AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #1 Skrevet 14. mai 2022 Dere som ble skadet av fødselen og fikk varige plager i ettertid, men likevel valgte å få flere barn: Hvordan gikk det? Ble plagene dine mye verre? Eller likt? Er det sannsynlig at man blir verre for hver fødsel? Anonymkode: 0f5f5...39e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #2 Skrevet 14. mai 2022 Dette lurer jeg også på! Anonymkode: ae181...e2b
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #3 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Dette lurer jeg også på! Anonymkode: ae181...e2b Ja 😕 Ønsker flere barn men hvis det er høy sannsynlighet for betydelig forverring så vil jeg ikke. Det har så enormt stor innvirkning på livskvaliteten min. Anonymkode: 0f5f5...39e 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #4 Skrevet 14. mai 2022 Jeg fikk fremfall etter første fødsel, jeg fikk derfor velge keisersnitt dersom jeg ville ved fødsel nummer to og takket ja til det. Jeg ble ikke noe verre av å gravid én gang til, men en vaginal fødsel til hadde jeg ikke følt meg komfortabel med på grunn av redsel for ytterligere forverring. Anonymkode: 7b00e...36f
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #5 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dere som ble skadet av fødselen og fikk varige plager i ettertid, men likevel valgte å få flere barn: Hvordan gikk det? Ble plagene dine mye verre? Eller likt? Er det sannsynlig at man blir verre for hver fødsel? Anonymkode: 0f5f5...39e revnet mer under andre fødsel, men plagene i ettertid er overhodet ikke like ille som ved første fødsel Anonymkode: ebed5...afb
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #6 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dere som ble skadet av fødselen og fikk varige plager i ettertid, men likevel valgte å få flere barn: Hvordan gikk det? Ble plagene dine mye verre? Eller likt? Er det sannsynlig at man blir verre for hver fødsel? Anonymkode: 0f5f5...39e Jeg hadde fremfall etter første fødsel, store plager. Men etter andre har jeg hatt null. Anonymkode: ebed5...afb 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #7 Skrevet 14. mai 2022 Er jo etter graviditet og ikke fødsel, men fikk fremfall etter fødsel nr to. Ble etter hvert bedre og har ikke merket noen forandring etter at nr tre kom. Føler meg akkurat som før jeg fikk barn, har bare litt overaktiv blære innimellom som medfører at jeg enten må stå helt stille etter komme meg på do asap for å ikke tisse på meg. Anonymkode: 05065...e31
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #8 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 14.5.2022 den 19.17): Jeg fikk fremfall etter første fødsel, jeg fikk derfor velge keisersnitt dersom jeg ville ved fødsel nummer to og takket ja til det. Jeg ble ikke noe verre av å gravid én gang til, men en vaginal fødsel til hadde jeg ikke følt meg komfortabel med på grunn av redsel for ytterligere forverring. Anonymkode: 7b00e...36f Hvor alvorlig fremfall hadde du? Er redd de ikke synes mitt er ille nok til å forsvare keisersnitt, selv om jeg har plager. AnonymBruker skrev (22 timer siden): revnet mer under andre fødsel, men plagene i ettertid er overhodet ikke like ille som ved første fødsel Anonymkode: ebed5...afb Hvordan er det i dag? AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg hadde fremfall etter første fødsel, store plager. Men etter andre har jeg hatt null. Anonymkode: ebed5...afb Oi, så det gikk på en måte tilbake til normalt etter andre? AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er jo etter graviditet og ikke fødsel, men fikk fremfall etter fødsel nr to. Ble etter hvert bedre og har ikke merket noen forandring etter at nr tre kom. Føler meg akkurat som før jeg fikk barn, har bare litt overaktiv blære innimellom som medfører at jeg enten må stå helt stille etter komme meg på do asap for å ikke tisse på meg. Anonymkode: 05065...e31 Takk for svar. Så det går greit å leve med nå? Anonymkode: 0f5f5...39e
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #10 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 15.5.2022 den 19.31): Takk for svar. Så det går greit å leve med nå? Anonymkode: 0f5f5...39e Ja, lever helt som normalt og merker ingen ting. Minste er akkurat året, og jeg jogger og hopper 😊 Anonymkode: 05065...e31
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #11 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 15.5.2022 den 19.31): Hvor alvorlig fremfall hadde du? Er redd de ikke synes mitt er ille nok til å forsvare keisersnitt, selv om jeg har plager. Hvordan er det i dag? Oi, så det gikk på en måte tilbake til normalt etter andre? Takk for svar. Så det går greit å leve med nå? Anonymkode: 0f5f5...39e Er helt fint i dag. Mye bedre oppfølging på fødsel nummer to enn en, pga mer revning. Men altså, fremfall kan jo komme når som helst. Ikke bare etter fødsel. Du må trene nedre kjernen av magemusklene, det er den som gir buk-støtte. Ikke bare knipeøvelser. Det blir jo aldri «normalt», vi snakker jo en fødsel. men har overhodet ikke fremfallsproblemer som med første. Får ikke tyngdefølelse under menstruasjon som med første heller, med første var det helt grusomt å stå under mensen de første årene. Andre er 6 måneder, og null problem under mensen. Anonymkode: ebed5...afb 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #12 Skrevet 17. mai 2022 Ved første fødsel ble jeg klippet mye og fikk også infeksjon i stingene. Men jeg hadde ingen problemer med dette i forbindelse med de to neste fødslene. Etter andre fødsel fikk jeg framfall av bakre skjedevegg, hvis jeg husker riktig. Så jeg var spent på hva som ville skje etter fødsel nr tre, men etter det har det faktisk blitt mye bedre! Og jeg vet ikke hvorfor. Men det skal sies at jeg etter fødsel nr to gikk opp ca 10 kg fra min trivselsvekt (fortsatt innenfor normalvektig), og jeg var ikke så aktiv. Etter fødsel nr tre begynte jeg derimot å trene regelmessig og gikk ned tiø trivselsvekt igjen, og gjorde nok mer knipeøvelser enn tidligere. Så jeg har lurt på om disse tingene hadde betydning. Eller om det var noe med en ny fødsel i seg selv som var positivt, aner ikke, men veldig deilig! Anonymkode: 1af4d...5e4 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #13 Skrevet 17. mai 2022 Var laaangt verre etter første fødsel enn andre. Da tok det vel et år før smertene ble helt vekke. Etter andre var jeg helt fin etter en mnd. Anonymkode: 9d08f...1a0 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #14 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 22.10): Er helt fint i dag. Mye bedre oppfølging på fødsel nummer to enn en, pga mer revning. Men altså, fremfall kan jo komme når som helst. Ikke bare etter fødsel. Du må trene nedre kjernen av magemusklene, det er den som gir buk-støtte. Ikke bare knipeøvelser. Det blir jo aldri «normalt», vi snakker jo en fødsel. men har overhodet ikke fremfallsproblemer som med første. Får ikke tyngdefølelse under menstruasjon som med første heller, med første var det helt grusomt å stå under mensen de første årene. Andre er 6 måneder, og null problem under mensen. Anonymkode: ebed5...afb Hvilken treningsform er bra for å styrke nedre mage? Å bli kvitt fremfallsproblemet høres magisk ut! AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ved første fødsel ble jeg klippet mye og fikk også infeksjon i stingene. Men jeg hadde ingen problemer med dette i forbindelse med de to neste fødslene. Etter andre fødsel fikk jeg framfall av bakre skjedevegg, hvis jeg husker riktig. Så jeg var spent på hva som ville skje etter fødsel nr tre, men etter det har det faktisk blitt mye bedre! Og jeg vet ikke hvorfor. Men det skal sies at jeg etter fødsel nr to gikk opp ca 10 kg fra min trivselsvekt (fortsatt innenfor normalvektig), og jeg var ikke så aktiv. Etter fødsel nr tre begynte jeg derimot å trene regelmessig og gikk ned tiø trivselsvekt igjen, og gjorde nok mer knipeøvelser enn tidligere. Så jeg har lurt på om disse tingene hadde betydning. Eller om det var noe med en ny fødsel i seg selv som var positivt, aner ikke, men veldig deilig! Anonymkode: 1af4d...5e4 Det kan godt hende at vektnedgang og generell styrke hjalp på, for overvekt medfører jo økt buktrykk. Jeg har nok en del å hente der. Takk for at du deler Det høres lovende ut. Anonymkode: 0f5f5...39e
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #15 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvilken treningsform er bra for å styrke nedre mage? Å bli kvitt fremfallsproblemet høres magisk ut! Det kan godt hende at vektnedgang og generell styrke hjalp på, for overvekt medfører jo økt buktrykk. Jeg har nok en del å hente der. Takk for at du deler Det høres lovende ut. Anonymkode: 0f5f5...39e Ligg på ryggen, aktivere stempelet og løft knærne. Så «dypper» du en og en fot i bakken. En slik øvelse feks. Anonymkode: ebed5...afb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå