Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Muligens en long shot- men er det noen her inne som har et lokale å anbefale til disputas? I oslo. Og som kan si noe om hvor mange det er vanlig å invitere? Er ca 50 få eller mange? 

Anonymkode: e7da9...480

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer veldig mellom fagfelt (hvor formelt), hva du selv ønsker og hvor mye penger du kan/vil bruke.

Jeg har inntrykk av at på medisin er det ofte nokså formelt, f.eks. Men hvis det er du som skal disputere så kjenner du vel andre som har disputert og/eller har vært i flere disputaser selv? Det er lov å høre med veileder og kolleger om hva som er «typisk» eller hvordan de selv gjorde det.

Selv er jeg innenfor et HF-felt og har opplevd alt fra 3-retters med vinpakke og servitører, til knytkalas. Det har sjelden vært flere enn 50 gjester. Men det har altså foregått på restauranter, i lokaler på Blindern og i velhus rundt omkring i Oslo.

Det som går igjen, er mitt inntrykk i hvert fall, er at det først og fremst er en kollegafest, med kun de aller nærmeste av familie og venner som gjester i tillegg. Med mindre du er nære tante Gudrun og onkel Kåre og deres barn inviteres med andre ord ikke de, men heller de du har vært stipendiat sammen med istedenfor, f.eks.

Anonymkode: 1a6ed...455

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...