AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #1 Skrevet 14. mai 2022 Viss noen har sendt bekymringsmelding? Må en møte på møter, ha hjemmebesøk osv. min erfaring er nei! Pga den ene forelderen samarbeidet ikke, møtte ikke på møter, hadde ikke hjemmebesøk, og slapp unna med det. Jeg måtte ta alt. Nå ser jeg at jeg kunne bare gjort det samme, og sluppet unna det «helvete» jeg var igjennom. BV hjalp ikke, det ble bare verre. Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: badd6...d04
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #2 Skrevet 14. mai 2022 Lønner seg aldri å jobbe imot barnevernet. Anonymkode: f4046...48b 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #3 Skrevet 14. mai 2022 Du må jo møte opp på møter og ha hjemmebesøk. Men man kan takke nei til hjelpetiltak med mindre det blir et tvangsvedtak. Anonymkode: 8af3f...497
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #4 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lønner seg aldri å jobbe imot barnevernet. Anonymkode: f4046...48b Hva kan skje? Det skjedde ingenting sist. Anonymkode: badd6...d04
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #5 Skrevet 14. mai 2022 Juridisk sett er du ikke pliktig til å samarbeide med bv eller stille til møter. men de har rett til å samtale med barna, og har rett til hjemmebesøk. Å unngå å samarbeide vil aldri være lurt. Ha fokuset på barnet når du snakker med de, og ikke på eksen. Anonymkode: 991f5...7c6 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #6 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Viss noen har sendt bekymringsmelding? Må en møte på møter, ha hjemmebesøk osv. min erfaring er nei! Pga den ene forelderen samarbeidet ikke, møtte ikke på møter, hadde ikke hjemmebesøk, og slapp unna med det. Jeg måtte ta alt. Nå ser jeg at jeg kunne bare gjort det samme, og sluppet unna det «helvete» jeg var igjennom. BV hjalp ikke, det ble bare verre. Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: badd6...d04 kommer ikke langt med og ikke samarbeide med dem. Barnevernet tar ikke bare barn, det skal mye til. BV har vert til stor hjelp her når de var i bilde frem til for 10 mnd siden da trakk de seg Anonymkode: 83db8...359 3
Kaneel Skrevet 14. mai 2022 #7 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva kan skje? Det skjedde ingenting sist. Anonymkode: badd6...d04 Skjedde ingenting fordi du samarbeidet.. regner med far ikke gadd.. fedre slipper lettere unna.. prøv du å det hadde garantert ikke gått så bra
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #8 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Juridisk sett er du ikke pliktig til å samarbeide med bv eller stille til møter. men de har rett til å samtale med barna, og har rett til hjemmebesøk. Å unngå å samarbeide vil aldri være lurt. Ha fokuset på barnet når du snakker med de, og ikke på eksen. Anonymkode: 991f5...7c6 Jeg nektet hjemmebesøk fordi far nektet, så da ble det ikke hjemmebesøk. Så det kan ikke være pålagt. Jeg nektet også å ha samtale med barnet, så det ble heller ikke. Anonymkode: badd6...d04
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #9 Skrevet 14. mai 2022 Altså, du kan nekte det meste. Samtale med barnet kan ikke nektes. Da vil vurderingen av barnets omsorgssituasjon baseres på det man få av info fra andre, bekymringsmeldingen, samtale med barnet og at forelder oppfører seg som en treåring. Så vil det jo variere hva man da konkluderer. Anonymkode: 877ab...5ab 1 1
Mumia Skrevet 14. mai 2022 #10 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg nektet hjemmebesøk fordi far nektet, så da ble det ikke hjemmebesøk. Så det kan ikke være pålagt. Jeg nektet også å ha samtale med barnet, så det ble heller ikke. Anonymkode: badd6...d04 Bare ta den samtalen og hjemmebesøket
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #11 Skrevet 14. mai 2022 Mumia skrev (2 timer siden): Bare ta den samtalen og hjemmebesøket Det er veldig belastende for de som blir undersøkt, både voksne og barn. Også stigmatiserende hvis man snakker med venner/familie om det. Hvertfall min opplevelse. Folk har så stor tiltro til det offentlige at hvis bv er inne i bildet så må det være noe galt. Som å bli strippet naken av ukjente og få levert klærne tilbake i haug med takk vi fant ingenting galt. Og du har ingen å søke støtte hos. Så nei det anbefales ikke. Kontakt heller helsevesen/bupa/psykiatri/helsestasjon/fastlege osv. hvis du er en oppegående forelder og trenger hjelp. Anonymkode: 33caf...011 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #12 Skrevet 14. mai 2022 Jeg samarbeider godt med BV. God hjelp og støtte i de. Anonymkode: 986d4...c51 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #13 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg samarbeider godt med BV. God hjelp og støtte i de. Anonymkode: 986d4...c51 Samme her. Måtte møte til samtale, hjemmebesøk og noen telefonsamtaler. Fikk deretter tilbud om diverse støtteordninger og fikk barnehageplass. Alt frivillig. BV avsluttet saken ganske kjapt. Anonymkode: 0cfac...a3f 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #14 Skrevet 15. mai 2022 Jeg samarbeidet, ikke far. Han fikk ikke noe konsekvens for det. Så jeg ser ikke noe poeng å samarbeide. Anonymkode: badd6...d04
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #15 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg samarbeidet, ikke far. Han fikk ikke noe konsekvens for det. Så jeg ser ikke noe poeng å samarbeide. Anonymkode: badd6...d04 Det blir loggført at far ikke møter opp etc, og kan se veldig dårlig ut hvis det blir tatt ut en ny sak senere. Og hvis det skulle bli fattet et tvangsvedtak kunne det gått igjennom relativt fort, når ingen av foreldrene vil samarbeide uansett. Men nå skal det en del til, for å fatte tvang. Anonymkode: a5977...a36 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #16 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det blir loggført at far ikke møter opp etc, og kan se veldig dårlig ut hvis det blir tatt ut en ny sak senere. Og hvis det skulle bli fattet et tvangsvedtak kunne det gått igjennom relativt fort, når ingen av foreldrene vil samarbeide uansett. Men nå skal det en del til, for å fatte tvang. Anonymkode: a5977...a36 Dette var bare en fillesak, så ikke i nærheten av noe tvangsvedtak. Anonymkode: badd6...d04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå