AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #1 Skrevet 14. mai 2022 Jeg brukte en krem og fikk en allergisk reaksjon i huden. Tok med kremen til legen men han hadde ikke tid til å se på ingredienslisten så jeg vet ikke hva i kremen jeg reagerer på. Vil jo gjerne vite hva jeg er allergisk mot slik at jeg kan unngå kremer med den ingrediensen. Dette er første gang jeg får en sånn reaksjon. Jeg kan ikke noe om kjemi, så jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å finne ut av hvilken ingrediens som utløste den allergiske reaksjonen. Anonymkode: 7f0da...6f9
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #2 Skrevet 14. mai 2022 Se på ingrediensene å se om det er noen kjente allergener Anonymkode: 8ce37...531
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #3 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Se på ingrediensene å se om det er noen kjente allergener Anonymkode: 8ce37...531 Jeg kjenner ingen allergener😆 Har virkelig ikke peiling på kjemi. Anonymkode: 7f0da...6f9
Capazitet Skrevet 14. mai 2022 #4 Skrevet 14. mai 2022 Parfyme i kremar er kjent for å vera irriterandes for huden 1
jukkapalme Skrevet 14. mai 2022 #5 Skrevet 14. mai 2022 Eteriske oljer er det mange som reagerer på. Det er verre enn parfyme for mange. 1
Rosatoast Skrevet 14. mai 2022 #6 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg brukte en krem og fikk en allergisk reaksjon i huden. Tok med kremen til legen men han hadde ikke tid til å se på ingredienslisten så jeg vet ikke hva i kremen jeg reagerer på. Vil jo gjerne vite hva jeg er allergisk mot slik at jeg kan unngå kremer med den ingrediensen. Dette er første gang jeg får en sånn reaksjon. Jeg kan ikke noe om kjemi, så jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å finne ut av hvilken ingrediens som utløste den allergiske reaksjonen. Anonymkode: 7f0da...6f9 Har du en annen krem liggende? Du får sammenligne ingrediensene. Forstår legen godt, ingredienslister er mye å sette seg inn i på et lite øyeblikk. Virker merkelig å ta med selve kremen, når du enkelt kan gjør undersøkelsen selv 😅. Kanskje ikke alle som tenker som meg…
Rosatoast Skrevet 14. mai 2022 #7 Skrevet 14. mai 2022 (endret) jukkapalme skrev (4 minutter siden): Eteriske oljer er det mange som reagerer på. Det er verre enn parfyme for mange. Disse oljene er vel egentlig helsefremmende for folk flest? Selv om de er giftige i sin rene form. Går jo an å være allergisk mot noen av de også selvfølgelig. Tetre olje er veldig bra for huden og spesielt problemhud og akne f.eks. Endret 14. mai 2022 av Rosatoast
Rosatoast Skrevet 14. mai 2022 #8 Skrevet 14. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjenner ingen allergener😆 Har virkelig ikke peiling på kjemi. Anonymkode: 7f0da...6f9 Det har jo ingenting med kjemi å gjøre? Kan du ikke sammenligne ingrediensene i kremen du brukte, opp mot en annen krem du har liggende. Er faktisk ikke så vanskelig. Skriv ned de ingrediensene du ser på den du reagerte på, som ikke finnes i den andre kremen - så googler du ingrediensen. Da ser du hva det stoffet egentlig innebærer. Så får du ta forhåndsregler neste gang, og kanskje spørre legen om å ta en test for allergien din. Og styr unna produkter du ser har de/den ingrediensen du reagerte på. Folk flest reagerer på parfyme og alkohol har jeg hørt, og jeg reagerer på glykolsyre. Glykolsyre finnes i flere frukter og grønnsaker og jeg har kryssallergi, derfor reagerer jeg på den syren. Endret 14. mai 2022 av Rosatoast
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #9 Skrevet 14. mai 2022 Rosatoast skrev (1 time siden): Virker merkelig å ta med selve kremen, når du enkelt kan gjør undersøkelsen selv Hvordan gjør man slike undersøkelser? Det er jo det jeg splr om i denne tråden. Ser at det blir feil å kalle det en krem. Salve er nok et riktigere ord. Den inneholdt ikke parfyme. Er utskrevet på resept. Anonymkode: 7f0da...6f9
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #10 Skrevet 14. mai 2022 Ta den med til apoteket og spør der 😊 De har mye kunnskap om typiske ingredienser man kan reagere på. Ellers kan du ta den med til en hudpleier. Hudpleieren vil nok se på ingrediens listen. Anonymkode: 9e0c6...410 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #11 Skrevet 14. mai 2022 Hva heter kremen da? Anonymkode: 02bb7...3c0 1
Peanut Skrevet 14. mai 2022 #12 Skrevet 14. mai 2022 Hvis ingredienslisten ligger et sted på nett, når det søkes etter produktet så kan du sjekke det opp på http://www.cosdna.com/eng/ingredients.php
Mumia Skrevet 14. mai 2022 #13 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg brukte en krem og fikk en allergisk reaksjon i huden. Tok med kremen til legen men han hadde ikke tid til å se på ingredienslisten så jeg vet ikke hva i kremen jeg reagerer på. Vil jo gjerne vite hva jeg er allergisk mot slik at jeg kan unngå kremer med den ingrediensen. Dette er første gang jeg får en sånn reaksjon. Jeg kan ikke noe om kjemi, så jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å finne ut av hvilken ingrediens som utløste den allergiske reaksjonen. Anonymkode: 7f0da...6f9 Det var vel ikke Garnier? Den tåler ikke jeg
Avstand Skrevet 14. mai 2022 #14 Skrevet 14. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg brukte en krem og fikk en allergisk reaksjon i huden. Tok med kremen til legen men han hadde ikke tid til å se på ingredienslisten så jeg vet ikke hva i kremen jeg reagerer på. Vil jo gjerne vite hva jeg er allergisk mot slik at jeg kan unngå kremer med den ingrediensen. Dette er første gang jeg får en sånn reaksjon. Jeg kan ikke noe om kjemi, så jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å finne ut av hvilken ingrediens som utløste den allergiske reaksjonen. Anonymkode: 7f0da...6f9 Sammenlign med en krem du tåler da. Og se hva som er i kremen du ikke tåler. Jeg har også fått reaksjon på en krem en gang. Byttet, og så prøvde jeg den igjen og fikk tilbake reaksjonen. Klødde og hovnet opp i ansiktet. Var en solkrem fra Decleor. Var i 2014 og helt rød tube. Kan kanskje være parfymen og, jeg har begynt å klø av en parfyme fra Victorias Secret, men tåler de andre... Endret 14. mai 2022 av Avstand
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #15 Skrevet 15. mai 2022 Fikk en heftig reaksjon på en krem fra It cosmetics. Gikk tilbake til butikken og de trodde jeg hadde reagert på citric acid som ikke er uvanlig å reagere på. Uansett- de var takknemlige for tilbakemeldingen for det rapporteres inn til produsent. Hvis du googler litt kan du finne oversikt over ingredienser i kremer som kan fremkalle reaksjoner og sjekke mot kremen du brukte. Anonymkode: 2a9a7...73c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå