiftet kjønn, han fikk ikke nytt personnr, så det er alltid litt forvirring om han er på f.eks legevakten osv.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #15 Skrevet 18. mai 2022 Du kan jo ikke bare å velge å skifte juridisk kjønn. Det er en stor prosess og kan ikke bare endres med litt papirarbeid. Anonymkode: 0e20f...390 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #16 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan jo ikke bare å velge å skifte juridisk kjønn. Det er en stor prosess og kan ikke bare endres med litt papirarbeid. Anonymkode: 0e20f...390 Det stemmer faktisk ikke. Det er bare å logge seg inn og registere det 😊 tilnærmet null papirarbeid faktisk Anonymkode: 042c3...a1e 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #17 Skrevet 18. mai 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Du kan jo ikke bare å velge å skifte juridisk kjønn. Det er en stor prosess og kan ikke bare endres med litt papirarbeid. Anonymkode: 0e20f...390 Det kan du endre på altinn. I løpet av et par uker har du nytt kjønn. Helt vanvittig. Anonymkode: 5ea02...48a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #18 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan du endre på altinn. I løpet av et par uker har du nytt kjønn. Helt vanvittig. Anonymkode: 5ea02...48a Ville selvsagt byttet tilbake når personene jeg lever i skjul for er døde. Er jo på ingen måte mann, så det hadde bare blitt en midlertidig løsning for å få endret personnummer. Anonymkode: bd61c...edb
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #19 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 15.5.2022 den 14.02): Hei! Jeg har vært i kontakt med politiet, og vært til vurdering for kode 6 og 7, men en slik politibeskyttelse krever at jeg flytter ut av fylket og bryter kontakt med hele nettverket mitt, noe som ikke er aktuelt. TS Anonymkode: bd61c...edb Ja, det stemmer, politet foreslo for meg også kode 6 og 7, men da kunne jeg aldri kontakte de jeg kjenner… Men hva med å ha adresse på en postboks? Du kan også ha skjult telefon nummer Og endre navnet til noe veldig mange andre heter i Norge? Det står at 53 000 i Norge heter Hansen til etternavn. Blant kvinne navn er det Anne, Inger og Kari. Blant herrenavn er det Jan, Bjørn og Per. Du kan jo finne et godt brukt navn og kombinere de sammen før du søker, så kan du se hvor mange som heter akkurat det i Norge 😊 Anonymkode: 2e512...c33 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #20 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 15.5.2022 den 10.46): Er det ikke bedre å be om besøkelsesforbud, dersom det er en risiko. Psykolog for å bearbeide angsten din, for du virker noe paranoid, og det burde du få hjelp med. Mye bedre løsning enn å bytte kjønn. Anonymkode: 646a5...e04 Besøkelsesforbud er bare tull! Det skal ganske mye til for at politiet tar det seriøst… hvertfall ift hva jeg har opplevd. Men man kan få en voldstelefon, og den reagerer politiet fort på Med besøksforbud kunne min eks fortsatt få lov til å hacke meg og true meg på sosiale medier, selv om jeg fant informasjon med ip adresser at han var pålogget fra sin adresse. Politiet ba meg om å fortsette betale hans telefon regning, for det ville være best for meg at de kunne nå han på tlf om noe skjedde 🙄 Han kunne også følge etter meg i bil og skrike til meg at jeg skulle dø, og komme unna med det, for politiet gadd ikke gjøre noe med det så lenge han bare var innenfor radiusen noen sekunder hver gang, og da jeg ringte for å si ifra så var jo den skumle situasjonen over Så jeg føler besøksforbud bare blir falsk trygghet. Hvertfall så lenge politiet faktisk ikke stiller opp. En syk person som mishandler tror jeg ikke stopper fordi det kan få konsekvenser senere heller. Den linja har de jo tråkket over for lenge siden, det valget har de allerede tidligere tatt, og de valgte fortsatt å gjøre det selv om viten til konsekvensene Anonymkode: 2e512...c33 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå