Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

noen som vet om noen form for behandling mot sjalusi?

jeg forderver forholdet mitt. Det ønsker jeg ikke. :(

Anonymkode: 1c0da...634

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare jobbe med deg selv, eventuelt gå i terapi.

Anonymkode: 7a12c...78f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må bare jobbe med deg selv, eventuelt gå i terapi.

Anonymkode: 7a12c...78f

Enig i dette, men jeg tenker terapi er helt nødvendig. 

Anonymkode: 60b83...a77

• Nyttig 2
Skrevet

Terapi. 

Ja slikt forderver et forhold. Det sliter ut partner, følelser og alt bra. 

Godt du innser det selv iallefall. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

En utfordring til deg:

Hva vil du helst ha, en som er hos deg fordi denne elsker deg og ønsker deg, eller en som er hos deg fordi denne ikke orker å gå?

Å elske er å gi slipp, for først da vil du vite hvem som vil gå ved din side.. 

Kanskje er det noe å tygge på, som kan bidra slik at du kan finne et bedre sted for deg selv ☺️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk gor tips, jeg skal gå i terapi. Men er det slik at det bare er jeg som skal jobbe for det? Eller kan jeg be partner om å være med på prosessen på noe vis? Han er selv skyld i sjalusien.

AnonymBruker
Skrevet
Lacy skrev (1 time siden):

En utfordring til deg:

Hva vil du helst ha, en som er hos deg fordi denne elsker deg og ønsker deg, eller en som er hos deg fordi denne ikke orker å gå?

Å elske er å gi slipp, for først da vil du vite hvem som vil gå ved din side.. 

Kanskje er det noe å tygge på, som kan bidra slik at du kan finne et bedre sted for deg selv ☺️

Du får det til å virke så enkelt☺️

Gjest Blondie65
Skrevet

Han er selv skyld i sjalusien?

Altså, TS: Sjalusi er ikke det samme som at man er lei seg for at partneren er utro eller flørter med andre. Sjalusi er når en projiserer sine egne misunnelige tanker over på en annen person. Sykelig sjalusi er når en gjør dette hele tiden.

DU er skyld i sjalusien din. Ingen partner skal behøve å liste seg rundt i redsel for partnerens sjalusi.

Og du: har du valgt å tilgi utroskap må du også arbeide med sjalusien - ellers må du gå ut av forholdet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk gor tips, jeg skal gå i terapi. Men er det slik at det bare er jeg som skal jobbe for det? Eller kan jeg be partner om å være med på prosessen på noe vis? Han er selv skyld i sjalusien.

Hvordan er han skyld i din sjalusi?

Anonymkode: 2fbb7...e47

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Dere kan jobbe med dette som par. 

Hva legger du i at han er skyld i sjalusien? 

Anonymkode: 86236...d34

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei,

noen som vet om noen form for behandling mot sjalusi?

jeg forderver forholdet mitt. Det ønsker jeg ikke. :(

Du må tenke: du kan a  l d r i hindre noen, ikke n o e n, evvvver,  å være utro f.eks. Tenk på fordelene: om du finner ut utroskap så er ikke dette mennesket ment for deg, det var ikke ment at dere skulle være sammen. Funfact: om du tydelig viser at du er sjalu, så kan faktisk kjæresten begynne å tenke at: oj -  kanskje jeg får glipp av noe her, hvorfor er hen så redd for at jeg skal være utro f.eks. Og da begynne å lete etter en ny partner. Bare slapp av, overlat dette i Guds hender, og alt vil gå bra tilslutt

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvorfor er han skyld i sjalusien? 
Hvis det er snakk om tillitsbrudd og utroskap, så må dere gå i parterapi. Ingen skal gå i terapi alene, når det omhandler parforholdet på den måten - da går man i terapi sammen

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om et svik. Og, Ja jeg valgte å gå videre med forholdet fordi vi ble enige om å være ærlige og åpne med hverandre. Jeg har alltid vært det. Har fortalt når noen av motsatt kjønn har sendt melding/snap og vist det til han. 
Han har koden til min telefon og kan benytte seg av den når som helst. For den ligger alltid fremme. 

i retur får jeg at det er hans telefon, ser ingen grunn til at jeg skal ha koden og hvem han sender meldinger med er vel ikke min sak. Han har rett til privatliv. Han lar aldri telefonen ligge å slenge, alltid i lomma. 

Jeg jobber for harde livet for å stole på han og godta hans ord, men det er så j….. vanskelig når jeg ikke får noe hjelp fra hans side.

men mulig det er som du sier @Blondie65 det er nok min feil.

Skrevet

Forholdet er kanskje modent for en avslutning?

om du har opplevd svik og det har gjort deg sjalu/mer sjalu enn før og du ikke har tillit til din partner lenger, er fundamentet for et sunt forhold borte. 

Dette med å skulle vise hverandre hver gang man får en meld/snap synes jeg blir for mye. Men jeg synes og det er rart om din partner aldri legger fra seg telefon. Å ha hverandres kode er en ting, men jeg personlig føler jeg hadde krysset en grense om jeg hadde snoket på en kjæreste sin tlf. 

Problemstillingene her er noe jeg aldri ville ønsket i et forhold. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
pocahontas88 skrev (51 minutter siden):

Forholdet er kanskje modent for en avslutning?

om du har opplevd svik og det har gjort deg sjalu/mer sjalu enn før og du ikke har tillit til din partner lenger, er fundamentet for et sunt forhold borte. 

Dette med å skulle vise hverandre hver gang man får en meld/snap synes jeg blir for mye. Men jeg synes og det er rart om din partner aldri legger fra seg telefon. Å ha hverandres kode er en ting, men jeg personlig føler jeg hadde krysset en grense om jeg hadde snoket på en kjæreste sin tlf. 

Problemstillingene her er noe jeg aldri ville ønsket i et forhold. 

Jeg krever ikke at han skal vise meg noe, jeg gjør det frivilig. Jeg snoker heller ikke, selvom jeg har lyst. Men litt åpenhet har vel alle? Hvis kjæresten din har vært på fest, ville du visst hvor han har vært f.eks? Eller om han i det hele tatt har hatt det gøy? Helst uten å måtte spørre selvfølgelig…. Dersom du ikke har det behovet, aplauderer jeg deg for å være en sterk kvinne. Som har god tro på seg selv og ikke betviler sin plass her i livet. Dessverre er ikke alle kvinner så heldige.

Må vel legge til at vi er gift og har barn. Det er liksom ikke bare å avslutte å gå, ikke for min del ihvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen min er like sjalu begge to. Det gjør at vi har stor forståelse for hverandres følelser, og det begrenser ikke vårt liv i særlig grad når reglene gjelder for begge. Det at han er sjalu gjør at jeg føler meg mer attraktiv. Men vi stoler på hverandre, men det betyr ikke at jeg vil han skal på heisatur til Las Vegas men gutta en uke likevel. 

Anonymkode: b03fa...300

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg og mannen min er like sjalu begge to. Det gjør at vi har stor forståelse for hverandres følelser, og det begrenser ikke vårt liv i særlig grad når reglene gjelder for begge. Det at han er sjalu gjør at jeg føler meg mer attraktiv. Men vi stoler på hverandre, men det betyr ikke at jeg vil han skal på heisatur til Las Vegas men gutta en uke likevel. 

Anonymkode: b03fa...300

Det gjør nok det mye lettere om man har forståelse for hverandre. Godt at du tar det som en bekreftelse❤️ Så bra det funker for dere☺️

• Hjerte 1
Skrevet

Sjalusi er farligt, og burde behandles fort.

Men igjen det er også viktig og tenke:

Fyren er ilag med deg og elsker deg, om ikke hadde han mest sannsynlig gått videre.

Om en person velger å være utro mot sin partner, så er det ingenting du kan gjøre for og stoppe det.

Det er en forskudd logikk men det er fakta.

Det viktigste for din del er bare å prøve å stole på han og ta en dag av gangen. Vær gang du begynner å føle sjalusi, prøv å tenk på noe godt istedentfor. 

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg krever ikke at han skal vise meg noe, jeg gjør det frivilig. Jeg snoker heller ikke, selvom jeg har lyst. Men litt åpenhet har vel alle? Hvis kjæresten din har vært på fest, ville du visst hvor han har vært f.eks? Eller om han i det hele tatt har hatt det gøy? Helst uten å måtte spørre selvfølgelig…. Dersom du ikke har det behovet, aplauderer jeg deg for å være en sterk kvinne. Som har god tro på seg selv og ikke betviler sin plass her i livet. Dessverre er ikke alle kvinner så heldige.

Må vel legge til at vi er gift og har barn. Det er liksom ikke bare å avslutte å gå, ikke for min del ihvertfall.

Innlegget mitt var på ingen måte ment sånn! Men det er nettopp det du beskriver her; du har lyst å snoke. Det er noe i deg som vekker mistillit til din partner. Og når det er sånn, så er det ikke bra.  Og selvfølgelig, jeg er helt enig med deg-  er jo normalt man deler slikt med hverandre. Poenget mitt var bare at om det er den type usikkerhet, så er det kanskje ikke så bra å fortsette? 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker dere bør gå i terapi sammen for å få bearbeidet sviket. Han må gjøre en langt større jobb for å vinne din tillit enn han gjør. 

Får litt på følelsen at det er du som ønsker mest å fortsette forholdet. At han ikke har måttet kjempe nevneverdig for å holde på deg. 

Jeg tror dessverre dette forholdet ikke kommer til å vare når du ikke har tillit til han. Du kommer mest sannsynligvis til å gå gjennom årevis med usikkerhet og smerte der du føler deg ulykkelig. Og når det til slutt blir slutt kommer du til å ønske at du gikk før, og at du ikke hadde kastet bort dine beste år på denne dusten av en mann.

Hadde jeg vært deg hadde jeg begynt å forberede meg mentalt på brudd. Sørget ferdig og planlagt en fremtid uten han.

Anonymkode: bbaba...e44

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...