AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #1 Skrevet 14. mai 2022 Eller kommer det til å se shabby ut? Jeg finner ikke koden på malingen for veggen, så det blir vanskelig å finne akkurat samme farge hvis jeg kjøper listemaling. Blir det stygt å bruke supermatt maling på listene? Anonymkode: d8124...804
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #2 Skrevet 14. mai 2022 Ikke så lurt. Lister trenger man vaske innimellom, og matt maling er ikke god å vaske. Finner du ikke fargekoden oppå boksen? Anonymkode: 70457...887 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #3 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke så lurt. Lister trenger man vaske innimellom, og matt maling er ikke god å vaske. Finner du ikke fargekoden oppå boksen? Anonymkode: 70457...887 Nei det er maling over hele boksen. Skjedde et uhell 🙈 Anonymkode: d8124...804
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #4 Skrevet 14. mai 2022 Er det gulvlist? Anbefales da man vil komme oftere borti med støvsugeren, osv. og lage merker. Supermatt riper også utrolig fort opp! Tar du neglen din og drar den litt bortover veggen så ser du raskt en ripe. Anonymkode: e92e6...16a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #5 Skrevet 14. mai 2022 Anbefales ikke**** skulle det stå ^ Anonymkode: e92e6...16a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #6 Skrevet 14. mai 2022 Går fint på taklister, men ikke der man kan komme borti med støvsuger, mopp og annet. Vi har supermatt takmaling og taklister i samme farge, men alt annet listverk er halvblankt. Kan du prøve å skrape vekk malingen over lappen, eller få den av på et vis og se om det synes fra baksiden? Tror uansett du vil få et penere resultat om du tar med malingen til butikken, og ber de prøve å finne noe som blir så likt som mulig med glans... super matt og halvblankt vil uansett se forskjellig ut selv om du har samme farge. Anonymkode: 79b7c...dce 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #7 Skrevet 14. mai 2022 Jeg har samme maling, matt tror jeg det er, på vegg og lister. Angrer absolutt ikke. Det ser mye bedre ut. Har ikke fått merker etter støvsuging. Anonymkode: bd800...2a4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #8 Skrevet 15. mai 2022 Jeg har gjort det, det funker helt greit det! Men om du vil bruke listemaling så kan de scanne malingen for å finne koden i de fleste malingsbutikker. Anonymkode: 9d9ff...80d
Jønti Skrevet 15. mai 2022 #9 Skrevet 15. mai 2022 Jeg jobber i malebutikk, og kan si det at man KAN male listene med veggmaling, MEN det anbefales absolutt ikke. Veggmaling er beregnet på gips, mur osv, ikke treverk. Treverk puster, og vil derfor ekspandere og trekke seg sammen etter som årstidene endrer seg, så etter det har gått en viss tid er det lett for at veggmalingen på listene vil sprekke opp eller lett skrapes bort dersom du kommer borti. Altså vil ikke malingen skrapes bort når du kommer borti, fordi fargen er matt (matthet er bare lav glans, og er ikke dårligere enn maling med høyere glans), men fordi kvaliteten på malingen ikke er rett for underlaget. Som sagt tidligere her, så kan man scanne fargen i butikk, men da kan det ikke være våt maling, det må være en bit av f.eks. vegg, list o.l. med tørket maling på for at fargen skal bli så riktig som mulig. Håper du finner riktig farge, slik at resultatet ditt blir så bra som mulig og slik du vil ha det 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå