Gå til innhold

Hvordan slutter man å røyke når man ikke vil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker som så: det er en tid for alt og nå er ikke tiden for å slutte.

Hvis den røyken er et av de få lyspunktene du har i livet, så kan du fortsette enn så lenge.

Den dagen du får mer orden på ting og flere lyspunkter i livet, så kan du slutte.

Ikke gjør ting verre for deg selv når de allerede er ille :klem:

Anonymkode: 9dc3a...888

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg gjør de samme-men jeg smugrøyker ikke. Har slutta flere ganger i forbindelse med graviditet-men ender opp med å begynne igjen når puppetiden er over. Men vet du, det å røyke gjør meg i bedre humør, livet smiler litt ekstra og 3-4 ganger om dagen koser jeg meg. Ikke drikker jeg alkohol, jobber som alle andre og jogger to ganger i uken som kompentasjon fordi jeg røyker 🤭man må slutte å gi seg selv dårlig samvittighet for alt her i verden og heller gi seg selv cred for hva man gjør bra- og ikke minst: rett og slett drite i hva andre mener.

Anonymkode: 09f5a...e91

Klarer du er typen som klarer å holde forbruket nede på maks 3-4 milde sigaretter pr dag så er jeg enig med deg. Det er sunnere enn å småspise snacks til stadighet, vil jeg påstå. Det er mye god helse i å kose seg.

Anonymkode: 26769...3a5

AnonymBruker
Skrevet

Før røyka jeg en pakke om dagen

Jeg klarte å trappe ned

Ift operasjoner, så spør kirurgene om jeg røyker. 2 om dagen svarer jeg. Da sier de alltid at det er såpass lite, at jeg blir kategorisert som en ikke røyker. For såpass lite er så ubetydelig. 

Så om du ser for deg at det er bra å ikke røyke ift fysisk helse, hva med å trappe ned? 

Kan hende det er lettere å ville det, enn å ville slutte helt. Og hva du vinner på det er stort og mye. Så kan du heller ta stilling til om du vil slutte helt, i fremtiden 

Anonymkode: 53a59...3a6

AnonymBruker
Skrevet

Du må ville det å for klare det. 
Men hva er det viktigste for deg her og nå? 
røyken er kanskje ikke det du må jobbe med først? 

Anonymkode: dbc51...07d

AnonymBruker
Skrevet
snurk skrev (9 timer siden):

Personlig skjønner jeg ikke hvordan man i 2022, hvor man vet alt man vet idag, frivillig fyller lungene sine med røyk og tjære. Anbefaler deg å ta en titt på bilder av hvordan lungene ser ut bare etter ett par sigaretter 🤢🤮

Akkurat det der vet alle som røyker, og stort sett alle får høre det fra andre. De får også slengt i seg at det er ekkelt, dumt, ufyselig osv. Men vet du, det er få, om noen, som slutter pga slike utsagn, og slike bilder. Alt det gjør, er at røykeren føler seg enda mer ekkel og trøster seg med en røyk.

Anonymkode: 4d9a5...166

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg begynte på champix. Da forsvant bade abstinenser og lysten på røyk. Enkleste måten å gjøre det på. 

Anonymkode: 8b002...85b

Champix virker men man får desverre i kjøpt det lengre. EU har stoppet det pga ett stoff som de ikke vil godkjenne. I flg legen kunne det ta ett år før den kommer tilbake på markedet. Da skal iallefall jeg slutte,- en gang til.

Anonymkode: 35568...a53

Skrevet

Når en ikke vil går det ikke å slutte å røyke. Egentlig vil du slutte i og med du har skrevet dette inlegget.

Du må utsette en sigarett. 

Da er det ikke så stor fallhøyde om du sprekker, men du skal ikke sprekke da.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...