Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Trenger litt beroligende ord. 

Er andregangs gravid og vanligvis ikke stressa, men blir så usikker av dette. Har plutselig blitt veldig øm og noe som føles som innvendig blå i mageområdet. Begynte helt nederst og strekker seg opp. Har utviklet seg til å være på begge sider. Ikke vondt i bekken, lyst, sete eller lår. Vondt når jeg beveger meg i visse vinkler, tisser, vrir meg og reiser meg. Har snakket med føden og de sier at det er ligamentsmerter. Vil helst ikke på legevakt nå i helgen pga enorm lang ventetid, reisevei og alene med små barn. Var innom hos legen på fredag som ikke fant bakterier i urin, men sendte med antibiotika. Hjalp ikke. Blir bare litt stressa av dette fordi det nå også er ømt når man trykker på magen. Noen som har hatt dette og funnet ut hva det er?

Er i uke 23.

PS: Kommer ikke til å la råd her erstatte kompetente svar fra helsepersonell, selvfølgelig. Bare vil høre om noen har hatt samme.

Anonymkode: 011f2...861

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uke 25, føler meg sånn øm og «strekt» jeg også. Er førstegangs da og jm sier jeg har en del kynnere, så lurer på om det kan være en kombinasjon av kynnere og ligament 🤔

Anonymkode: 3d1ec...34b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart uke 20, og har nesten daglig følelsen av at jeg har trent, og blitt støl etter en treningsøkt - hvis jeg skulle forklart stølheten som noe :) 

Anonymkode: 199c9...a2d

AnonymBruker
Skrevet

Hadde noen smerter/ømhet i magen ved press (eks at sambo la armen over magen min når vi la oss på kvelden, så det var uaktuelt) dette var ikke ligamentsmerter (som er voksesmerter, og føles som strekk). Fikk tidlig ultralyd som sjekket baby, og meg. De fant aldri ut hva det var, men jeg Hadde det fra før uke 12, og hele svangerskapet. Det var 2. Svangerskapet mitt. Men tenker du bør høre på helsepersonell jeg 🙂

Anonymkode: b874c...d95

Skrevet

Jeg var kjempeøm lenge. Husker jeg syns ultralyd var dritvondt 

AnonymBruker
Skrevet

jeg blir øm når jeg går litt tur 😊 dvs bevegelse hvor magen er "fri". halvveis. 

Anonymkode: 74008...592

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg blir ganske øm i magen etter litt for mange pils.

Anonymkode: 98af7...312

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ofte øm/støl i magen er i uke 33. Noen ganger kan det kjennes ut som jeg har strekt en magemuskel eller noe. 

Anonymkode: 63c26...bf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...