Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg blir stadig påmint om at jeg trenger hjelp… at det ikke er normalt å være så mistenksom og negativ. Men man lever vel på erfaringer vil jeg tro. Og når ting stadig går til h….. så er det vanskelig å være positiv og happy hele tiden.

Jeg klarer å holde maska til dels på jobb. Takket være at jeg sitter på et eget kontor sikkert. 

Anonymkode: 1c0da...634

Han er en kødd og du fortjener bedre. Avslutt forholdet, det er det beste du kan gjøre. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Havspeil skrev (48 minutter siden):

Jeg tror nøkkelen for åpenhet og tiltro ligger i at du henter tilbake mer av den du var. Uavhengig av ham. 

Jeg ser også at du beskriver ham som en som prøver å gi kjærtegn.  Det er jo bra ❤ Dere er nok ikke  trygge på hverandre ,da noe skjedde på veien. La ham fortjene deg på nytt. Da må du tørre å legge vekk behovet for å vite hva som kommer inn på tlf. En periode. 😎 Så ser du ann..

Det er ikke godt å være hverken den mistenkelige eller den mistenkeliggjorte.  

Jeg har opplevd begge deler,- uten grunn. Problemet lå ikke der,det ser jeg i etterkant.  Men at jeg gikk på akkord med meg selv. Svik var det i begge relasjonenene fra mannens side. Og da snakker vi ÅR med investering 😅 

Men jeg tror bestemt at du ikke er sjalu.Jeg tror du kun ønsker trygghet og åpne linjer. Og det må være lov . 

Du ga meg noe å tenke på❤️

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du ga meg noe å tenke på❤️

Pass på deg selv . ❤ Jeg har ikke hatt mange menn i mitt liv,men de jeg har hatt har gitt meg en felles visdom i etterkant.

Jeg trenger å føle trygghet,glede  og tilhørighet  når jeg våkner eller sovner med den ved siden av meg. 🌹 Samt investering for felles fremtid . Det er viktig.  

Single nå,men lista er lagt 🧘‍♀️ Jeg må hvile i mitt menneske.  ( dvs partner) 

Endret av Havspeil
Skrevet

Kan det være at du forveksler sjalusi med tillitsbrudd og derav mistenksomhet? Hvis han har vært utro er dette helt normalt. I tilfellet er det han som må jobbe med å bygge opp tilliten mellom dere igjen.
 Når begynte du å føle sånn? Siden starten av forholdt eller fra etter du oppdaget utroskap? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2022 den 10.49):

Hei,

noen som vet om noen form for behandling mot sjalusi?

jeg forderver forholdet mitt. Det ønsker jeg ikke. :(

Jeg bestemte meg for at sjalusi er den mest bortkastede følsen å ha. Den fører absolutt ingenting positivt med seg, og gjør netopp det du er mest redd for, miste de du er glad i. 

Hvorfor ikke gå inn i ting, ved å glede deg over andres glede, i forhold kan du ha det så bra som mulig hele tiden. Og går det galt, så har du iallefall hatt det bra så lenge det varte. Jeg gidder iallefall ikke tvinge min partner hjemme i frykt for at han skal noe galt. Enten er han sammen med meg frivillig og fordi vi har det bra sammen. Eller så vil jeg ikke ha han. 

Finnes ikke ett hår med sjalusi på kroppen i dag. Og har et lykkelig liv med det. Voksne folk klarer å passe på seg selv, jeg har iallefall ingen intensjoner med å passe på noen. Jeg og mannen har snakket om våre grenser og begge er inneforstått med det. Og blitt enige om at det er fin måte å ikke skape uro i forholdet. Mannen min er forøvrig sjalu, og sier ifra om det er noe han ikke liker. Men vi har såpass trygghet i forholdet at han vet at det er han og ikke meg som er grunnen til de følsene. Og når han får de, så snakker vi om det. Med respekt begge veier. Feks jeg har sagt jeg ikke godtar kjeft, for ting jeg ikke har gjort eller han tror jeg skal finne på å gjøre. Og da fungerer det bra. 

Så du må først og fremst inse at du har et stort problem, du må jobbe med. Noe du muligens har innsett når du skriver her at du sliter med sykelig sjalusi. Så du må bare finne nye måter å finne ditt gode liv på. 

Jeg er 100% sikker på at hvis du tenker etter, så har denne sjalusien din kun ført deg inn i konflikter. En ting er å begynne å be om unnskyld, når du selv skjønner du har gått for langt. 

Anonymkode: c2740...ac7

AnonymBruker
Skrevet
Minmia skrev (21 minutter siden):

Kan det være at du forveksler sjalusi med tillitsbrudd og derav mistenksomhet? Hvis han har vært utro er dette helt normalt. I tilfellet er det han som må jobbe med å bygge opp tilliten mellom dere igjen.
 Når begynte du å føle sånn? Siden starten av forholdt eller fra etter du oppdaget utroskap? 

Han hadde mistenkelig kontakt med en dame ganske tidlig i forholdet, som jeg valgte å ikke fortelle at jeg visste om. Dette oppdaget jeg etter jeg hadde flyttet inn, tilfeldig slo på pc’n og hadde en liten chattelogg fra messenger der. 

Jeg hadde nettopp kommet fra et forhold som hadde vart i 5 år, hvor jeg visste av 6 utroskap der 4 av kvinnene kom selv og fortalte meg det. men mest sansynlig var det flere. Men det var gjorde det slutt. Har vel alltid hatt litt dårlig selvbilde og tenkt at jeg er vel ikke bedre.

så da jeg gikk inn dette forholdet som jeg har nå, var det liksom så inprentet å bare la det gå. men etter en stund begynte det virkelig å plage meg, så jeg tok det opp. Han lovte å avslutte kontakten med henne og sa at de var bare venner. Jeg slappet av med det. Og vi hadde det helt supert. 7 år senere hadde han fortsatt kontakt med denne kvinnen, pga den oversikten de hadde over mest sendte til på snapchat som alle kunne se. Og jeg fant vel ut at de hadde møttes. Da hadde det gått så langt at jeg var gravid. Da holdt vi på å gå hver vår vei, men han ville at vi skulle være sammen. Hun betydde ingenting. Og det som hadde skjedd var slettet sa han. 

Etter det har jeg vært mistenksom og redd for hva han holder på med.
Men han bedyrer at han ikke har kontakt med noen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg bestemte meg for at sjalusi er den mest bortkastede følsen å ha. Den fører absolutt ingenting positivt med seg, og gjør netopp det du er mest redd for, miste de du er glad i. 

Hvorfor ikke gå inn i ting, ved å glede deg over andres glede, i forhold kan du ha det så bra som mulig hele tiden. Og går det galt, så har du iallefall hatt det bra så lenge det varte. Jeg gidder iallefall ikke tvinge min partner hjemme i frykt for at han skal noe galt. Enten er han sammen med meg frivillig og fordi vi har det bra sammen. Eller så vil jeg ikke ha han. 

Finnes ikke ett hår med sjalusi på kroppen i dag. Og har et lykkelig liv med det. Voksne folk klarer å passe på seg selv, jeg har iallefall ingen intensjoner med å passe på noen. Jeg og mannen har snakket om våre grenser og begge er inneforstått med det. Og blitt enige om at det er fin måte å ikke skape uro i forholdet. Mannen min er forøvrig sjalu, og sier ifra om det er noe han ikke liker. Men vi har såpass trygghet i forholdet at han vet at det er han og ikke meg som er grunnen til de følsene. Og når han får de, så snakker vi om det. Med respekt begge veier. Feks jeg har sagt jeg ikke godtar kjeft, for ting jeg ikke har gjort eller han tror jeg skal finne på å gjøre. Og da fungerer det bra. 

Så du må først og fremst inse at du har et stort problem, du må jobbe med. Noe du muligens har innsett når du skriver her at du sliter med sykelig sjalusi. Så du må bare finne nye måter å finne ditt gode liv på. 

Jeg er 100% sikker på at hvis du tenker etter, så har denne sjalusien din kun ført deg inn i konflikter. En ting er å begynne å be om unnskyld, når du selv skjønner du har gått for langt. 

Anonymkode: c2740...ac7

Et utrolig godt svar! Sliter med det samme som ts. 

Anonymkode: d6051...ce9

AnonymBruker
Skrevet

Syns det bør komme penistransplantasjon. Så slipper kvinner å få en velbrukt penis inni seg. 

Anonymkode: e3d06...3ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...