Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva praktiserer dere? Beløp og hva skal det dekke? 

Innfører månedslønn på sønnen min på 15 år nå, men vil gjerne høre hva andre gjør 😊

Anonymkode: 1650a...299

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vår på 14 år får 2000 kroner måneden. Det skal dekke alt han ønsker av morro i uken som kino med venner osv, ekstra kos som Mc Donalds osv og godteri. Det er da 500 kroner i uken, så han må tenke seg litt om og ikke bare sløse.  Vi betaler busskort, treningssenter,abonnement på mobil og klær for han. 

Anonymkode: f0b67...656

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Straks 14åring her får 600kr måneden. Har mulighet til å tjene ekstra pr uke om gjør noen oppgaver hjemme. Mulig jeg er litt kjip og bør øke 🙈🙈

Anonymkode: c9b64...a9b

AnonymBruker
Skrevet

100 kr i uka. 14 år. 

Anonymkode: a7249...52c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min datter på 15 får 600 og 18-åringen får 800. Pengene skal dekke det som ikke egentlig er nødvendig, jeg dekker alt annet. 

Anonymkode: 0805e...5fd

AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at som 14-åring var «taksten» 100 kroner uka her også. 

Anonymkode: 0805e...5fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min 16 åring får 500 kr i måneden. Jeg dekker alt av klær, mob, busskort etc. Så egentlig er det 500 kr på snacks. Sjeldent han bruker mer enn 200 kr i mnd så pengene på kontoen hans øker hver måned.

Anonymkode: cc434...71a

AnonymBruker
Skrevet

Han på 16 har 100,- uka. Mulighet for å tjene mer hjemme hvis han bidrar. Vi dekker egentlig det meste som klær, ofte bensin, hobby med venner ect. Men så har han deltidsjobb to dager i uka, så han har en inntekt på ca 4000,- mnd utenom ukelønna..

Anonymkode: 4fe28...bc0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vår på 14 år får 2000 kroner måneden. Det skal dekke alt han ønsker av morro i uken som kino med venner osv, ekstra kos som Mc Donalds osv og godteri. Det er da 500 kroner i uken, så han må tenke seg litt om og ikke bare sløse.  Vi betaler busskort, treningssenter,abonnement på mobil og klær for han. 

Uff, lykke til i fremtiden 

Anonymkode: 9e49f...026

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at hun på 12 har en basisukelønn på 50,- pluss at hun panter flaskene og får gjerne en del der. Dette er det hun vet om. Men hun har 200,- til som vi setter på sparekontoen hennes i uka så samt hun ikke har vært på bowling ect. Da trekkes det fra de 200,- hun ikke vet om den uka. Er hun på aktiviteteter for mer en 200,- så trekkes ikke det av for ny uke, men da overfører vi ikke til sparing den uka. Når hun ønsker seg noe dyrt nytt sier vi gjerne at hun har hjulpet til hjemme og spart opp 700,- eks. Og da ønsker hun gjerne å bruke de på noe som koster litt. Sist kjøpte ho en litt dyr rettetang til ca 1000,-. 

Anonymkode: 4fe28...bc0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Uff, lykke til i fremtiden 

Anonymkode: 9e49f...026

Hvordan kan du si sånn? Det blir jo ikke spurt om hva de må gjøre for å få disse pengene, og sønnen vår har blitt en meget fornuftig gutt når det kommer til penger. Er han evt tom så får han ikke mer, og han lærer seg litt økonomi ved å ha mer penger på en gang og fordele utover måneden. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan kan du si sånn? Det blir jo ikke spurt om hva de må gjøre for å få disse pengene, og sønnen vår har blitt en meget fornuftig gutt når det kommer til penger. Er han evt tom så får han ikke mer, og han lærer seg litt økonomi ved å ha mer penger på en gang og fordele utover måneden. 

Men 2000 kr i måneden er jo mer enn de fleste har å sløse på seg selv. For å sette det i et perspektiv, som student er 2000 kr 1/4 av det han skal leve av i måneden. Hvorfor skape slike dårlige vaner så tidlig i livet? 😅 Det blir jo litt av en omstilling når han blir voksen. 

Anonymkode: eb7e0...8ee

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men 2000 kr i måneden er jo mer enn de fleste har å sløse på seg selv. For å sette det i et perspektiv, som student er 2000 kr 1/4 av det han skal leve av i måneden. Hvorfor skape slike dårlige vaner så tidlig i livet? 😅 Det blir jo litt av en omstilling når han blir voksen. 

Jeg forstår hva du mener, men vi vil bidra med noe også under studietiden. Forhåpentligvis får han en utdannelse og en jobb der han tjener godt nok til å ha den livsstilen han ønsker som voksen. Han tar kloke valg nå, og det vil nok bli med han videre i livet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var mye....

Anonymkode: 938b7...5c6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår hva du mener, men vi vil bidra med noe også under studietiden. Forhåpentligvis får han en utdannelse og en jobb der han tjener godt nok til å ha den livsstilen han ønsker som voksen. Han tar kloke valg nå, og det vil nok bli med han videre i livet. 

Bortskjemt ja.

Anonymkode: b8542...03d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bortskjemt ja.

Anonymkode: b8542...03d

Mulig det, men folk er det blitt av han 👍

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

2000 kr i måneden var det jeg fikk når jeg var 14-16 og.. i 1991-1993 😅 synes ikke det var mye. Jeg jobbet også, men det jeg tjente sparte jeg til bolig, så 2000 kr av foreldre i lommepenger. Hadde en fin tid. Det er rikitig at jeg ikke bruker så mye penger på kino, arrangementer ,godteri osv når jeg er voksen, men.. nå jeg jo ikke interessert i det heller 😅 glad jeg hadde en kul ungdomstid jeg, den kommer ikke tilbake. Synd på de som stadig ikke har råd til og « være med» . 

Anonymkode: 5add8...950

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

100 kr i uka. 14 år. 

Anonymkode: a7249...52c

Samme her. Han bruker nesten aldri det opp

Anonymkode: 3c9b8...8a2

AnonymBruker
Skrevet

100 i uka her også. Men dersom han skal noe spesielt, så får han ekstra til det. 

Anonymkode: 24f1d...52f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Enig. Jeg er voksen og jobber men har ikke 2000 kr å bruke på meg selv hver måned. 

Anonymkode: 3c9b8...8a2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...