AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #1 Skrevet 14. mai 2022 Vi er 3 voksne barn i slutten av 20-årene som dessverre har valgt å kutte kontakten med vår far etter at han i årevis har behandlet familien sin usedvanlig dårlig. Våre foreldre er skilt for noen år siden, men vi opplever det vanskelig at mor stadig nevner ting om oss til ham. Hun har fortsatt kontakt med far, fordi hun føler hun må være der og støtte ham, til tross for at han har ny dame og familie. Etter vårt syn utnytter han henne. Når vi barna har valgt å ikke ha kontakt med ham, er det frustrerende at mor stadig utleverer informasjon om oss til ham, om alt fra jobb, dating og utfordringer rundt helse. Vi har sagt fra om at vi ikke synes noe om dette, men det glipper bare ut av henne uten at hun tenker over det. Far er veldig ute etter info, og mor deler velvillig fordi hun synes det er vanskelig å unngå det .. vet at dette ikke er verdens største problem, men vi står likevel litt fast. Noen tanker? Anonymkode: 9fbd6...914
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #2 Skrevet 14. mai 2022 Da hadde jeg silt hva jeg delte med mor. Hvis det er noe jeg ikke ville at far skulle vite, hadde ikke mor fått vite det heller. Hvis hun spurte hvorfor jeg delte mindre, hadde jeg fortalt henne det. Anonymkode: e884d...dc1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #3 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da hadde jeg silt hva jeg delte med mor. Hvis det er noe jeg ikke ville at far skulle vite, hadde ikke mor fått vite det heller. Hvis hun spurte hvorfor jeg delte mindre, hadde jeg fortalt henne det. Anonymkode: e884d...dc1 Godt poeng. Takk 😊 Anonymkode: 9fbd6...914
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #4 Skrevet 14. mai 2022 Det må det gå an å ta med henne i fullt alvor, og legge frem hvordan dette oppleves for dere. Jeg ville satt litt hardt mot hardt her og gitt henne streng beskjed om at hun må lære seg å sette grenser - kanskje ikke stille helt ultimatum om at hvis hun ikke gir seg så kan dere ikke fortelle henne noenting heller, men gi sterkt hint om at dere ikke vil dele ting lenger når hun ikke er til å stole på for dere. Det er jo et tillitsbrudd, når/hvis hun vet at dere ikke ønsker å ha ham snokende i livene deres og han alltid henger der som et spøkelse. Kan det gå an å hjelpe henne litt på vei, at hun kan ringe dere om han kontakter henne, før hun svarer ham? Eller at hun rett og slett får hjelp til å blokkere ham.. Eventuelt si til henne at dere ønsker å treffe en familieterapeut eller noen andre som kanskje kan hjelpe hele familien med hvordan dere skal håndtere kontakt fremover? Anonymkode: 71e08...913 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #5 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det må det gå an å ta med henne i fullt alvor, og legge frem hvordan dette oppleves for dere. Jeg ville satt litt hardt mot hardt her og gitt henne streng beskjed om at hun må lære seg å sette grenser - kanskje ikke stille helt ultimatum om at hvis hun ikke gir seg så kan dere ikke fortelle henne noenting heller, men gi sterkt hint om at dere ikke vil dele ting lenger når hun ikke er til å stole på for dere. Det er jo et tillitsbrudd, når/hvis hun vet at dere ikke ønsker å ha ham snokende i livene deres og han alltid henger der som et spøkelse. Kan det gå an å hjelpe henne litt på vei, at hun kan ringe dere om han kontakter henne, før hun svarer ham? Eller at hun rett og slett får hjelp til å blokkere ham.. Eventuelt si til henne at dere ønsker å treffe en familieterapeut eller noen andre som kanskje kan hjelpe hele familien med hvordan dere skal håndtere kontakt fremover? Anonymkode: 71e08...913 Tusen takk for utfyllende svar, settes stor pris på. Vi skal ta det opp med henne på nytt, og ja - kan absolutt være til hjelp om hun kan ringe oss først. Og skal helt klart vurdere å få noen tips hos familieterapeut. Burde sikkert ha tenkt på dette selv, men stod litt fast/blir litt blind på det selv etter hvert. Tusen takk for hjelpen! 🙏🏼 Anonymkode: 9fbd6...914
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå