Gå til innhold

Noen som har tatt stilnoct /sovemedisin og ikke sovna,?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nå prøvd 2 ganger med sovetabletten stilnoct ,men sovner ikke ligger å vrir meg et par timer i senga før jeg sovner,den burde jo virke før det er gått et par timer eller?

Noen som har erfaring.

Anonymkode: 1b048...499

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det flere ganger. Er ikke så uvanlig. Den virker vel i løpet av 1 time eller så om jeg ikke husker feil. Hvorfor det skjer vet jeg ikke.

Anonymkode: 1fae4...b53

AnonymBruker
Skrevet

Ingen fler?

Anonymkode: 1b048...499

AnonymBruker
Skrevet

De sier innen 20 minutter men jeg vil si det kan ta en time. Legger jeg meg før jeg merker at den virker blir jeg liggende våken.

Anonymkode: 029c2...0af

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg opplevd med flere typer sovemedisiner. 

Det som er viktig, er at du ikke "blokkerer" sovemedisinen med f.eks. lys. Ta medisinen rett før du går og legger deg, og legg deg i et mørkt rom. Hvis du har på telefon en liten stund, så bruk blått lys-filter. 20 minutter etter du tok tabletten skrur du av alt lys. 

Da jeg startet med sovemedisin hadde jeg en forventning om at den skulle gjøre meg trøtt samme hva, men man kan ødelegge effekten av den ved å forvente at den skal slå deg helt ut. 

Dersom du sliter med angst forstår jeg dersom det er vanskelig å legge seg med en gang, og å slå av lyset før du er stuptrøtt. Prøv eventuelt å sett på en podcast eller lydbok så du har noe å holde fokuset på. 

Anonymkode: cc4b8...f46

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan unngå å være skikkelig mett før du tar den. Da blir det bedre opptak. 

Anonymkode: 8efbb...629

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du kan unngå å være skikkelig mett før du tar den. Da blir det bedre opptak. 

Anonymkode: 8efbb...629

Spiser aldri etter klokka 20 om jeg skal ta Stilnoct, så dette er et godt tips! 

Anonymkode: c2637...053

Skrevet

Ryddet for diskusjon om medisindoseringer. 

_popcorn_, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...