Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker dere bør gå i terapi sammen for å få bearbeidet sviket. Han må gjøre en langt større jobb for å vinne din tillit enn han gjør. 

Får litt på følelsen at det er du som ønsker mest å fortsette forholdet. At han ikke har måttet kjempe nevneverdig for å holde på deg. 

Jeg tror dessverre dette forholdet ikke kommer til å vare når du ikke har tillit til han. Du kommer mest sannsynligvis til å gå gjennom årevis med usikkerhet og smerte der du føler deg ulykkelig. Og når det til slutt blir slutt kommer du til å ønske at du gikk før, og at du ikke hadde kastet bort dine beste år på denne dusten av en mann.

Hadde jeg vært deg hadde jeg begynt å forberede meg mentalt på brudd. Sørget ferdig og planlagt en fremtid uten han.

Anonymkode: bbaba...e44

Han har fått tilbudet. Jeg har fortalt ham at jeg ikke orket lenger. Men han ville fortsette sa han. Han sa også at vi kunne gå i par-terapi. Så jeg venter i bunn og grunn på at han skal bestille time. Det forventer jeg at han skal ordne. Han har nok ikke kjempet på langt næt like mye for forholdet som jeg har gjort, det er riktig. Men det har litt med hvilken relasjon han er oppvokst med. Det har alltid ordnet seg for han. Uansett hva han har stått i

Anonymkode: 1c0da...634

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2022 den 20.28):

Hvis kjæresten din har vært på fest, ville du visst hvor han har vært f.eks? Eller om han i det hele tatt har hatt det gøy? Helst uten å måtte spørre selvfølgelig…. 

Må vel legge til at vi er gift og har barn. 

Mener du at din ektemann, som du også har barn med, drar på fest uten å fortelle deg hvor han er? 

Anonymkode: 86236...d34

Skrevet

Terapi er enkelt det beste 😁

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Mener du at din ektemann, som du også har barn med, drar på fest uten å fortelle deg hvor han er? 

Ja, det hender ofte. Gjerne sier han ingenting om han skal på fest, før han tar med seg ølen og går i dusjen heller. Sånn har det alltid vært. Han velger å ikke si noe pga. at jeg blir så lei meg, sier han. Og det orker han ikke. 

det samme gjelder jobbreiser også. Sier det kan bli reise, men ikke når.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det hender ofte. Gjerne sier han ingenting om han skal på fest, før han tar med seg ølen og går i dusjen heller. Sånn har det alltid vært. Han velger å ikke si noe pga. at jeg blir så lei meg, sier han. Og det orker han ikke. 

Om han ofte er på reisefot eller fest, og ikke en gang sier fra, hva har dere avtalt angående barn? Bare antar han at du er hjemme? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, I guess so…

jeg er alltid hjemme. Untatt når jeg er på jobb selvfølgelig, men da er jo barnet på skolen.

har ikke så mye annet å finne på heller da.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, I guess so…

jeg er alltid hjemme. Untatt når jeg er på jobb selvfølgelig, men da er jo barnet på skolen.

har ikke så mye annet å finne på heller da.

Har du ingenting du vil gjøre? 

Skrevet

At du da blir usikker på ham (og sjalu) er en naturlig reaksjon. Det kan ikke fjernes med terapi. Her er det han som må forandre seg, og gi deg forutsigbarhet via informasjon. Dere er et par, du er ikke moren hans. Det virker ikke som omhan vet hva et forhold innebærer. Ikke utslett deg selv for hans skyld. Da er det bedre at du finner en annen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du ingenting du vil gjøre? 

Tja, jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på det. Jeg har ikke gjort annet siden barnet kom.

Han liker å holde på med ting, jeg har vel vare innrettet meg etter det regner jeg med. 

har ikke så stor vennekrets, så da er det liksom ikke så mange alternativ. 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tja, jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på det. Jeg har ikke gjort annet siden barnet kom.

Han liker å holde på med ting, jeg har vel vare innrettet meg etter det regner jeg med. 

har ikke så stor vennekrets, så da er det liksom ikke så mange alternativ. 🙂

Kanskje du burde begynne å selvrealisere deg selv? hva kunne du tenke deg å prøve? en hobby eller noe. Kanskje du møter likesinnede, får deg ett par venninner els. Hva liker du? idrett, kunstneriske ting, strikking/hekling els, hagearbeid, dyr ?? det fins så mye, og det er hyggelig å gjøre noe sammen med andre. J

eg begynte å spille fotball igjen i voksen alder, noe jeg drev med som barn. Jeg tenkte på det i årevis, tenkte at jeg ikke hadde behov for det, satt nesten bare hjemme, men så så jeg en mulighet, og bare begynte. Har aldri hatt det bedre, driver med det tre dager i uka, blitt kjent med mange nye, det er mye sosialt, ikke bare treninger og kamper. Noen ganger holder vi sosiale lag osv..Anbefales..  Tenk på hva du likte å drive med når du var ung 

Anonymkode: 3155a...fee

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kanskje du burde begynne å selvrealisere deg selv? hva kunne du tenke deg å prøve? en hobby eller noe. Kanskje du møter likesinnede, får deg ett par venninner els. Hva liker du? idrett, kunstneriske ting, strikking/hekling els, hagearbeid, dyr ?? det fins så mye, og det er hyggelig å gjøre noe sammen med andre. J

eg begynte å spille fotball igjen i voksen alder, noe jeg drev med som barn. Jeg tenkte på det i årevis, tenkte at jeg ikke hadde behov for det, satt nesten bare hjemme, men så så jeg en mulighet, og bare begynte. Har aldri hatt det bedre, driver med det tre dager i uka, blitt kjent med mange nye, det er mye sosialt, ikke bare treninger og kamper. Noen ganger holder vi sosiale lag osv..Anbefales..  Tenk på hva du likte å drive med når du var ung 

Jeg strikker når jeg sitter hjemme på kveldene. I tillegg er jeg med på korøvelse en gang i ny og ne. 

musikk og dyr er vel lidenskapen. Men har ingen dyr😅

for mange år siden var drømmen å bli danser på heltid, men det var ikke så populært. Så jeg sluttet å danse. Har hatt mange venner, men har liksom mistet kontakten. Jeg hadde vel kanskje medt guttevenner, så det var heller ikke så populært.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg strikker når jeg sitter hjemme på kveldene. I tillegg er jeg med på korøvelse en gang i ny og ne. 

for mange år siden var drømmen å bli danser på heltid, men det var ikke så populært. Så jeg sluttet å danse. Har hatt mange venner, men har liksom mistet kontakten. Jeg hadde vel kanskje medt guttevenner, så det var heller ikke så populært.

Dans og dyr er jo ganske lette hobbier å ta opp igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

At mannen din bare drar på fest en kveld uten å si fra til deg synes jeg er hårreisende. Og når dere har barn i tillegg skjønner jeg at du blir lei deg. Han har en forpliktelse ovenfor deg og barnet og kan ikke bare leve sitt eget liv. Er selv særboer og ingen av oss har barn, men forventer jo at om han skal på en fest eller jobbreise eller hva som helst så sender man jo en melding, eller nevner det når vi prater i telefonen. Det er jo helt naturlig. Om ikke så føles det nesten som han hadde prøvd å skjule det for meg. At han bare forventer at du er hjemme med barnet/barna og han kan dra på fylla er ganske sykt igrunn. Han burde spurt om det var greit. Kanskje du var ekstra sliten den dagen, hadde andre planer osv. Nei ærlig talt. For en gjøk. 

Høres også merkelig ut at han nesten holder telefonen skjult for deg. Ingen som går rundt med telefonen i lomma dagen lang, har hvertfall aldri sett noen gjøre det før så. 

Anonymkode: 829c9...126

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Dans og dyr er jo ganske lette hobbier å ta opp igjen. 

Jo, jeg har prøvd med dyr, men han er ikke veldig glad i dyr. Så det må jeg nesten respektere.

vurdert å starte dansetimer for barneskolen, men jeg har nok ikke helt trua på at jeg klarer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

At mannen din bare drar på fest en kveld uten å si fra til deg synes jeg er hårreisende. Og når dere har barn i tillegg skjønner jeg at du blir lei deg. Han har en forpliktelse ovenfor deg og barnet og kan ikke bare leve sitt eget liv. Er selv særboer og ingen av oss har barn, men forventer jo at om han skal på en fest eller jobbreise eller hva som helst så sender man jo en melding, eller nevner det når vi prater i telefonen. Det er jo helt naturlig. Om ikke så føles det nesten som han hadde prøvd å skjule det for meg. At han bare forventer at du er hjemme med barnet/barna og han kan dra på fylla er ganske sykt igrunn. Han burde spurt om det var greit. Kanskje du var ekstra sliten den dagen, hadde andre planer osv. Nei ærlig talt. For en gjøk. 

Høres også merkelig ut at han nesten holder telefonen skjult for deg. Ingen som går rundt med telefonen i lomma dagen lang, har hvertfall aldri sett noen gjøre det før så. 

Jeg har vært mye sliten/deprimert… så det et nok min egen feil at det har blitt slik…

Tror nok han trenger å «rømme» innimellom. Han trives veldig godt i eget selskap har han sagt. Men han vil ikke at vi skal gå ifra hverandre. Som jeg skrev lenger opp her, så har han hatt tilbudet.

AnonymBruker
Skrevet

mener du at det ikke var populært av gubben? eller for deg selv?   Liker han ikke at du har guttevenner? 

Er det noen andre du kjenner som strikker? kanskje du kunne invitert på strikkekveld els? 

Kan hende at det er lettere for deg å takle sjalusien, hvis du også har ting å drive med, treffer folk osv. at du er mer opptatt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn eller, så tenker jeg at dere begge burde få tid til egentid i løpet av uka, og at dere må planlegge det. Ikke at han bare stikker uten at dere har snakket om det først, eller at han har hørt om det passer med dine planer. Men han tar det sikkert som en selvfølge da, siden dere har hatt det sånn så lenge. Snakk med han, og si at du også trenger egentid, og at dere må kommunisere når dere skal ting, så det ikke kræsjer. Han må ta mer ansvar hjemme, med barnet osv, og du må komme deg mer ut. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

mener du at det ikke var populært av gubben? eller for deg selv?   Liker han ikke at du har guttevenner? 

Er det noen andre du kjenner som strikker? kanskje du kunne invitert på strikkekveld els? 

Kan hende at det er lettere for deg å takle sjalusien, hvis du også har ting å drive med, treffer folk osv. at du er mer opptatt. 

Gubben var ikke spesielt fornøyd med mine guttevenner. Jeg ble vel bedd om å kutte de ut. Men det et jo mange år siden nå.

Det går veldig opp og ned om jeg kjenner på sjalusien eller ikke. Så det er nok mindre når jeg har noe å gjøre.

Jeg har en del kollegaer som strikker, men de er en god del eldre enn meg, ikke at det har så stor betydning. Jeg går godt sammen med de på jobb. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Sånn eller, så tenker jeg at dere begge burde få tid til egentid i løpet av uka, og at dere må planlegge det. Ikke at han bare stikker uten at dere har snakket om det først, eller at han har hørt om det passer med dine planer. Men han tar det sikkert som en selvfølge da, siden dere har hatt det sånn så lenge. Snakk med han, og si at du også trenger egentid, og at dere må kommunisere når dere skal ting, så det ikke kræsjer. Han må ta mer ansvar hjemme, med barnet osv, og du må komme deg mer ut. 

Jeg har prøvd å besøke venninner noen kvelder han er hjemme, men rekker så vidt å sette meg ned før han sender melding og lurer på om jeg snart kommer hjem. Han har alltid noe han må gjøre. Så det er ikke så lett å finne på ting på egen hånd. Dette irriterer venninna mi veldig. For i stedet for å snakke med henne, blir jeg sittende å svare han.

Han har veldig kontroll på meg. Så jeg føler det er dårlig balanse. Jeg vet ingenting om han, han har full kontroll på meg alltid.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har prøvd å besøke venninner noen kvelder han er hjemme, men rekker så vidt å sette meg ned før han sender melding og lurer på om jeg snart kommer hjem. Han har alltid noe han må gjøre. Så det er ikke så lett å finne på ting på egen hånd. Dette irriterer venninna mi veldig. For i stedet for å snakke med henne, blir jeg sittende å svare han.

Han har veldig kontroll på meg. Så jeg føler det er dårlig balanse. Jeg vet ingenting om han, han har full kontroll på meg alltid.

Viss jeg skal være helt ærlig så høres ikke du sykelig sjalu ut. Han høres ut som en idiot som styrer livet ditt, mens han selv lever sitt eget liv. Du har ingen rettigheter, du får ikke gjøre som du vil. Hvorfor lurer han på om du kommer hjem snart? Fordi han vil tilbringe tid med deg, eller fordi han ikke orker å være hjemme med ungen? Høres manipulerende ut uansett hva som er grunnen. Dere burde virkelig ta dere en tur til parterapi og få orden på forholdet for det her høres verken sunt eller riktig ut for deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...